Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
20 sep 2010 16:57
af en toe bij starten slaat de starter niet in de startkrans, een vreselijk geluid... na even wachten doet iet het wel weer. Mijn 964 is gelukkig een snelle starter, na een korte zwiep loopt ie ....
Ervaring met dit phenomeen ??? wat te doen ?
nieuwe start motor ?
20 sep 2010 17:14
Nooit bij de Porsche gehad wel bij andere auto. Wat je een keer zou kunnen proberen is de spanning naar de bobines er af te halen en dan de startmotor een seconde of 20 te laten werken 20 sec wachten en nogmaals herhalen. Natuurlijk alleen als hij wel de startkrans meeneemt en je accu goed vol is
Het wil wel eens helpen dat de boel daardoor (mede door de warmte) weer iets gangbaarder wordt.
Als het echt slijtage is zal dit natuurlijk niets oplossen.
Helpt dit niet, en die kans is groot, dan wordt het sleutelen en zou ik de startmotor laten servicen.
20 sep 2010 21:16
Je starter is aan het aankondigen dat ie de geest gaat geven...
Als er geen andere oorzaak is zoals zwakke batterij of slechte bekabeling, dan de startmotor verwijderen en laten reviseren door een goed bedrijf.
groet
20 sep 2010 21:38
oops ! bedankt voor deze slechte boodschap... eigen ervaring ?
21 sep 2010 7:23
KLIK eens op zijn onderschrift
RP Carrepair
http://www.rpcarrepair.bevoor alle onderhoud aan uw Porsche
21 sep 2010 17:20
Bekend probleem heb ik ook gehad. Ik denk dat je snel je startmotor moet vernieuwen. Zou er niet te lang mee wachten kost je je starterkrans.
21 sep 2010 19:25
bedankt ! ik was er al bang voor.... ben al bezig voor een nieuwe
starter, het inzetten is een listige klus, je kunt er slecht bij....
nog handige tips ?? bvd !
22 sep 2010 21:41
Tja laten doen ?
De motor moet iets gekanteld worden want hij zit ergens boven op de versnellingsbak.
23 sep 2010 8:59
Is deze starter niet te verwijderen zonder de motor te hoeven kantelen zoals bij de wat oudere 911-jes..??
23 sep 2010 10:30
met wat gepriegel en veel gevloek is hij te verwijderen van onder af zonder de motor te kantelen, twee bouten (ik geloof 13mm) de bekabeling is lastig...
ik hou jullie op de hoogte !
23 sep 2010 16:47
Nou prettige wedstrijd.
23 sep 2010 19:36
ik weet niet of het bij jou ook zo is maar bij mij zat er nog een busje bij dat in het gat van de startmotor zat.ik heb dit er met een bussen trekker uitgehaald en de nieuwe er weer in getikt.
het is volgens mij een messing of koper busje van ongeveer 15mm lang.
gr anton964
24 sep 2010 10:30
anton964 schreef:ik weet niet of het bij jou ook zo is maar bij mij zat er nog een busje bij dat in het gat van de startmotor zat.ik heb dit er met een bussen trekker uitgehaald en de nieuwe er weer in getikt.
het is volgens mij een messing of koper busje van ongeveer 15mm lang.
gr anton964
bedankt !! heb jij de speciale sleutel gebruikt ?
tip: ik heb een startmotor gekocht bij eagleautoelectric op Ebay,
130 usd (remanufactured) Ebay nr. 130425092097
In Holland kost hij 265 euro !
24 sep 2010 10:57
rarebear schreef:bedankt !! heb jij de speciale sleutel gebruikt ?
tip: ik heb een startmotor gekocht bij eagleautoelectric op Ebay,
130 usd (remanufactured) Ebay nr. 130425092097
In Holland kost hij 265 euro !
Hebben ze daar ook startmotoren te koop voor een 2.7 uit 1973..??
24 sep 2010 11:17
volgens mij wel, ze voeren daar voor alle merken en vooral Europeesche startmotoren, check Ebay !
24 sep 2010 23:37
ik heb geen speciaal gereedschap gebruikt.
ik had het bij de 964 redelijk snel voor elkaar,de 993 is niet gelukt.
gr anton964
27 sep 2010 9:13
anton964 schreef:ik heb geen speciaal gereedschap gebruikt.
ik had het bij de 964 redelijk snel voor elkaar,de 993 is niet gelukt.
gr anton964
Had je de beschikking over een brug ? of heb je hem achter op steunen gezet ?
27 sep 2010 22:30
ja ik heb zelf een brug in de schuur,als hij nog start mag je die best gebruiken hoor.
gr anton964
28 sep 2010 14:33
Tip: aandrijfas langs de starterzijde losmaken, dat werkt malkkelijker.
28 sep 2010 22:41
heel erg bedankt voor alle goede tips en het aanbod van een brug ! geweldig.. dit is echt een gemeenschap met een hart
In de garage van mijn broer zijn 6 bruggen en alle (snap-on) tools die nodig zijn, dus dat gaat wel lukken. De startmotor moet het nog tot
zaterdag volhouden, hij start nu weer als een tierelier !!! heeft zeker in de gaten dat zijn amputatie aanstaande is...
Ik zal foto's maken van de exercitie.. misschien handig voor andere 964 rijders met vermoeide startmotoren...
02 okt 2010 21:02
revisie startmotor 130 dollar + 60 dollar verzending vanuit CA USA
in Nederland ben je minimaal 300 euro kwijt !
- Bijlagen
-
- !By4nKZwEGk~$(KGrHqIOKiYEwwoKndFEBMTk(mVi-g~~_12.jpg (63.01 KiB) 2060 keer bekeken
02 okt 2010 21:11
hopen dat ie ook inderdaad gereviseerd is
03 okt 2010 0:25
heb je het koperen busje er ook bij.
gr anton964
04 okt 2010 10:18
wolf schreef:hopen dat ie ook inderdaad gereviseerd is
dit is wel erg wantrouwend ! het is NB een nieuwe Bosch startmotor !
door de lage dollar koers en de absurde prijzen in Europa voor Porsche onderdelen is het handig om eens te shoppen in de USA, bovendien rijden er in de USA meer 911's rond dan in Europa !
04 okt 2010 12:51
rarebear schreef:wolf schreef:hopen dat ie ook inderdaad gereviseerd is
dit is wel erg wantrouwend ! het is NB een nieuwe Bosch startmotor !
rarebear, die notabene zelf eerst schreef:revisie startmotor 130 dollar + 60 dollar verzending vanuit CA USA
Zo wantrouwend vind ik het niet nav je eerdere post. We hebben hier wel vaker verhalen gehoord van zaken die uit de US afgestuurd werden en er bij aankomst anders uitzagen dan de foto's op ebay...
Maar wie betaalt bepaalt, dus succes met je startmotor. Hoop wel dat de douane je niet nog een extra factuurtje stuurt... (krijg ik ook met de onregelmaat van een goedkoop horloge op de deurmat)
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.