Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Radio aansluiten 944

24 sep 2010 20:40

Vanavond even bezig geweest om mijn autoradio in te bouwen.

Tussen 1 en 4 meet ik een spanning van 12v en tussen 3 en 4 ook, allebei met schakelaar aan/uit.
Nummer 4 (de rood/witte) lijkt mij de plus, kunnen jullie dit bevestigen ?
Nummers 1 en 3 lijken mij dan de min (massa) ?
Waar is nummer 2 voor ?

Als ik de radio massa aansluit op 3 en op 4 dan licht de verlichting van de radio eventjes op. Maar kan de radio niet aankrijgen.

Kan iemand mij vertellen hoe dit wel moet, iemand heeft vast toch wel eens een moderne radio erin gezet ?

Afbeelding

Re: Radio aansluiten 944

24 sep 2010 21:38

Is vrij makkelijk,

De aarding sluit je aan op het chassis,
1 kabel moet de plus zijn, met het contact aan
1 kabel moet de plus zijn, met het contact uit ( constante stroom voor het geheugen)
en waarschijnlijk is er ook nog een kabeltje dat samen met je lichten werkt, als je dat aansluit werkt de verlichting van de radio samen met je lichten.

Even checken en uitmeten

Greetzz
Frank

25 sep 2010 10:09

Bruin is massa!

Groen kan 'n "plus" draad zijn - meten = weten!

1 van de draden hoort 'n schakeldraad te zijn - en 1 'n permanente voeding ... wat voor radio ga je er op aansluiten :?:

Persoonlijk zou ik dat kroonsteentje laten verdwijnen - en 'n mooi nieuw kabelboompje solderen en isoleren - met de juiste stekker voor je radio er aan :idea:

25 sep 2010 18:46

Olaf schreef:Bruin is massa!
Persoonlijk zou ik dat kroonsteentje laten verdwijnen - en 'n mooi nieuw kabelboompje solderen en isoleren - met de juiste stekker voor je radio er aan :idea:

Klopt maar kroon steentjes zijn om het meten wat te vergemakkelijken.
Plaats een reactie