Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
30 jan 2011 23:14
Beste lotgenoten,
Wie kan mij vertellen in hoeverre een boxster van 2002 kan roesten rondom de 'slotvanger' van het rechter portier?
Ik kom op mijn zoektocht naar een "eerlijk" exemplaar een op zich strakke 2.7 tegen, edoch treft rondom de slotvanger opmerkelijke roestvorming aan. ( blaasjes met roest eronder...)
(voor alle duidelijkheid; met slotvanger bedoel ik de rechthoekige metalen plaat van plm 10 x 8 cm die t.h.v. het portierslot op de carrosserie is bevestigd). Net boven de slotvanger zitten de bekende 2 zwartkeurige fabrieksstickers met info, zoals het erop lijkt dat de carrosserie nog in de originele lak zit...
Is dit exemplarisch, aangezien een porsche toch verzinkt is af fabriek....?
Kan er sprake zijn van verwaarloosde schade t.g.v. een verkeerd afgesteld portierslot?
gr. boxst@r
30 jan 2011 23:51
dit is niet normaal. het plaatwerk van m'n 97 boxster vertoont niet één spikkel roest.
my2cents = ongevalschade
31 jan 2011 0:41
Normaal gezien weinig tot geen roest.....
Of staat de auto altijd aan zee ge-parked
31 jan 2011 0:47
Heb menig Boxster gereden, maar ben dit nog nooit tegengekomen. Zou er eens op doorvragen als ik jou was.
31 jan 2011 1:01
Welkom (stel je even voor in het deel van het forum waar het hoort
)
Roest is geen teken dat de rest van de auto slecht is... ik neem aan dat je voornemens bent een boxster te gaan kopen?!
Roest is niet normaal maar als de rest van de auto 'goed' is dan kun je dat puntje mee nemen in de onderhandeling bij verkoop en laten verhelpen
Suc6
31 jan 2011 1:02
hoi,had dit ook op mijn 911(996 uit 2000),dit is onder porsche roestgarantie hersteld bij de dealer,mits je wel de beurten op tijd hebt gegeven,er zit 10 jaar op,werd hersteld zonder problemen
31 jan 2011 12:39
Volgens mij was het bij vroege Boxsters een bekend probleem.
Porsche heeft later de 'pakking' onder de slotvanger aangepast...
01 feb 2011 22:28
Bekend probleem(pje) bij de 996, een tijdgenoot van je Boxster
En de modificatie zoals genoemd door 912; blijkbaar drukte de haak te makkelijk in en door de lak waardoor roest kon vormen.
01 feb 2011 23:26
Correct Paul.
De eerste series Boxster en 996 t/m 1999 hadden hier last van. De het slotoog word bij de deur dich gooien miniem bewogen. Daar deze direct op het plaatwerk zat gaf dat frictie met als gevolg dat het plaatwerk beschadigde, er vocht onder bleef zitten etc.
Na 1999 is dit ondervangen door een pakking onder het slotoog.
02 feb 2011 10:02
Inderdaad, was zéker een weerkerend fenomeen bij de boxsters van de jaren '98. Was destijds wel vooral aan kant van de bestuurder.
Even plaatje laten wegnemen,laten behandelen en spuiten (wel heel het instapdeel), daarna heb je er normaal geen last meer van.
Succes
Wim
02 feb 2011 13:13
WB schreef:Was destijds wel vooral aan kant van de bestuurder.
Hoe zou dat komen
02 feb 2011 13:33
toch eens controleren dan...
02 feb 2011 20:30
Bedankt voor jullie response....
Aangezien er bij mij ook meer vraagtekens rezen rond het verleden van deze auto heb ik em laten staan en zoek rustig verder naar een gaaf exemplaar....
gr. boxst@r
03 feb 2011 18:43
Suc6 met de verder tocht
zoeken, kijken en rijden is super leuk
gewoon de tijd voor nemen om een goede te vinden die aansluit op jouw wensen, budget en eisen!
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.