22 jan 2011 8:39
22 jan 2011 9:16
22 jan 2011 9:22
22 jan 2011 9:35
22 jan 2011 9:51
22 jan 2011 10:03
22 jan 2011 16:02
22 jan 2011 17:38
22 jan 2011 20:23
22 jan 2011 20:35
23 jan 2011 11:33
chelsea schreef:Ijzerdraadje aan uiteinde solderen en trekken maar
Wat mij wel eens gelukt is; neem een stukje lasdraad zoals bij MIG-lassen wordt gebruikt, (de dunste soort)
Buig daar heel scherp een haaks stukje aan (héél kort) en probeer door een sleufje aan de zijkant van het slot te komen. Dan met wat draaien de hak onder de sleutel wurmen en grote kans dat het lukt.
Instructions
1 Lubricate the Lock with WD-40 to make the broken key easy to slide out of the lock.
2 Slide an extractor wire along both sides of the broken Key in the grove's on both sides of the broken key.
3 Twist the extractor wires together to get a tight grip on the broken piece of key.
4 shake the extractor wires up and down as you are pulling the broken piece of key out of the lock.
23 jan 2011 12:10
Double G schreef:Ik weet eigenlijk niet hoe het bij een 911 zit, maar bij vrijwel alle auto's kun je, als je het contactslot in stand 1 zet, een palletje indrukken waarna je de slotcilinder uit de behuizing kunt trekken.
23 jan 2011 12:13
23 jan 2011 13:05
Olaf schreef:om daar het contactslot van de vervangen moet je 'n aantal breek-bouten uitboren
23 jan 2011 13:07
23 jan 2011 13:31
23 jan 2011 17:16
rarebear schreef:mijn advies: contact slot eruit halen (onthouden waar de draadjes zitten, desnoods labeltjes erop)
23 jan 2011 20:30
23 jan 2011 20:45
24 jan 2011 1:28
24 jan 2011 2:37
vorige week nog op het fietsslot van mijn dochter gedaan: Idea
neem een dun figuurzaagje en breek dit doormidden. Gebruik het deel waar de haakjes ‘haken’ als je er aan trekt en steek dit ergens langs de sleutel in het slot (uitproberen) en met enig draaien wil dit haken aan de sleutel en kan je het sleuteldeel er uit trekken. Dit vergt meer kracht dan een fietssleutel, maar klemmen van het zaagje in een tangetje zou je meer kracht kunnen zetten. Misschien dat je een langer deel van een zaagje nodig hebt, even uitproberen.
Succes!
24 jan 2011 2:41
chelsea schreef:Ijzerdraadje aan uiteinde solderen en trekken maar
Haal bij de gamma ofzo een stangetje lasdraad, zijn standaard geloof 1m lang in verschillende diktes te krijgen (neem de dunste)
1 einde met isolatieband omwikkelen zodat aleen het uiterste puntje (wat je tegen de sleutel gaat houden nog vrij is. in het slot steken totdat puntje aan sleuteleind ligt
Aan het andere einde sluit je de pluspool van je accu aan, heel even, geeft wat vonken maar op deze manier “Las” je de lasdraad aan het sleuteleinde zodat je de sleutelrest eenvoudigweg aan de lasdraad eruittrekt.
(zelf bij CX geprobeerd, na 2e keer spanning erop gezet te hebben bleef sleutel kleven (1e keer iets te kort waarschijnlijk, sleutel bleef niet aan draad hangen, was ook echt nanoseconde)
Risico blijft natuurlijk, te lang en jel ast je complete slot vast, maar dan ben je maximaal in uitgangspositie… sleutel afgebroken, hoe kan ik een nieuw slot inbouwen
24 jan 2011 2:55
24 jan 2011 11:48
24 jan 2011 13:50
erik911E schreef:of zal een "ex-oostblokker" vragen, die mannen weten daar wel raad mee....meestal tonnen ervaring hé