Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
31 aug 2010 11:34
Hallo, ik ben Wouter en ik ben nieuw hier op het forum. Ik ben sinds kort aan het kijken naar een mooie 964, nu heb ik er al een paar gevonden en bezocht en ik ben er nog niet uit welke ik zou willen. een coupé, een cabrio of een targa. een coupé vind ik de mooiste maar ik heb gemerkt dat de airco niet voldoende goed werkt. Daarom ben ik gaan kijken naar een cabrio. Nu vind ik de cabrio beter qua verkoeling, maar ik vind deze minder mooi als de kap open is. Nu vroeg ik mij af of je een ander airco systeem in een 964 kan bouwen die meer frisse lucht biedt zonder heel de wagen uit elkaar te halen om nieuwe leidingen te leggen. Als het niet anders kan wil ik wel overwegen om de wagen uit elkaar te halen. Als jullie een oplossing weten voor mijn probleem laat maar weten ik hoor het graag.
Wouter
31 aug 2010 12:00
Niet om het één of ander, maar heb je wel in een 964 gezeten met een goede airco..??
Laatst bijgewerkt door
Cloaca op 31 aug 2010 12:14, in totaal 1 keer bewerkt.
31 aug 2010 12:08
'n 964 Airco werkt voldoende als deze goed is
... heb je al gedacht aan 'n coupe' met 'n schuifdak
31 aug 2010 12:20
Idd, mijn airco werkt maar wel op het Surinaamse manier
weet je zeker dat het vol en niet lek is?
Anders
want een auto kopen dat je niet mooi vindt is
31 aug 2010 12:32
Airco in of ombouwen is m.i. een vrij kansloze zaak. Alles pre-996 is qua klimaatcontrole op zijn best redelijk!
31 aug 2010 12:49
@Maarten - onzin!!!
In mijn oude 964 werkte de airco perfect en op de koudste stand en vol aan had je de ijspegels aan de neus hangen ....
Er wordt hier af en toe wel een hoop onzin als waarheid verkondigd!!!
31 aug 2010 13:42
die van mij werkt ook prima,
maar wel een nieuwe verdamper /condensor en droger
31 aug 2010 13:56
hallo ik ben wouter wil een coupe maar de airco is slecht ga dan cabrio nemen vind ik wel niet mooi
31 aug 2010 14:04
Ha ha ha ha ..... kuch kuch..... ha ha ha..... lachen....
31 aug 2010 14:20
Toon schreef:@Maarten - onzin!!!
In mijn oude 964 werkte de airco perfect en op de koudste stand en vol aan had je de ijspegels aan de neus hangen ....
Er wordt hier af en toe wel een hoop onzin als waarheid verkondigd!!!
Maar als het buiten goed regent dan had je ook geen last van condens op de ramen etc.?
31 aug 2010 14:47
mijn 964 cabrio had ook airco... een goede airco in een 964 kan idd, zoals toon al zegt, bijna ijspegels aan je dak laten hangen. Wel goed af laten vullen, eventueel naar R134 om laten bouwen.
Of je nou een coupe of een cabrio neemt, aan de airco hoeft het niet te liggen. Onderhoud - daar draait het om. Schuifdak ook heerlijk in een coupe, maar vervangt geen airco.
dus als je een 964 coupe wil, zoek er dan eentje uit met airco. En als de airco niet werkt, komt het in de akk wel naar boven waar dat aan ligt. Dan vraag je aan je specialist wat het kost om dat te herstellen. Dat bedrag trek je van de prijs die je wilt betalen af, je koopt het kreng en laat de airco herstellen.
Airco achteraf inbouwen in een 964 zou ik dus nooit doen.
31 aug 2010 20:25
@ Maarten - ja in begin wel maar dat kwam omdat de achterruit lekte en dus water in de auto had (zie ander topic hierover).
Toen dat eenmaal hersteld was nooit geen last gehad van condens in de auto ...
Goede Airco heeft te maken met goed onderhoud. Zorgen dat de waterafvoer van de verdamper vrijblijft van troep en dat het systeem goed is afgevuld natuurlijk.
