Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
08 nov 2010 15:55
ik heb op mijn 911 winterbanden gelegd
iemand een idee welke druk deze moetten hebben
of is dit hetzelfde als de gewone banden als druk
het zijn 15 duims velgen
08 nov 2010 16:06
Maximale druk staat op de band.
Ik denk dat het een beetje proberen is, omdat deze band zachter is.
Ik had ze zelf altijd op 2.6 staan.
08 nov 2010 16:45
ik heb het gevoel van weinig grip te hebben en ik heb ze nu op 2.4 bar staan alle 4
ik heb als winterbanden het merk TOYO erop liggen
08 nov 2010 16:59
als de banden wat ouder worden verharden ze ook iets, weet niet of ze nieuw zijn?
08 nov 2010 17:02
naar de ouderdom moet ik eens kijken , maar vorig deden ze het zeer goed , maar heb toen vergeten de druk op te meten
08 nov 2010 17:14
Winterbanden: 0.2 - 0.3 Bar hoger zetten dan zomerbanden.
Hoeveel dat is: zie instructieboekje.
De maximale druk die op de band staat: het niet de bedoeling dat je die er ook op zet tijdens normaal gebruik ....
08 nov 2010 18:50
Winterbanden staan normaal gesproken 0,5 Bar hoger dan normaal.
T'is me alleen nooit duidelijk gemaakt bij welke temperatuur.
Bandenspanning normaal is bij 20 Gr.Celsius
08 nov 2010 20:47
lindemans schreef:Winterbanden: 0.2 - 0.3 Bar hoger zetten dan zomerbanden.
Hoeveel dat is: zie instructieboekje.
De maximale druk die op de band staat: het niet de bedoeling dat je die er ook op zet tijdens normaal gebruik ....
Juist.
08 nov 2010 22:37
dan zal ik die morgen eens op de juiste druk gaan zetten
08 nov 2010 23:42
Bert schreef:Bandenspanning normaal is bij 20 Gr.Celsius
Klopt niet Bert.
'Normale' bandenspanning is bij koude band d.w.z. voor het rijden bij de heersende omgevingstemperatuur.
Er moet bij een lagere temp. meer lucht in maar de druk is krek gelijk als bij hogere temp.
09 nov 2010 0:47
Snap ik Paul maar met 20 Gr.C bedoel ik de buitentemp. en niet de bandentemp.
Als er een druk van 2.0Bar in een band moet is dat bij 20 Gr.C. buitentemp.
Dus 2.1Bar bij 30C* en 1.9Bar bij 10C*
Weet nog altijd niet hoe je zo'n gradentekentje uit je toetsenbord moet toveren
09 nov 2010 9:02
Had ik zo begrepen van je Bert.
Maar dit, klopt echt niet:
Bert schreef:Als er een druk van 2.0Bar in een band moet is dat bij 20 Gr.C. buitentemp.
Dus 2.1Bar bij 30C* en 1.9Bar bij 10C*
Het is altijd 2.0 bar!
Jij hoeft je bandenspanning dus maar weinig te corrigeren, terwijl dit bij lagere/hogere temp. wel moet
09 nov 2010 11:10
Als je het helemaal precies wilt omschrijven:
Het op juiste spanning zetten van de band betekent in feite het oppompen tot de juiste hoeveelheid overdruk is ten opzichte van de luchtdruk buiten.
Als je dat doet bij 20 graden, en het wordt vervolgens erg koud, dan daalt de druk in de band. Je moet er dan meer lucht in pompen om weer op de juiste spanning te komen. Het is dus niet zo dat als je bij 0 graden buitentemperatuur je banden op spanning brengt, dat je ze dan op een hogere druk moet zetten.
Strikt genomen fluctueert je bandenspanning ook met het weer.
Hogere luchtdruk buiten zorgt voor een lagere overdruk in de band; lage luchtdruk buiten zorgt voor een hogere bandenspanning.
12 nov 2010 12:31
flitser01 schreef:ik heb op mijn 911 winterbanden gelegd
iemand een idee welke druk deze moetten hebben
of is dit hetzelfde als de gewone banden als druk
het zijn 15 duims velgen
ligt aan de banden, dus dat kan verschillen,maar de druk staat op de zijkanten van de band
12 nov 2010 12:35
't kan ook zijn dat je banden vet zijn van alle pekel en andere zooi waar je vorig jaar doorheen hebt gereden
Inderdaad bemerk je "leeftijd" bij winterbanden nog meer dan bij "zomerbanden" ...
.. kijk ook naar het profiel, waar voor "zomerbanden" 4mm nog ruim voldoende is, is dat voor winterbanden zeker niet
12 nov 2010 21:01
zwette schreef:ligt aan de banden, dus dat kan verschillen,maar de druk staat op de zijkanten van de band
.... zucht .....
(echt niet; de juiste druk staat in het boekje van de auto; de max druk die op de band zelf staat, is de druk waarbij de fabrikant garandeert dat hij nog net niet explodeert....)
12 nov 2010 22:49
Zucht +2
14 nov 2010 16:09
overigens vind ik 3.0 op de achterbanden echt te hard (althans in Nederland met al zijn speedbumps...) je stuitert af en toe zowat uit de auto... 2.6 rijdt veel prettiger maar dat is persoonlijk !
14 nov 2010 17:39
als je de druk standaard 15 % te laag houd zal je grip minder zijn, de bandenslijtage ongelijkmatig en de temp. hoger.
14 nov 2010 17:57
off topic:
@ Paul II
Sokrates stierf net voor 356 B Christus ...
Is hij wel oud geworden, he?
14 nov 2010 20:29
Stukje gezonde relativering
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.