Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
12 sep 2010 19:56
Kan iemand mij vertellen hoe de ruitenwisser moet werken bij
een 911 rc uit 1978 op het dashboard zit een draaiknopje als ik
hier aan draai gebeurd er niets.
gr. wietze
12 sep 2010 19:58
Das de interval....hoe verder je draait hoe later die gaat.
12 sep 2010 20:01
heb je eng idee als de interval niets doet
12 sep 2010 20:06
Niet echt, daar is bij mij de garage voor, 2 hele linkerhanden he
12 sep 2010 20:07
wietze vos schreef:Kan iemand mij vertellen hoe de ruitenwisser moet werken
Heen en weer, heen en weer, heen en weer, heen en weer, heen en weer, heen en weer, enz.
Als het knopje niet werkt is dan is er misschien iets met de bedrading?
12 sep 2010 20:09
Staat de wisserschakelaar wel op de intervalstand?
Naast stand uit, langzaam, sneller, (en mogelijk snelst) moet die stand er ook zijn.
12 sep 2010 20:15
ik heb 3 standen op geen van die 3 werkt de schakelaar
ruitenwisser blijft doorgaan op alle standen
12 sep 2010 20:16
Op stand 1 zetten [langzaam] dan aan knopje draaien [steeds langzamer]
12 sep 2010 20:19
oke maar dat doet hij dus niet ik vermoed dat de schakelaar kapot is
12 sep 2010 20:24
bedankt ga het proberen
Gr. wietze
14 sep 2010 17:50
Je schrijft 3 standen, alle met verschillende snelheden?
Als 2 gelijke snelheid dan is 1 daar van - de 1e vanaf de stopstand - de intervalstand maar is er iets niet in orde.
Interval heeft niets met snelheid te maken, het is de laagste snelheid gelijk aan de continu stand met laagste snelheid; de wissers pauzeren alleen voor korte of langere tijd.
14 sep 2010 18:27
staat je contact aan...
14 sep 2010 18:33
bully schreef:Op stand 1 zetten [langzaam] dan aan knopje draaien [steeds langzamer]
Fout, vandaag regen dus weet het weer. Ruitenwisserstand op uit en dan pas aan het knopje draaien. En contact aan
14 sep 2010 19:09
was bij mij niet zo. vanuit de 0 stand naar beneden was interval en dan kon je aan het knopke draaien, waardoor hij sneller of langzamer ging. 1 naar boven was continu, 2 naar boven was heel snel. onder en boven kan ook precies andersom zijn geweest, dat weet ik niet meer zeker. en dat was dan een 964 overigens.
14 sep 2010 20:20
Zoals H. beschrijft werkt het in ieder geval ook in mijn 964.
Interval is rechterstokje naar beneden.
14 sep 2010 20:28
Klopt wat H en P schrijven
14 sep 2010 20:46
Maar niet bij een 3.2 (en eerder?)
14 sep 2010 20:49
Nou ,
ik weet niet of het normaal is ,maar bij mij hoef ik niets aan rechterstokje te doen ,
gewoon aan potmetertje draaien (voor interval) en hij gaat swingen
14 sep 2010 20:50
Dat zeg ik
Werkt allemaal veel eenvoudiger bij die ouwe meuk, daar hoef je niet eerst aan het stokje te zitten om er beweging in te krijgen
14 sep 2010 20:53
bij mij helpt dat wel
( maar niet nodig bij de interval stand )
14 sep 2010 20:56
Dan is jouw
potmeter in orde Rich
14 sep 2010 21:45
Marco schreef:Dat zeg ik
Werkt allemaal veel eenvoudiger bij die ouwe meuk, daar hoef je niet eerst aan het stokje te zitten om er beweging in te krijgen
Misschien begrijp ik nu wat iedereen bedoelt als ze Porsches
'over engineered' noemen.
Mijn idee is 'techniek volgt functie' maar het omgekeerde kan blijkbaar ook een goed uitgangspunt zijn.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.