Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

ruitenwisser stuurzijde

30 jan 2005 11:12

pffff, mijn linker ruitenwasser lijkt niet versleten
maar als het regent dan scraapt die linkse op mijn ruiten
en neemt sprongetjes van 2 cm ipv mooi te schuiven en te reinigen
dat maakt een erg vervelend geluid
pas wanneer ik bijsproei stopt het of wanneer de regenval extreem is,
het is begonnen sedert mijn laatste onderhoud,

is het raam teveel ontvet door mijn antivries in mijn sproeiwater,

ik ga wel nog langs bij de dealer maar misschien herkent iemand dit probleempje.
(996)

30 jan 2005 13:45

Volgens mij hebben alle Porsche ruitenwissers daar last van ....
Ik heb altijd het gevoel, dat de ruitenwisser gewoon niet goed op de ruit aansluit.

Toch maar een nieuwe, dan ben je er een poosje van af !!

30 jan 2005 13:57

Ontvette ramen is altijd goed!!
Even controleren of de ruitenwisserrubbers nog intact zijn,goed aansluiten
enóf versleten.
En anders gewoon nieuwe er op.
Goed zicht is veilig. :wink:

30 jan 2005 14:13

Over ruitenwisser stuurzijde gesproken ....

..... is het je weleens opgevallen dat deze bij RHD's aan de andere kant aanliggen :wink:

30 jan 2005 14:55

Olaf schreef:Over ruitenwisser stuurzijde gesproken ....

..... is het je weleens opgevallen dat deze bij RHD's aan de andere kant aanliggen :wink:

Ja. Maakt het bij de advertenties in 911 & PW zo makkelijk om te zien of het een LHD of RHD is.

Overigens mijn linker ruitenwisser sluit in ruststand aan het uiteinde ook niet netje aan op het raam. Volgens mij kwaal van 911 (of iig 964 of toeval dat al mijn 3 964s het hadden :roll: )...

30 jan 2005 16:14

Marjon & Berry schreef:Volgens mij hebben alle Porsche ruitenwissers daar last van ....

Is het zo dat er speciale ruitenwissers voor Porsche gemaakt worden, of is het voldoende dat de maat overeenstemt?

30 jan 2005 16:43

ja, kzie t'al gebeuren

kzal met mijn tweede wagen op reis mogen gaan

tju toch

Afbeelding

30 jan 2005 18:44

WdePundert schreef:Is het zo dat er speciale ruitenwissers voor Porsche gemaakt worden, of is het voldoende dat de maat overeenstemt?

Lees vaker (ook op engelstalige forums) dat de wissers van Halfords e.d. in de goede maat perfect geschikt zijn. Porsche zal zelf geen wissers maken, maar laat vast wel ergens huismerk wissers in een Porsche doosje stoppen die voor de hoofdprijs verkocht worden.

Vraag aan de kenners: bestaat er een soort ruitenwissers voor een 964 die wel perfect aansluiten in de ruststand en derhalve dus de sterke bolling van de ruit volgen? :roll: Of is dat een probleempje van de 964 waar je niets aan kan doen?

30 jan 2005 21:28

ik weet wel dat de arm verschild, je hebt er met 2 veren en met 1 veer.
natuurlijk zal die met 2 veren meer op het raam drukken.
Een 993 heeft er 2 en passen ook op 911 van voor '92-93.
De gummi zal wel het zelfde zijn :wink:

30 jan 2005 22:51

F@RGO schreef:ja, kzie t'al gebeuren

kzal met mijn tweede wagen op reis mogen gaan

tju toch

Afbeelding

Koop een flesje "rain-X" en behandel je ruit voor je vertrekt, bij regenweer heb je boven 120 geen wissers meer nodig, dit werkt echt heel goed
http://www.rainx.com/

30 jan 2005 22:58

ik zocht er reeds achter, maar nog niet tegengekomen.
wel nog niet naar auto 5 geweest .

en ondertussen lees ik dat ik niet alleen ben.

