Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
30 dec 2010 20:06
hoi, na 20 jaar sparen eindelijk genoeg voor een 964 C4 en wil enkele aanpassingen doen?
heb net een set gekocht van een cup rorh uitlaat en daarbij een racing boog?
Heeft iemand een gedacht waar deze kleine bocht moet geplaatst worden?
Die cup rorh is geen probleem, maar zou nog moeten weten waar die andere moet komen.
Heeft iemand ervaring met een K&N sportluchtfilter?
Dit is mijn eerste bezoek op deze forum, alle hulp welkom en eventueel met foto's.
30 dec 2010 20:58
964 lover schreef:eventueel met foto's.
Nou, kom maar op..............
30 dec 2010 21:38
bedoelje een veerpootbrug?
die monteer je gewoon in het vooronder boven op de veerpoten met de originele moeren.wel een knip in de bekleding.
anton964
30 dec 2010 21:57
je zal wel een G rohr bedoelen neem ik aan !
bedoellie deze;

?
zo nee dan graag foto watje bedoeld met racing boog?
zoja dan kun je die het beste niet allebei tegelijk plaatsen ?
ivm te weing tegendruk vd motor , gaatie niet goed vroemvroem van doen
30 dec 2010 21:59
Beste Mike,
Er zijn hier voldoende mensen die je voort willen helpen.
Heb je zelf ook foto's..??
Wat is overigens een "racing boog"..?
Veel plezier hier....
30 dec 2010 22:23
Volgens mij wel Knauf....
btw: binnenkort ga ik met je aan de slag -> met knauf

in ieder geval...
30 dec 2010 23:38
ja, het is een G rohr, kan ik die niet samen plaatsen met een cup rohr?
Weet iemand hoe ik die G rohr moet plaatsen?
Weet nie hoe ik een foto's moet plaatsen,
maar tis zoals erop één van de reacties staat
gr mike
30 dec 2010 23:41
964 lover schreef:Weet nie hoe ik een foto's moet plaatsen,
Succes Mike....
klikhieromfototeplaatsen
30 dec 2010 23:45
964 lover, de G-bocht komt in plaats van je laatste uitlaatdemper. Dus voor het eindstuk dat onder je bumper uitsteekt.
30 dec 2010 23:51
Dus Henk, maw daar komt je laatste uitlaat stuk op. Kan dit in combinatie met je Cup rorh?
Kan je een foto bijzetten waar je bedoeld?
30 dec 2010 23:56
Daar komt inderdaad je laatste uitlaat(sier)stuk op.
Het kan in combinatie met de Cuprohr maar dit is af te raden. Je hebt dan nagenoeg geen demping meer in je uitlaat en het geluid is dan vooral HARD in plaats van sportief.
30 dec 2010 23:59
ok zal deze dan proberen te verkopen op internet de G rorh,
zal die wel kunnen verkopen zeker,
gr en thanks voor de info,
weet jij iets over de K&N sportluchtfilters?
31 dec 2010 0:04
De G-bocht moet goed te verkopen zijn.
De mooiste sound krijg je met de combinatie Cuprohr en K&N filter in een "aangepast" filterhuis.
Laatst bijgewerkt door
Henk op 31 dec 2010 0:08, in totaal 1 keer bewerkt.
31 dec 2010 0:06
hoe bedoel je een aangepast filterhuis?
is dit niet gewoon in filterhuis plaatsen?
31 dec 2010 0:12
Het boren/zagen van gaten in het originele filterhuis(deksel). In combinatie met een K&N inlegfilter.
31 dec 2010 0:17
ok zoveel gaten, heb je dit zelf gedaan?
En moet dit of kan het ook zonder gaten? Of is het geluid anders zonder gaten?
31 dec 2010 0:24
Met gaten is het zuigend effect qua geluid groter....
31 dec 2010 0:27
964 lover schreef:ok zoveel gaten, heb je dit zelf gedaan?
En moet dit of kan het ook zonder gaten? Of is het geluid anders zonder gaten?
Heb dit (nog) niet zelf gedaan. Foto is niet van mijn 964. Heb het geluid wel een aantal keer gehoord en het klinkt goed!
31 dec 2010 0:30

foto van mijn motor....
31 dec 2010 0:37
HenkC2C schreef:De mooiste sound krijg je met de combinatie Cuprohr en K&N filter in een "aangepast" filterhuis.
dat is denk ik allemaal heel persoonlijk welke combi het mooiste geluid creeert
31 dec 2010 0:40
Klopt helemaal.
Gaf dan ook mijn mening naar aanleiding van mijn ervaring
31 dec 2010 8:41
Sound is idd zeer hard , maar wel machtig
alleen de buurt is er minder blij om....
Als p warm is , vlammen gegarandeerd....
Ik heb dat destijds gehad, geweldig....
31 dec 2010 14:05
.. tussendemper laten voor wat het is - en de einddemper vervangen door de G-bocht ...
Voor de einddemper die je dan over hebt, weet ik wel iemand
31 dec 2010 14:18
HenkC2C schreef:De mooiste sound krijg je met de combinatie Cuprohr en K&N filter in een "aangepast" filterhuis.
Mee eens

met als aanvulling een kat-vervanger.
Wel mooi(er) geluid en niet téveel herrie.
01 jan 2011 17:38
@henkc2c:
idd, alle reacties zijn kwestie van smaak. Dus geluid harder i.p.v. sportief,
of aangepast filterhuis voor mooiste geluid + cuprohr is mooiste sound.
Een vraag die ik mijzelf zou stellen: wat wil je bereiken? Houd rekening
met verwijderen dempers in uitlaatsysteem kan leiden tot relatief armer lopen van je motor
(aangepaste chip voor je dme kan dit oplossen).
Heb je allebei de dempers liggen--> dan zou ik gewoon lekker combinaties proberen. Heb ik
ook gedaan, en ik was daardoor gelukkig(er) met mijn keuze.
(mijn keuze is uiteindelijk g rohr i.c.m. holle kat geworden. werkelijk super sound als je het mij vraagt.
geen resonantie bij mij bij toerentallen, maar als het gas vol open gaat...--> deze set-up levert op standaardblok
, met misschien een open filter, net de meeste pk's. Wil je het echt goed doen--> uitlaatsysteem a la 993 het uitlaattrajecten per cilinder van gelijke lengte).
m.a.w. er is geen ultieme oplossing. Het hangt ervan af wat je wilt bereiken.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.