Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

zijvleugel = voorspatbord

24 aug 2010 20:56

ben van plan om mijn vleugels van de P binnen te doen bij de carrosier, daar er een tweetal roestplekjes zichbaar zijn. ik zou ze zelf demonteren en afschuren.
Is er iets bij de demontage waar ik moet rekening mee houden of is het gewoon gelijk bij een kever bouten los en afnemen.

grtz

Re: zijvleugel

24 aug 2010 21:09

... zijvleugel :scratch:

Re: zijvleugel

24 aug 2010 21:24

Afbeelding :?:

Re: zijvleugel

24 aug 2010 21:28

... die neem je niet zomaar even los, nadat je de bouten hebt verwijderd :arrow: zitten gekit :!:

Re: zijvleugel

24 aug 2010 21:44

en een puntlas

Re: zijvleugel

25 aug 2010 9:54

Ja 'zijvleugel'... ik weet geen andere benaming :)
Ah ok thx nu weet ik waar ik op moet letten.

Re: zijvleugel

25 aug 2010 10:19

Ik zou voorspatbord gebruiken....

Re: zijvleugel

26 aug 2010 19:37

ok vanaf nu gebruik ik dat ook :)

Re: zijvleugel

26 aug 2010 19:40

rob964.c4 schreef:en een puntlas


Is toch pas vanaf de 993, of ben ik nu mis.
Andere hebben we er altijd al zo kunnen vanaf schroeven. :idea:

Re: zijvleugel = voorspatbord

27 aug 2010 12:01

Op de oudere 911 en in ieder geval t/m de 964 weet ik zeker dat ze alleen zitten geschroefd; een paar bouten kun je moeilijk bij dus vergewis je er van dat je ze allemaal vindt en los maakt.

Ik was enorm bang dat na het losdraaien van de laatste bout het scherm spontaan op de grond zou vallen. WAS HET MAAR WAAR.
De kit en bodycoat in de wielkast houden het scherm heel hardnekkig en stevig aan de carrosserie; het is een enorme klus om dat langs de gehele naad vrij te maken zodat uiteindelijk het scherm los komt. Kostte mij een halve dag per kant. Kijk uit dat je daarbij niet onnodig lak beschadigd.

Hou er rekening mee dat je roest tegenkomt aan de vleugels en aan de carros ( :-) ) waar je nu nog geen weet van hebt....

Re: zijvleugel = voorspatbord

27 aug 2010 13:35

Komt lekker water tussen de carrosserie en spatbord, wat voor mij betekende dat ik de rail waar het spatbord aan vast zit opnieuw kon maken van plaatstaal en lassen. Dus inderdaad, weet waaraan je begint en hopen dat het allemaal nog hard is daaronder.

Re: zijvleugel = voorspatbord

27 aug 2010 13:43

Bij mij was het alleen oppervlakkige roest, maar ik heb inderdaad foto's gezien van de gatenkaas die andere hebben aangetroffen.

Btw, vooral de bovenste schroefjes aan de linkerkan achter de tankdop zijn lekker bij te komen :wink: .

Re: zijvleugel = voorspatbord

30 aug 2010 9:10

oei,
met andere woorden voor een klein roestplekje zou je dit hele werk niet doen ?

Re: zijvleugel = voorspatbord

30 aug 2010 9:14

Ik denk wel dat je het juist moet doen, want daaronder zou het wel al eens verder kunnen zijn. :idea:

Re: zijvleugel = voorspatbord

30 aug 2010 9:16

Hier was bij mij dus een klein blaasje te zien aan de buitenkant op de lak, met dit als resultaat. :?

Afbeelding

:salut:

Re: zijvleugel = voorspatbord

30 aug 2010 10:43

Ah, een de-ja vu.....

Nee, juist doen. Maar reken er op dat het zeker meer zal zijn dan je op het eerste oog ziet. Gewoon loshalen, eventuele roest kaal halen, behandelen en weer monteren. Bij doorgeroeste stukken zul je dus wel moeten lassen.

Roest is altijs lastig en er zit altijd meer dan je denkt of ziet. Maar je zal niet eindigen zoals ik met mijn 911....

Afbeelding

Re: zijvleugel = voorspatbord

03 sep 2010 9:22

Ok dat ziet er niet slecht uit.
Dit zal toch een project voor de winter worden, het is nog te goed weer om hem uit elkaar te halen.
bedankt voor de reacties
Plaats een reactie