Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
07 nov 2010 20:17
Mij valt op dat mijn 996 4s mega licht stuurt. Is dat normaal?
Ik vind t prettiger als ie wat zwaarder stuurt...
Is dit aan te passen?
Hij stuurt erg direct (da's goed natuurlijk)... stuur een paar mm naar links en de auto gaat al naar links.
Met andere woorden: het stuur mag wat 'zwaarder' in mn handen zijn.
Wat kun je hier aan doen??? Is dit te stellen?
Reuze benieuwd!
07 nov 2010 20:22
Bij een electrisch aangedreven stuurbekrachtigingspomp is dit dmv de software volgens mij mogelijk, als ie tenminste snelheidsafhankelijk werkt.
Ik weet niet of de stuurbekrachtiging van een 996 electrisch wordt aangedreven.
Vraagje voor je dealert
Laatst bijgewerkt door
WillemB op 07 nov 2010 21:48, in totaal 1 keer bewerkt.
07 nov 2010 21:34
"Stuurbekrachtiging electrisch aangedreven
"
Zeker van de 964? Bij de 993 is er een getandriempje vanaf de motor.
Te licht sturen en direct sturen, dat is 2.
TE licht zou alleen kunnen met te harde banden, lijkt me.
Direct wordt het met grotere velgen, dus 18" ipv 17" waarbij de banddikte dunner is en daardoor minder vertraging bij het overbrengen van de aangegeven stuurcorrectie via de band naar de weg.
07 nov 2010 21:47
'k was even ergens anders. Ik heb gewoon een pomp achterin en leidingen naar voor
Als je een snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging hebt die zijn vaak electrisch aangedreven aansturing veranderen en klaar
Ik weet zeker dat het bij een paar modellen van het merk dat ik verkocht heb, mogelijk was om dmv de werkplaats computer de mate van bekrachtiging in te stellen. Het betrof hier wel snelheidsafhankelijke versies van de stuurbekrachtiging
07 nov 2010 21:52
Resumé: dus als t een snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging is dan is t via de software aan te passen?
07 nov 2010 21:57
Ik vind het antwoord van Paul II het meest voor de hand liggend, daarnaast makkelijk om mee te beginnen om te controleren!
07 nov 2010 22:34
@Jan Willem: Bij een paar types Renault die snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging hadden (electrisch aangedreven
) kon je het instellen.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat als jij een electrisch aangedreven stuurpomp op je 996 hebt dat het wel kan
Dus ik zou je dealert even raadplegen en anders het advies van Paul eens opvolgen en je bandenspanning controleren
07 nov 2010 22:43
oke...bandenspanning al verlaagd naar 'fabriekswaarde'.
Voor 2.5 en achter 3.0
Morgen maar ff Porsche bellen.
08 nov 2010 12:16
kan ook aan de uitlijning liggen (te weinig toespoor).
08 nov 2010 15:47
t zal idd wel weer een uitlijnverhaal zijn
08 nov 2010 21:42
stuurhuis revisie???
08 nov 2010 22:10
Wel balen voor je. Heb je de dealer al gebelt of het af te stellen is? [ de stuurbekrachtiging ]
09 nov 2010 11:00
Kun je wel stellen ja...al 2 maanden dit probleem.
Volgende week donderdag naar dealer in rotterdam. Gaan ze testrit maken.
Mn laatste hoop
De auto stuurt ook altijd nog steeds naar rechts, zelfs na vervanging dempers, nieuwe banden etc....
Voor mij zit er nog maar één ding op: stuurhuis! Kan niet anders haast.
09 nov 2010 23:44
overigens vind ik 3.0 bar voor de achterbanden erg veel, ik stuiter dan zowat uit de auto, 2.6 achter bevalt ook qua wegligging beter...
wat is de mening van de experts ?
10 nov 2010 11:17
De experts verwijzen naar DE bron die daarvoor is: de sticker in de auto/de handleiding
Voor een 997 met 19" is het 2.3 (en 2.7)
10 nov 2010 11:33
Ik heb 3.0 achter en 2.5 voor (996)
10 nov 2010 11:54
hoe lijnen ze daar uit?
en heb je toevallig ook een uitlijn rapport gekregen?
hier is namelijk wel het een en het ander aan te zien.
10 nov 2010 15:45
Uitlijning staat helemaal ok! Door 2 onafhankelijke laten doen. Alle twee komen op t zelfde uit.
Een vriend van mij had ook een 996 4s...deze had ook een dergelijke klacht bij de 90.000 km.
Heeft alles er aan laten doen. Niets hielp. Wel elke x een kleine verbetering.
Als laatste heeft ie zn veren laten vervangen. Een iets kortere / hardere veer.
PROBLEEM VERHOLPEN!!!!!!!!!!
Hoe is t mogelijk?!?!?
10 nov 2010 16:18
tja als je zelf lekker aan de tune gaat met zo'n onderstel weet je op een gegeven moment natuurlijk niet meer wat er aan de hand is bij zwabberdebab. in jouw geval zou ik het hele onderstel laten vergelijken met oem...
10 nov 2010 23:00
oem? ......
10 nov 2010 23:09
af-fabriek.
11 nov 2010 0:12
Original equipment manufacturer...
Welk merk banden zit eronder?
11 nov 2010 1:17
Michelin Pilot Sport , 18 Inch, voor 225, achter 295. N gecodeerd.
Marc, ik bel je morgen even op om langs te komen ivm testrit en evt modificaties
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.