Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Mistachterlicht SC of vroege 3.2

01 dec 2010 0:41

Het mistachterlicht bij een SC of vroege 3.2 zit naast de uitlaat. Deze smelt toch eigenlijk op den duur een beetje. Ik vind het een merkwaardige plaats waar hij zit, maar het hoort wel zo. Wordt deze bij de gebruikers hiervan regelmatig vervangen?

Re: Mistachterlicht SC of vroege 3.2

01 dec 2010 11:34

Nee, want ik heb er gewoon geen.... (dus ook geen gebruiker! :lol: )

01 dec 2010 13:03

ik heb 2 glaasjes kapot gereden tegen van die stomme nepstoepranden. gesmolten zijn ze nooit.

01 dec 2010 13:34

Ik heb hem er gewoon afgehaald... Komt gewoon door de APK heen en met dichte mist ga ik toch niet met de Porsche rijden...

01 dec 2010 13:36

wolf schreef:nepstoepranden.

Wasda?

Afbeelding

01 dec 2010 19:24

Ik heb een post-1986 lichtbalk met ingebouwde mistlamp(-en).
Nog nooit aan gehad want mooiweerauto. :wink:
Afbeelding
NB.
Eigenlijk wel jammer dat die lichtbalken weer uit het straatbeeld zijn verdwenen.
Porsche was hiermee toch wel trendsetter van een mode die bij de DB W124 zijn hoogtepunt bereikte. :mrgreen:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Airhead op 01 dec 2010 19:32, in totaal 2 keer bewerkt.

01 dec 2010 19:27

Hoogtepunt? :wink:

01 dec 2010 20:05

Marc schreef:Ik heb hem er gewoon afgehaald... Komt gewoon door de APK heen en met dichte mist ga ik toch niet met de Porsche rijden...

Ik heb hem er ook afgehaald.In de mist komt de P bij mij ook niet buiten. :sunny:

01 dec 2010 20:16

mmm, de lage porsche 911 heeft al matige ouderwetse achterlichten, zou niet snel mijn mistlamo verwijderen. en wordt toch een beetje bob-de-bouwer zo... :mrgreen:

01 dec 2010 20:41

Ik heb nog eens een keer een topic gemaakt over hoe ik de modificatie zoals Airhead heb uitgevoerd. Ik vond dat gekke ding onder de bumper echt niet om aan te zien. Je moest eens weten hoeveel pb's ik toen heb gekregen of ik de oude reflector niet wilde verkopen. De nieuwe is namelijk veel goedkoper en makkelijker te verkrijgen.

01 dec 2010 22:23

mistlamp smelt weg bij rvs uitlaat.... ik spreek uit ervaring
verdwijnt als sneeuw voor de zon hahaha

01 dec 2010 22:52

Ik vraag me af of dat allemaal wel mag een mistlamp die van fabriekswege is gemonteerd eraf halen en er geen vervanging voor in de plaats komt?

01 dec 2010 23:00

Is in Belgie verplicht....

01 dec 2010 23:05

Als het goed is vanaf 31-12-1997 pas echt verplicht gesteld op personenauto's.
alle auto's daarvoor mag je het zelfs verwijderen, en als alleen het mistlichtje kapot is mag het zelfs ook, maar dan moet wel het lampje branden van het schakelaartje anders ook verwijderen (eisen apk)

01 dec 2010 23:08

Stel je bent onderweg in je "porsje" en komt in een mistbank met minder dan 50 meter zicht. Gevolg mistlamp moet ontstoken worden maar dit kan dan niet!
Achterop komend verkeer ziet je te laat en klapt achter op je P. Bij technisch onderzoek blijkt dat de mistlamp die er van fabriekswege en typegoedkeuring wel moet zijn maar is eraf gehaald. Ik vraag me af hoe dit verzekeringstechnisch dan wordt opgelost?

01 dec 2010 23:51

Ik heb hem een maandje geleden preventief verwijderd! ik vond het gewoonweg een lelijk ding :mrgreen:

03 dec 2010 20:31

wolf schreef:mmm, de lage porsche 911 heeft al matige ouderwetse achterlichten, zou niet snel mijn mistlamo verwijderen. en wordt toch een beetje bob-de-bouwer zo... :mrgreen:

In dat geval moet de mistlamp weer teruggeplaatst worden :zwbl: :mrgreen:
(= anti-bob)

03 dec 2010 20:59

:scratch: dat ding zat standaard toch niet op Porsche, tot 3.2 G50 model kwam.

Ik heb op mijn 3 Porsches er in ieder geval nooit een gehad. :idea:

03 dec 2010 22:09

ja hoor,dat mormel naast de uitlaat wat er altijd afgehaald wordt :wink:

05 dec 2010 0:38

bij mijne onlangs het glaasje kapot gereden. wil de SC zo origineel mogelijk houden..een nieuwe mistlamp kost ca 40 euri. Kan je ook glaasjes los kopen of heeft iemand voor weinig een gebruikte te koop.
Bij mij geen smelten...
Plaats een reactie