Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Krik gebroken...

02 sep 2010 20:42

Soww, ik ging vanavond even spacertjes monteren; de auto is verlaagd dus moet het eerst met de porschekrik (met garagekrik kom ik er niet onder).

Terwijl ik bezig ben het 1 na laatste wiel erop te leggen, breekt de krik :shock:. Nog mazzel gehad dat niet 1 van mijn ledematen zich onder de auto bevond (let daar doorgaans wel op maar goed).

Bewijst maar weer eens; al die waarshcuwingen over gebruik van de krik zijn niet uit de lucht gegrepen.

PS iemand porschekrik te koop? :mrgreen:

Re: Krik gebroken...

02 sep 2010 21:28

Das lekker :!: verder niks kapot :?:

Ik leg altijd voor alle zekerheid het wiel, wat ik van de auto afhaal, onder een stevig punt, zodat als de auto van de krik valt, ik zelf er niet onder beklemd kan raken :!: Ik weiger de autokrik te gebruiken behalve in nood met een lekke band langs de weg.

Toch maar een garagekrikje kopen met een lage opname :?:

DEZE bijvoorbeeld :?: Opnamehoogte 85 mm :!:

Re: Krik gebroken...

02 sep 2010 21:36

Of deze: 80 mm.

Altijd baas onder baas :mrgreen:

Afbeelding Afbeelding

Nur das Beste oder nichts für meinem Porsche 8)


Maarrr, die krik was toch zeker verroest/zwaar beschadigd o.i.d.
Of misschien niet origineel? :roll:
Want originele P. kwaliteit is dat zeker niet.

Eens een compressor in een P. gezien van zwaar waardeloze Aziatische kwaliteit :flush:

Re: Krik gebroken...

03 sep 2010 9:28

Krikje was origineel; orgineel Porsche en in prima staat (geen roest etc.).

Op het oog verder niks beschadigd maar ga dit weekend wel even bij Johan langs om te laten checken op de brug.


Dank voor de tips.

Re: Krik gebroken...

03 sep 2010 10:12

.. heb je 'n foto van de gebroken krik ?

.. ben wel benieuwd waar deze afgebroken is ..

Re: Krik gebroken...

03 sep 2010 12:59

Paul II schreef:
Eens een compressor in een P. gezien van zwaar waardeloze Aziatische kwaliteit :flush:
Ja,en dan de originele van Porsche,dat is top! Een keer gebruikt,kaput!

Re: Krik gebroken...

03 sep 2010 13:05

Zal vanavond even foto plaatsen. De krik brak toen ik het wiel aan het plaatsen was, dus geen sprake van rollen.

Re: Krik gebroken...

03 sep 2010 13:49

@Jaap, was dat dan een originele?
Meerdere malen gebruikt om reservewiel als test geheel op te pompen en nooit centje pijn :idea: :wink:

Re: Krik gebroken...

03 sep 2010 14:07

wsch een 996 krikkie :mrgreen:

Re: Krik gebroken...

03 sep 2010 14:17

:mrgreen: :res:

Re: Krik gebroken...

03 sep 2010 18:22

Hoorde je een kraak of een Plof............... :mrgreen:

Re: Krik gebroken...

03 sep 2010 20:36

gast schreef:Blokje voor het voorwiel will do the trick.. ;)

Tenzij je het voorwiel opkrikt :idea: :lol:

Re: Krik gebroken...

03 sep 2010 20:52

Afbeelding

Dit zou hem moeten zijn maar krijg het niet zichtbaar....voor de liefhebbers, staat in album

Re: Krik gebroken...

03 sep 2010 21:07

:shock: :shock: :shock:

Re: Krik gebroken...

03 sep 2010 22:20

Assteunen met houtjes onder opkrikpunten zijn opzich ook fijn :roll:
Daarnaast leg ik ook altijd banden onder stevige delen chassis, mocht er iets verkeerd gaan...

Re: Krik gebroken...

03 sep 2010 22:26

:shock: Gevalletje metaalmoeheid :!:

Re: Krik gebroken...

03 sep 2010 23:35

... bizar :|

Re: Krik gebroken...

04 sep 2010 1:15

Kan het zelf niet meer controleren maar twijfel dus erg als ik de foto zie ...

Willen bezitters van een 993 eens kijken of dezelfde krik in zijn/haar P. ligt :?: :roll:

Re: Krik gebroken...

04 sep 2010 2:59

Nee, ik heb een andere. Gewoon een stalen :!:

Re: Krik gebroken...

04 sep 2010 7:17

Ik heb wel 'n lichtmetalen ... wss aluminium legering o.i..d

Staat IMO 'n Porsche onderdeel nummer in en ziet er iets anders uit -- zal 'n plaatje schieten zo gauw ik weer in de buurt van de 993 ben :wink:

Re: Krik gebroken...

04 sep 2010 8:28

Onderdeelnr 000.721.711.02, voor 928/911/968, "safe working load 1100KG".

Re: Krik gebroken...

04 sep 2010 8:35

WillemB schreef: :shock: Gevalletje metaalmoeheid :!:



Te vaak een lekke band verwisseld :?: :shock: of erg moe geworden van het liggen :mrgreen:


Heb je contact opgenomen met Porsche :?:

Re: Krik gebroken...

04 sep 2010 15:17

Paul II schreef:@Jaap, was dat dan een originele?


De originele,onderdeel nummer: 993.652.053.00

Re: Krik gebroken...

04 sep 2010 20:53

ik heb een lage garage krik, maar die gaat echt niet onder een Eibach verlaagde 911, dus eerst een stukkie met die fabuleuze alu krik....
ben nu gealarmeerd... gelukkig komt een lekke band weinig voor.
Waar laat je trouwens het achterwiel als je dat thuiskomertje hebt gemonteerd ?

Re: Krik gebroken...

04 sep 2010 21:14

Op een van de achterzitjes ... vandaar dat er zo'n plastic zak bij het reservewiel zit :wink:
Plaats een reactie