Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

997S: Waarvoor dient dit doorschijnende slangetje ???

02 okt 2010 19:41

Bij het vervangen van mijn accu stuit ik op een loshangend doorschijnend slangetje. Aan het einde zit een haakse connector, dus hij zal toch wel ergens aan vast horen te zitten.

Wie weet meer ???

Ik hem trouwens zelf even zo om die andere draden gedraait zodat het niet gaat rammelen of zo:

AfbeeldingAfbeelding

Re: 997S: Waarvoor dient dit doorschijnende slangetje ???

02 okt 2010 19:42

Een temperatuurvoeler? Zo'n loshangend slangetje hangt bij mij onder de voorbumper. Een Porsche monteur meldde mij dat dit de sensor is voor de buitentemperatuurmeter.

02 okt 2010 19:45

Dit slangetje is de beluchting van je accu. Bij de originele accu's zit deze in de accu gedrukt, volgens mij heeft de Bosch S4 dat niet nodig, maar zeker weten doe ik het niet.

.

02 okt 2010 19:48

erwin996 schreef:Zo'n loshangend slangetje hangt bij mij onder de voorbumper. Een Porsche monteur meldde mij dat dit de sensor is voor de buitentemperatuurmeter.

Of jij, óf de 'Porsche' monteur heeft het niet goed :D

.

02 okt 2010 21:52

JP-S schreef:.. draden ..

Welke knutselaar is daar aan de gang geweest :?: :shock:

02 okt 2010 22:05

@renntech: zou inderdaad kunnen! Kan dat slangetje wel op de accu kwijt; daar zit wel degelijk zo'n aansluiting (bij de rode pool).

@olaf: is naderhand ingebouwd klasse 3 alarm (door officieel/duur inbouwstation). Maar is niet netjes gedaan begrijp ik?

02 okt 2010 22:19

Zo op het eerste gezicht ziet het er niet erg netjes uit - kan zo in de (originele) kabelboom kijken en vraag me dan ook af hoe vakkundig de rest is gedaan :idea:

'n officieel (niet per definitie duur) inbouw station houdt zich niet altijd aan de SCM/TNO richtlijnen :!: :| .. maar zou dat natuurlijk wel moeten doen :wink:

02 okt 2010 23:57

Renntech heeft het (zoals gewoonlijk :mrgreen: ) weer eens goed.
Het is inderdaad de ontluchting van de accu. Niet alle accu's hebben dat tegenwoordig nog nodig. Maar een accu produceerd waterstofgas op het moment van opladen en dat wil je niet in het accucompartiment hebben (hoog explosief).
Daarnaast 'ademt' een accu. Tijdens het belasten (opladen en ontladen) word de accu warm. Door de warmte zet de inhoud van de accu uit en kan deze via het slangetje er uit en er in zonder dat er accuzuur in de ronte spettert.

Vind het kabelwerk overigens ook erg rommelig er uit zien. Dat heb ik veel mooier gezien, ook bij achteraf inbouw.

03 okt 2010 12:15

Is inderdaad voor de ontluchting van de accu. Onderstaande foto laat zien waar de aansluiting zit.

Heb op jullie aanwijzen meteen even de kabels verfraait :salut:

Zo beter?

Afbeelding
Plaats een reactie