Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Slot aan binnenzijde deur, waar is dit voor?

07 feb 2011 16:15

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier. Ik heb in Oktober een 911 uit 1987 gekocht. En vandaag zie ik (pas) dat er aan de binnenzijde van de deur (Zie foto) een slot is aangebracht. Lijkt mij niet origineel.
Weet iemand waar dit slot voor kan zijn? Ik heb er geen sleutel van.... Er zit voor zover ik weet ook geen alarminstallatie in. Ik ben echt nieuwsgierig en hoop dat iemand dit ooit eerder heeft gezien.

Groetjes, Joost

Afbeelding

Re: Slot aan binnenzijde deur, waar is dit voor?

07 feb 2011 16:18

De schietstoel? neem niet aan dat er al een uitschakelbare airbag in zit? Ik had wel ooit een seperaat slot voor de startblokkering op een 944.

07 feb 2011 16:19

Waarschijnlijk alarm!

07 feb 2011 16:26

Dat lijkt me het meest logische inderdaad!

jp911 schreef:Weet iemand waar dit slot voor kan zijn? .... Er zit voor zover ik weet ook geen alarminstallatie in.

Antwoord op de gestelde vraag in dat geval dus: voor niets. :lol:

07 feb 2011 16:28

fabrieksalarm. you lucky boy :cheesy:

07 feb 2011 16:35

Inderdaad :thumleft:

Is 'n origineel slot van Porsche :wink:

07 feb 2011 16:52

wolf schreef:fabrieksalarm. you lucky boy :cheesy:

Maar hoe lucky isie als ie er geen sleutel van heeft :wink:

07 feb 2011 16:56

.. net zo 'lucky' las de buren :mrgreen:

07 feb 2011 18:12

Bedankt iedereen voor de snelle reacties.

Ik ga eens op zoek naar meer info over het fabrieksalarm. Zou toch gaaf zijn als het zou werken. Als iemand tips of info heeft....?!?!?!

Nogmaals bedankt!

Groetjes, Joost

07 feb 2011 18:16

jp911 schreef: Als iemand tips of info heeft....?!?!?!

Deurpaneeltje loshalen en even kijken of je er bijv. 'n tijdelijke schakelaar op kunt zetten om te controleren of het alarm nog functioneert ... daarna op zoek gaan naar de sleutel - of 'n ander slotje met sleutel :wink:

Hoe het fabrieksalarm exact werkt weet ik niet ... gok dat het alleen registreert of de deuren open gaan - en mss zit er 'n startonderbreker op ..

Ik ga er wel vanuit dat er 'n bepaald vertraging op zit .. anders zou je zelf ook niet in kunnen stappen ;)

Topic op Pelican .. en anders zelf even Googlen op factory alarm porsche carrera :wink:

07 feb 2011 18:19

ik heb ook zo'n ding ,zal vanavond eens kijken ,ik heb wel de sleutel

07 feb 2011 20:00

Zat op mijn vorige Porsche, had dan een aantal seconden om het alarm aan of uit te zetten :!:
Vond het niet echt makkelijk :scratch:

07 feb 2011 21:57

zeker niet als het hard regent...

07 feb 2011 22:06

Ik heb er ook één inzitten... Om de één of andere reden werkte het destijds niet meer en is er daarna een aftermarket set ingebouwd...

Dit alarm werkt idd niet echt eenvoudig; Je mag de deur maar op een kiertje houden om het alarm erop/eraf te zetten/halen.

Wat dat betreft is zon aftermarket setje met afstandsbediening veel handiger :cheers:

Overigens wil ik zelf nog eens een poging wagen om het wel werkend te krijgen... Leuk voor de originaliteit!

07 feb 2011 22:20

Marc schreef:Dit alarm werkt idd niet echt eenvoudig; Je mag de deur maar op een kiertje houden om het alarm erop/eraf te zetten/halen.

Klopt, maar als je over de binnen verlichting schakelaar een extra plastic dopje plaatst kun je de deur iets verder open houden. :idea:
Verder kun niet starten als alarm afgaat, en zo'n slot met sleutel heb ik gewoon gebruikt gekocht bij de bekende leveranciers hier.

07 feb 2011 22:50

ik sprak afgelopen weekend een maatje en we hebben smakelijk verhalen van vroeger opgehaald. Zijn antidiefstal systeem bestond uit het verwijderen van de rotor. Overal liep ie met dat ding, in de kroeg, bij het zwembad, in het restarant :res: .

08 feb 2011 0:07

Haalde het rode ronde relais eruit, en had ook nog een reserve bij me :idea:
Was volgens mij van de benzinepomp :thumleft:

08 feb 2011 0:12

Wat is de rotor?

08 feb 2011 0:48

Marc schreef:Wat is de rotor?

Die zit onder de verdelerkap :wink:

08 feb 2011 1:29

Nogmaals bedankt voor de links en uitleg.

Ik heb inmiddels de Workshop Manual gevonden op internet. Hierin staat het hele alarmsysteem uitgelegd inclusief hoe je het kunt testen. Jullie hebben deze manual vast al allemaal maar ik geef voor de zekerheid toch nog even de link waar je hem kunt downloaden:
http://www.cannell.co.uk/911_72-89_Workshop_Manuals/84-89%20Workshop%20Manual.pdf

Het is een groot bestand (270Mb) maar volgens mij staat er werkelijk alles in uigelegd.

Groetjes, Joost
Plaats een reactie