400 W of 800 W voor in de auto is echt absurd en pure marketing flauwekul.
Dat trekt 35-70 Ampere op 12 Volt, ben benieuwd door wat voor koperdraadjes dat zou moeten gaan.
Ik heb een set met als het goed is juiste bedrading e.d. gekocht.
Kwaliteit van je geluid wordt voor 95% bepaald door je luidsprekers; daar moet je in investeren. De mogelijkheden van wat je in een 911 kwijt kan zijn gewoon beperkt; daarmee zitten de beperkingen van wat haalbaar is niet in je radio (uitgaande van een goed merk als inderdaad Blaupunkt of Becker).
Mooi, heb aardige luidsprekers denk ik. Zeker niet duurste/nieuwste, maar mij gaat het puur om een verbetering t.o.v. wat er inzat (standaard boxen/tweeters na 20 jaar

)
Je hebt het zelf over "boxen": bedoel je daarmee losse luidsprekers die je nog ergens in moet monteren, of echt boxen in de zin van afgesloten kastjes die je ergens op/aan moet schroeven ? Die laatste zou ik zowiezo niet te veel van verwachten.
boxen en tweeters zo uitgezocht dat zij nagenoeg exact op de plaats van de originele boxen en tweeters passen. Ik geloof dat de holte in de deuren een redelijke functie vervult van klankkast.
Voor de subwoofer ga ik een kistje (met mdf-bouwen). Recent bij een professionele audio-installateur eens naar binnen gekeken hoe die kastjes in elkaar zaten. (minimaal 5-10 cm vrije ruimte achter de woofer, gaten aan de zijkant en woofer ophangen aan plastic ring die bij de woofer zit)
Het gaat mij dus puur om een wat betere en vollere sound. Ik had het anders aan kunnen pakken (enkel boxjes). Maar ik dacht: als ik niet tevreden ben met deze set, kan ik onderdelen uit de set vervangen die ik niet goed genoeg vind.
In ieder geval bedankt voor het antwoord dat de Blaupunkt Stuttgart niet de beperkende factor zal zijn voor de geluidskwaliteit en een wat voller geluid.
Rest de vraag: Kan er een tulp-stekker in de Blaupunkt (waar de cd-wisselaar normaal bijvoorbeeld ingaat) achter. Deze stekker is voor de versterker. Of moet je met de standaard kabels voor de boxen werken?