Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

ontbreken olieleidingen en koeler of serpent

08 okt 2010 11:38

ja hoor de zoveelste vraag,

na eindelijk wat sleutel-tijd te hebben kom ik tot de vaststelling dat er geen olieleiding loopt van de koeler (op de motor) of vanuit de olietank naar de voorkant (de koeler of serpent in de vleugel), moet die daar niet zitten?

Intussen verschillende bronnen op nagelezen (hays restoration manuals) en volgens mij zou er wel degelijk (voor dit model) een leiding naar voor moeten lopen tot in de vleugel echter wel zonder echte (radiator achtige koeler), hoe kan men dit hebben kortgesloten ? en dit heeft toch onvermijdelijk impact op de temp van de olie ?

het is een 1974 150 2.7
chassisnummer 911410xxxx
engine 6141xxx
gearbox 3432xx
motor Type : 911/92

alvast bedankt
Bijlagen
olietank.JPG
voorvleugel rechts.JPG
koeler.JPG
Laatst bijgewerkt door 928S4 op 08 okt 2010 11:49, in totaal 3 keer bewerkt.

Re: ontbreken olieleidingen en kleler of serpent

08 okt 2010 11:40

Ik zou je post nog eens doorlezen, lijkt niet echt meer op nederlands... :?

Verder succes, ben hier niet technisch genoeg voor.

Re: ontbreken olieleidingen en kleler of serpent

08 okt 2010 11:48

Een 150pk 2.7 heeft geen extra koeler nodig in het vooronder..... zelfs de 175pk sterke S versie kan zonder.....

Re: ontbreken olieleidingen en koeler of serpent

08 okt 2010 11:50

Vertaling :)

Hij mist een oliekoeler RV - en dus ook de leidingen die kant op :wink: - en vraagt zich af of dat klopt voor zijn P. :!:

Re: ontbreken olieleidingen en koeler of serpent

08 okt 2010 11:51

Volgens mij heeft (inderdaad) niet elke 911 een koeler rechtsvoor!

Re: ontbreken olieleidingen en koeler of serpent

08 okt 2010 11:54

excuus voor de onduidelijkheden (moet tussen de bedrijven door :oops: ), zal er wat op letten

betreft de vraag zal ik het daar houden op leeftijd komt met de jaren :pale:

Re: ontbreken olieleidingen en koeler of serpent

08 okt 2010 12:05

928S4 schreef:leeftijd komt met de jaren :pale:


Dat klopt inderdaad.... :lol:

Re: ontbreken olieleidingen en koeler of serpent

08 okt 2010 12:51

wijsheid daarentegen... :lol:

Re: ontbreken olieleidingen en koeler of serpent

08 okt 2010 13:24

jongens jongens ik moet blijkbaar dringend wat slapen :oops: :oops: of toch maar stuk per stuk werken ipv met meerdere dingen tegelijk willen bezig zijn ...

Re: ontbreken olieleidingen en koeler of serpent

08 okt 2010 20:00

928S4 schreef: of toch maar stuk per stuk werken ipv met meerdere dingen tegelijk willen bezig zijn ...


Nee, 2 of 3 tegelijk kan wel hoor :shock:

Re: ontbreken olieleidingen en koeler of serpent

09 okt 2010 16:08

toch opnieuw een poging ...

de volledige offertes die binnenkomen voor een motor revisie lopen al snel boven de 10K (of ten minste er rond voor een "onbetrouwbaar 2.7 blok met 150pk), als ik rond kijk dan heb ik voor ongeveer hetzelfde geld een 3.2 met 230 -250 pk, ook met een revisie (braun duitsland).

kan ik deze (met de nodige aanpassingen aan besturing) in de 2.7 schil plaatsen ?


is dit doenbaar, het is de intentie de auto te houden dus niet door te verkopen binnen x aantal jaar
Laatst bijgewerkt door 928S4 op 09 okt 2010 21:26, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: ontbreken olieleidingen en koeler of serpent

09 okt 2010 16:25

de porsche 911 2.7 met 150 pk, 165 pk en 2.7S met 175pk kwam niet met een olie koeler.

De waarde van je wagen (en dus je investment) hangt een beetje af van de originaliteit van het beestje.

Kijk eens naar dit plaatje. Wanneer was de laatste keer dat je er zo eentje zag (deze staat op minilites ipv cookie cutters bv)

Afbeelding

Is toch gewoon Kuehl, nichtwahr? ;)

Bert

Re: ontbreken olieleidingen en koeler of serpent

09 okt 2010 16:40

Op de lip spoiler na eg wel cool :!:
Plaats een reactie