Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
09 okt 2010 20:23
Softtop van boxster kan niet meer open en niet meer dicht. Linker kant van het mechanisme doet het nog een beetje, maar blokkeert halverwege. Kan de top net niet volledig openen en net niet volledig sluiten. Iemand suggesties wat dit kan zijn??
09 okt 2010 20:54
Kapot??
Maar zonder gekheid, ik heb gehoord dat er wel eens een kabelbreuk optreed en dat de kap dan aan gort wordt getrokken als de motor blijft draaien.
Ik zou er niet meer aan knoeien/proberen te openen/sluiten en rustig naar een specialist rijden (of anders laten ophalen). Nu is er nog een kans op goedkoop herstel. Als de kap stuk wordt getrokken ben je duizenden euro's kwijt (heb ik gehoord ...).
Succes en hopelijk geeft iemand een beter antwoord
09 okt 2010 21:23
Er zit aan de binnenkant een hefboom met twee poten, een naar de kap en een naar de afdekkap. Links draai niet meer. Lijkt erop dat de aandrijfmoter weigert, of zou het kunnen zijn dat de hefboom vast zit???. Is een auto van 2003 met slechts 50K op de teller. Is dat niet een beetje vroeg, om deze probelemen te krijgen?
10 okt 2010 14:40
Hallo,
Lijkt me het veiligst om de top van de aandrijving los te koppelen (zie manual), en ze dan manueel te sluiten...verder proberen van toch te openen of te sluiten met de motor, gaat idd alleen maar meer schade berokkenen, en de herstellings factuur duurder maken.
Groeten
frank
10 okt 2010 18:02
misschien kan ik u wel helpen.
even een pb sturen aub
11 okt 2010 0:55
Is mij ook overkomen.
Eerst zorgen dat je de kap handmatig kunt bedienen. Even goed kijken in het boekje. Is echt niet moeilijk.
Waarschijnlijk is een van de kabels afgebroken. Het kan ook zijn dat het aangesoldeerde vierkant uit de motor geschoten is.
Porsche heeft dit vierkant al verlengd.
Ik raad je aan om meteen de linker en rechtkant te vervangen.
Als je een handige sleutelaar bent kun je het zelf doen. Ik heb het laten doen.
11 okt 2010 8:39
Kardinaal schreef:Is een auto van 2003 met slechts 50K op de teller. Is dat niet een beetje vroeg, om deze problemen te krijgen?
Gaat niet om het kilometrage in dit geval, maar om het aantal keer kap open/dicht
ONDERHOUD
Aan de motor en ondersteltechniek wordt wel onderhoud gepleegd maar de kap is een ondergeschoven kindje.
EDIT. Net terug van P. dealer en wat passeerde daar op dit gebied:
- cabrio met doorgebrande electr.(!) motor vanwege zwaar lopende kap
- schuifdak met doorgebrande motor vanwege zwaar lopend dak
(volgens de specialisten daar
)
11 okt 2010 20:26
sarsrich schreef:Is mij ook overkomen.
Eerst zorgen dat je de kap handmatig kunt bedienen. Even goed kijken in het boekje. Is echt niet moeilijk.
Waarschijnlijk is een van de kabels afgebroken. Het kan ook zijn dat het aangesoldeerde vierkant uit de motor geschoten is.
Porsche heeft dit vierkant al verlengd.
Ik raad je aan om meteen de linker en rechtkant te vervangen.
Als je een handige sleutelaar bent kun je het zelf doen. Ik heb het laten doen.
Idd verstandig om meteen beide kanten aan te pakken, het vervangen van de onderdelen is niet heel tricky maar als je de kap opnieuw moet stellen kan het wel ff lastig worden.
12 okt 2010 17:06
Specialist naar laten kijken. Idd kabel geknapt.
12 okt 2010 18:33
Mooi, dan is het weer in orde.
En niet bang zijn. Ik doe mijn kap voor ieder stukje dat ik rij open EN dicht als ik m parkeer. Gaat nu altijd prima.
Mocht het nog een keer gebeuren ben dan voorzichtig want als je de kunstof kogel kom kapot maakt dan wordt de prijs een stuk duurder. Die kun je namelijk niet los kopen. Je moet dan het hele stalen armpje met kunstof uiteinden vervangen. Dat was ik vergeten te melden.
Veel plezier verder met open rijden (zoals vandaag met 10 Gr maar wel mooie open en blauwe lucht).
13 okt 2010 20:03
Tip
:
zorg ervoor, bij het openen/sluiten van je kap, dat de auto 'waterpas' staat (als je begrijpt wat ik bedoel);
daarmee doe je je kabels veel plezier en houden ze het langer vol.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.