Heb ondertussen een leuke anekdote gehoord over een carrera gt annulatie,
maar dat kan ik hier niet plaatsen.

tot bels of ziens

fargo

30 jan 2005 23:00

F@RGO schreef:Heb ondertussen een leuke anekdote gehoord over een carrera gt annulatie,

fargo

Ja, k weet het jongen, maar we hebben plots beseft dat we met een carrera GT, jullie nooit eens kunnen meenemen.... vandaar :lol: :lol:

30 jan 2005 23:02

F@RGO schreef:ik zocht er reeds achter, maar nog niet tegengekomen.

fargo

Al eens in een snelweg shop gekeken, ik heb de mijne daar gekocht , wel al een paar jaar :!: geleden, is nu pas uit :!:

30 jan 2005 23:06

kzal morgen es gaan zien,
ga nu in mijn bed naar tv kijken ,
er is bloot te zien op kanaal 2
misschien leer ik nog iets bij :shock: :shock: :shock:

cya

31 jan 2005 10:35

Dat van Benny911 over 2 veren in de ruitenwisser armen kan ik bevestigen. Die drukken het geheel beter tegen de ruit aan.

dick

31 jan 2005 11:22

Kan je redelijk makkelijk veranderen, ik heb er indertijd wel is over zitten denken, want ze zitten in rust altijd voor je porum.

http://www.pelicanparts.com/techarticles/911_wiper_reversal_files/911_wiper_reversal.htm

Hier de procedure (Dirk we horen het wel als het is gelukt, echt iets voor jouw :wink: )

31 jan 2005 17:17

nieuwe bladjes laten steken,
en nu nog rain x kopen...

uitleg van de dealer,
je ziet niet dat die versleten zijn die harden na een paar jaar
en dan scraapt het.

03 feb 2005 13:07

Rain X is ook niet de ideaale oplossing (aandampende ruiten enz) maar ja je moet iets doen he

03 feb 2005 13:28

het is precies in de boter dat die roeren,
gewoon superzacht, geen enkel geluid te horen .....

vree kontent

03 feb 2005 15:14

John4S schreef:

Kan je redelijk makkelijk veranderen, ik heb er indertijd wel is over zitten denken, want ze zitten in rust altijd voor je porum.

:shock: De ruitenwissers zitten niet voor niets andersom :!: :wink:

03 feb 2005 15:15

Benny 911 schreef:Rain X is ook niet de ideaale oplossing (aandampende ruiten enz) maar ja je moet iets doen he

:shock: RainX is wel een ideale oplossing :!: ..... als je de juiste uitvoering op de juiste zijde van de ruit aanbrengt. ;) :^:

03 feb 2005 15:22

horn schreef:Overigens mijn linker ruitenwisser sluit in ruststand aan het uiteinde ook niet netje aan op het raam. Volgens mij kwaal van 911 (of iig 964 of toeval dat al mijn 3 964s het hadden :roll: )...

Zijn/waren ze allemaal krom :?: :wink: :lol: .... of alleen de ruit zoals idd. bij alle 911's.

Hier eerder over ruitenwisser &- armen :^:. Helaas zijn de ruitenwisserbladen met Teflon die me goed bevallen niet meer leverbaar. :cry:

03 feb 2005 20:19

EriC4C schreef:Zijn/waren ze allemaal krom :?: :wink: :lol:

Komtie weer...

Afbeelding

03 feb 2005 20:28

wat zijn we lief voor mekaar :wink:

03 feb 2005 20:41

Wat ook uitmaakt is de hoek waaronder het ruitenwisserblad op het raam staat, je kunt dit zelf veranderen door voorzichtig het einde van de arm een beetje te verbuigen (dus om z'n as :? ) waardoor de helling van het blad op het raam anders wordt. Als de ruitenwisser schraapt als ie naar rechts gaat en linksom niet dan moet je het armpje dus zo verdraaien om z'n as dat het schraap effect minder wordt oftewel iets haakser op het raam. Uit ervaring weet ik dat het een wereld van verschil kan maken !
Plaats een reactie