Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Gesloten onderwerp

verwarming

27 jan 2005 22:06

heb een vraagje, is het normaal dat je moet rijden om warme lucht uit de verwarming te toveren.
rij met een p 911 van '84

27 jan 2005 22:11

is da een belgenmop of wa :?: :?: :roll:

27 jan 2005 22:18

nee zelfs met warme motor krijg ik geen warmte uit de verwarming.

27 jan 2005 22:21

Ha ja, :idea: ventilatoren achteraan stuk???

27 jan 2005 23:06

Vaker voorgekomen hier - zoekfuntie even gebruiken. 8)

27 jan 2005 23:55

Technisch vraagje :P

Antwoord op je vraag: NEE dat is niet normaal. Binnen 1 minuut moet er zeer duidelijke warmte, wat zeg ik hitte uit de verwarming komen :!:

Volg het advies van Horn - de zoekfunctie - en als het allemaal echt niet helpt, vraag dan rustig verder.

Suc6!!

Re: verwarming

27 jan 2005 23:56

Benny 911 schreef:heb een vraagje, is het normaal dat je moet rijden om warme lucht uit de verwarming te toveren.
rij met een p 911 van '84


Nee, rijden is niet noodzakelijk. Het kan wel effe duren voordat de verwarming op temperatuur is.

Om te beginnen: Weet je hoe de bediening van de verwarming werkt???
(je zal niet de eerste zijn die met alle schakelaars en schuifjes zit te hannessen)
De schakelaar bij de handrem bepaald hoeveel warme lucht er naar binnen moet komen.
Met de schuiven op het dashboard bepaal je waar die warme lucht naar toe moet (ramen, voeten), hoe snel de binnen ventilators moeten draaien (die bij je voeten) en tenslotte of je warme of koude lucht naar binnen wil.
Als je het verkeerd afregeld, kan het dus zijn dat je DENKT dat je de verwarming hebt aangezet, maar komt er toch geen warme lucht naar binnen...
RTFM :D

Als de ventilator (in de motorruimte, links boven op de motor) kapot is zal je weinig warme lucht binnen krijgen, maar er moet wel iets naar binnen komen.
Er zitten voorin de auto (bij je voeten) aan beide kanten nl. nog 2 ventilatoren die de warme lucht naar binnen helpen. Kans dat ze alle 3 kapot zijn is erg klein...

Kan wel zijn dat je kachelkleppen kapot zijn of vast zitten. Deze zitten onder de auto aan het uitlaatsysteem. Of misschien zitten de luchtslangen daar los of zijn ze beschadigd

Ik weet uit m'n hoofd niet of een '84-er al servo bediening op de kachelkleppen heeft zitten...
Als dat wel zo is, moet je de servo's kunnen horen als je de kachelstand aanpast (op de midden konsole bij de handrem)
Hoor je de servo's niet draaien, maak dan het klepje aan de zijkant van het handremhuis even open. Aan de schakelaar zit een hevel/stangetje naar de aansturing van de servo's. Aan het einde van het stangetje zit een kunsstof koppelstukje. Als dat uitslijt, schiet het los en worden de servo's niet bediend.

28 jan 2005 0:38

servo's moet je kunnen horen :wink:

28 jan 2005 16:24

Ben er aan begonnen denk dat het de ventilator want de servo hoor ik. :x :x :x kou he

03 feb 2005 13:09

deze mag bij deze afgesloten worden minder rommel op de bak :wink:

03 feb 2005 13:16

is het gelukt dan?

03 feb 2005 13:46

ja het was de vetilator maar ik heb een andere wagen gekocht heb nu 3.0 sc in turbo uitvoering
Gesloten onderwerp