Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
04 nov 2010 19:26
Rechts voor in de de kofferbak van mijn 964 is het vaak nat. Ik heb het reservewiel er net uitgehaald en op de bodem van de bak liggen echt plasjes. Nu vond ik rechts voorin een los/afgebroken slangetje.
Op de foto ligt hij op de accu. Hij hing eerst rechts tussen de accu en het scherm. Na zoeken op het forum vond ik een plaatje waar ook zo'n slangetje zit die ergens rechts lijkt te verdwijnen.
Maar ik kan in mijn P niet vinden waar dat slangetje aan vast zou moeten zitten. Iemand enig idee waar dit aan vast hoort en of het de oorzaak van het water in de kofferbak kan zijn?
04 nov 2010 19:29
Is dat niet het ontluchtingslangetje van de accu?
964 specialisten; kom er maar in.
04 nov 2010 19:38
Ik ben er al
Dat slangetje is idd de slang die aan/in je accu hoort te zitten. Als ie over zou "koken" dan wordt het zuur en of accugas (ook wel knalgas geheten) naar buiten afgevoerd. De zogeheten GEL accu's hebben dat slangetje niet meer nodig.
Als er gewoon water in je vooronder ligt komt het ben ik bang toch ergens anders vandaan. Zijn de rubbers van de kofferklep nog OK
Een lekkage in je ruitenwissersproeier systeem kan ook nog.
Volgens mij moeten er afwateringsgaten zitten vooronder, zijn die niet verstopt
04 nov 2010 21:30
Hmm, ik heb geen gaatje kunnen vinden waar het slangetje in de accu zou kunnen, maar goed, het is dus niet de oorzaak van de nattigheid. De rubbers van de klep zien er goed uit. Ik kan eens proberen om de randen van de klep flink nat te spuiten en te kijken of er dan ook water in de kofferbak zit. In de bodem van de bak zitten gaatjes waar een soort rubberen dopjes in zitten, met een klein gaatje erin. Bedoel je die met de afwateringsgaten? Een van die dopjes slingerde rond onder het reservewiel, die heb ik weer in het gat gestopt. Maar dat was wel op een andere plek dan waar de bak en bekleding nat is
04 nov 2010 21:46
Die rubberen dopjes bedoelde ik idd.
Water kan ergens binnen komen en zal zich altijd op het laagste punt verzamelen
Als het niet continue lekt (ik weet niet of de 964 in een garage of in ieder geval overdekt staat) kan de rest van de koffer dus droog zijn/aanvoelen maar op de bodem verzamelt zich het water.
Het zou dus via het gat waar je net het rubber weer ingedrukt hebt kunnen zijn. Met het rubber erin kan er alleen water UIT en niet meer IN
Lekkage via de klep kan inderdaad makkelijk gevonden worden door even flink te sproeien met water op de kofferklepnaden. Let ook even op of de klep goed aansluit op de rubbers.
Check ook nog even je ruitenwissersproeier systeem, en dan ook je "INTENSIV" was als je die hebt. Dit is een reservoir met rode dop links in de kofferbak als je ervoor staat.
Succes
04 nov 2010 22:08
Oh ja, zwaartekracht en zo
Hij staat in de parkeergarage onder mijn flat. De parkeerplekken staan schuin, dus niet horizontaal, en het zou dus zomaar kunnen dat daardoor alles aan de rechterkant nat is. Kben niet meer op mijn scherpst... We gaan eens kijken of het droog blijft.
04 nov 2010 23:59
Wat jij de rechterzijde noemt, is de bestuurderszijde van je 964 en wordt doorgaans de linkerzijde genoemd. Gezien zittend vanachter het stuur, dus.
05 nov 2010 6:51
Daarom schreef ik ook:
links in de kofferbak als je ervoor staat
Van achter het stuur gezien is het idd
rechts
05 nov 2010 8:19
Dankje, ik zal mijn coordinatensysteem even aanpassen
05 nov 2010 8:21
even krijt over je rubbers smeren en dan de sproeier erop zetten. zie je zo of er ergens langs je rubbers water lekt.
05 nov 2010 9:54
Horn, slimme tip!
Komt die uit het bekende boekje uut Zalk?
05 nov 2010 10:06
Ja bedankt, ik zal het proberen als ie terug is van de APK keuring
05 nov 2010 10:34
Airhead schreef:Is dat niet het ontluchtingslangetje van de accu?
964 specialisten; kom er maar in.
Een 3.2 specialist ben je ook niet, want daar zit het net zo
Storm2001nl schreef:Hmm, ik heb geen gaatje kunnen vinden waar het slangetje in de accu zou kunnen ...
Vreemd, de handleiding zegt "... reconnect degassing pipe ..."
:
Meestal zit het gat aan de zijkant van de bovenbak - gas stijgt omhoog, vloeistof/zuur blijft onderin - in een korte kant van de accu.
05 nov 2010 14:47
Paul II schreef:Airhead schreef:Is dat niet het ontluchtingslangetje van de accu?
964 specialisten; kom er maar in.
Een 3.2 specialist ben je ook niet, want daar zit het net zo
Bij BMW heb je ook zo'n slangetje. Maar dan achterin, en aan de passagierskant
Heb die hele ontluchting bij de 3.2 nog nooit gezien/bekeken.
Waarom zit die accu eigenlijk aan de bestuurderskant?
Is de passagierszijde niet logischer qua gewichtsverdeling?
on-topic: slangetje heeft natuurlijk erg weinig te maken met het lekkage probleem.
05 nov 2010 19:51
Opties lijken mij:
1. Water dat lekt via rubbers? Kofferklep nat van regen, auto schuin geparkeerd, drup, drup.
2. Benzine uit je tank.testen? Houtbliokje in drenkelen en 20 meter van je auto aansteken. Kijken hoe makkelijk het brand o.i.d.
3.remvloeistof, voelt vettig aan. Of: smeer op je trui, gooi in de was , kijk hoe die eruit komt. Maar remvloeistof ui de leidingen is niet vaak meer kleurloos.(indien dit het bij aankoop van vloeistof al was).
4. Accuzuur: kijk naar je lak onderin je kofferklep gok ik zo.
5.ruitensproeistof(indien je dit systeem hebt), lijkt beetje op water en ruikt typisch en heeft soms kleur.
dus: vinger in vocht houden, vettig? Nee, doop en dan houtje in,/smeer ermee in. Op veilige afstand even aansteker biJ.nee, zoek het in rubbers.
Kan dit nog bij je benzineklep vocht lekken?
05 nov 2010 21:33
Het slangetje wat loshangt is het slangetje van een loodaccu (orginele porsche accu) bij een onderhoudsvrije accu zit deze niet, vandaar dat het slangetje los ligt.
als je bij de orginele accu aan de zijkant bovenaan kijkt zie je aan beide zijde een stopje zitten, als je het stopje eruit haalt aan de kant naar keuze dan kan je dat slangetje daar indrukken.
06 nov 2010 13:08
@Justin: goeie checklist. Ik ga het testen als mijn P terug is van de APK oplap beurt.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.