Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

dension gateway 500 installatie

30 aug 2010 22:00

ben van plan morgen de gateway in te bouwen in mijn 997. Schijnt een eenvoudig klusje te zijn.

In de installatiebeschrijvingen voor de 997 op internet wordt steeds gesproken over gebruik van de powercable voor de cd-wisselaar. Als je geen wisselaar zou hebben zou in de bagageruimte een ongebruikte 12v connector aanwezig moeten zijn.

Ik kan hem echter nergens vinden! Iemand een suggestie of foto of zo?

Re: dension gateway 500 installatie

30 aug 2010 22:20

http://www.6speedonline.com/forums/997/ ... guide.html

Misschien heb je hier wat aan... collega van me heeft het adhv. deze handleiding zelf gedaan.

Foto's van de electra in een 997:

http://www.planet-9.com/reviews/electro ... teway.html

Succes!

30 aug 2010 22:25

Die sites had ik inderdaad ook al gevonden en zijn erg behulpzaam. Die afbeeldingen zijn trouwens niet van een 997 maar van een cayman. Mijn bagageruimte ziet er dus anders uit. Ik kan dus ook die (loze) 12v stekker van de wisselaar niet vinden.

31 aug 2010 0:00

heb er een in de audi in laten bouwen, waren ze toch wel een dik uur mee bezig. Ik zou het lekker laten doen, ik was geloof ik rond de 450-500 euro kwijt incl inbouw, loont dus niet echt om zelf aan de electra te gaan kloten

31 aug 2010 0:16

Mijn medevennoot heeft er zoeen in zijn Audi A8 laten inbouwen. Gelukkig op basis van fixed price, want ze waren er uiteindelijk twee dagen mee bezig.
En je iPad doet het er niet mee... (Misschien als aux device, net zoals de iPad aan mijn Becker Cascade.)

31 aug 2010 11:37

Zo heb ik het ook laten doen, vaste prijs.
Ze hadden hem in 10 minuten aan de auto hangen, maar toen moest die nog aan de praat gekregen worden..... :bang: Daar zijn ze vervolgens met 2 man nog een uur mee aan het kloten geweest

31 aug 2010 23:23

Eerste waar ik bij inbouw tegen aankijk: ... ... het cd stekkertje!

Ik ben echt zeer onhandig maar was werkelijk binnen een half uur klaar. Zeer eenvoudig om zelf aan te sluiten en te laten draaien.

02 sep 2010 10:57

Degelijke interfaces worden aangesloten op de CD wisselaar aansluiting.

Dat kan direct achterop de radio/navigatie unit zelf; die moet daarvoor dan los uit het dashboard. Als er in de auto al een CD wisselaarkabel ligt, dan kun je daarop aansluiten. Voordeel is dat de radio dan kan blijven zitten, nadeel is soms dat die cd wisselaarkabel op een plaats zit die niet handig uitkomt.
In beide gevallen zou het plug en play moeten zijn; dat wil per merk interface en auto nog wel eens verschillen.
Plaats een reactie