31 aug 2010 21:12
Daarom ben ik gaan kijken naar een cabrio. Nu vind ik de cabrio beter qua verkoeling
Ik gebruik liever de Airco dan in zo'n open bak met +25°c te rijden
En BEPPIE doet het nog prima met R 12
31 aug 2010 21:14
alleen bijvullen wordt een beetje lastig.
31 aug 2010 21:15
H, wie bij het "vuur" zit verkoeld zichzelf het best
31 aug 2010 21:21
illegale henkie...
31 aug 2010 21:22
Enne het mag Beppie lekt niet
02 sep 2010 12:06
de 964 airco doet het prima als er maar 850 g R134a in het systeem zit !
bij controle van mijn airco die het wel deed maar bij 30 graden niet echt
enthousiast, bleek er maar 280 g in te zitten..... leeg zuigen, afpersen met stikstof (30 bar) en vacuum trekken en vullen... uurtje aan de airco
computer en je krijgt echt blauwe lippen en pegels aan uitstekende delen !!! ik mis alleen een pollen filter dat zou er wel in moeten zitten !
02 sep 2010 12:07
niet als je geen hooikoorts hebt.
02 sep 2010 12:19
Toon schreef:@ Maarten - ja in begin wel maar dat kwam omdat de achterruit lekte en dus water in de auto had (zie ander topic hierover).
Toen dat eenmaal hersteld was nooit geen last gehad van condens in de auto ...
Goede Airco heeft te maken met goed onderhoud. Zorgen dat de waterafvoer van de verdamper vrijblijft van troep en dat het systeem goed is afgevuld natuurlijk.
Weer wat geleerd. Ik ging er eigenlijk van uit dat het pre 996 nooit echt 100% wordt!
02 sep 2010 16:38
leeg zuigen, afpersen met stikstof (30 bar)
Ik heb er niet zoveel verstand van........ Afpersen op de laagste max druk in het systeen ....dit is de verdamper , ± 12 bar + 10% maakt bij mij géén 30 bar....
Alleen afpersen condensor 28 bar +10%
bleek er maar 280 g in te zitten
Is er aantoonbaar een lek gevonden
Een Airco verbruikt géén R134a
Succes met je Airco
03 sep 2010 10:45
er zit nu een kleurstof in die groen kleurt als het ergens lekt !
dus afwachten maar !
03 sep 2010 10:46
Rodger that! schreef:leeg zuigen, afpersen met stikstof (30 bar)
Ik heb er niet zoveel verstand van........ Afpersen op de laagste max druk in het systeen ....dit is de verdamper , ± 12 bar + 10% maakt bij mij géén 30 bar....
Alleen afpersen condensor 28 bar +10%
bleek er maar 280 g in te zitten
Is er aantoonbaar een lek gevonden
Een Airco verbruikt géén R134a
Succes met je Airco
ik beschrijf wat de airco vul computer doet, ik neem aan dat de producent
van zo'n machine weet wat ie doet...
03 sep 2010 17:11
Ik schreef toch:
Ik heb er niet zoveel verstand van
SORRY DAT IK HET DUS FOUT HEB Heb ik toch wat heel wat jaren verspeeld met scholing voor het behalen van diverse koeldiploma's en cursussen Doe het ook maar pas 37 jaar ......
Citaat:
bleek er maar 280 g in te zitten
2e poging: Zat er een lek in je systeem
03 sep 2010 21:50
nee hoor ! maar de airco is voor het laatst gevuld in 2002... na 8 jaar ben je echt wel wat koelmiddel kwijt... geen enkel systeem is totaal gesloten !
overigens is de vul cyclus met zo'n airco computer volledig automatisch,
je selecteert de auto en bouwjaar en dan gaat de machine van start en kun je koffie gaan drinken. Als de vulnippel doppen rood en blauw zijn heb je een systeem voor R134a en als het twee zwarte nippels zijn is het het oude system R34 (of zoiets) mag niet meer gebruikt worden !!
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.