Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
09 feb 2011 16:00
Probleem:
de 996 van mijn schoonzoon heeft 2 maanden niet gedraaid, staat in verwarmde garage (zelfs met een Porsche pyama erover !!! ja ja)
en aan de druppel lader.
Alleen een klik als je start en verder niks, vanochtend met een volle accu
er naar toe en deze accu aangesloten op de accu in de auto, het lampje van
de kofferbak begon meteen helder(der) te branden.
Starten: hevig geklik en ook de central lock begon enthousiast mee te klikken.
Maar niet starten , ik vermoed een vastzittende start motor....
Wat denken de experts ?
bij simpele auto's kon je nog wel eens de startmotor een klap met een hamer geven, maar met een 911 is dat toch wat moeilijker...
tips ?
p.s. ook nog de accu losgemaakt en de volle accu in de plaats gezet,
zelfde resultaat.
09 feb 2011 16:03
Alarm, startonderbreker
09 feb 2011 16:22
Arjan, bedankt voor snelle reactie ! het alarm had ik afgezet middels de sleutel..
09 feb 2011 16:44
makkelijk, dan is het de startmotor
Geef er eens een klap op. Of wiebel de auto eens even op en neer in de versnelling, dan verspringt de starterkrans en heb je kans dat de startmotor wél pakt.
09 feb 2011 16:52
Millenniumbug
09 feb 2011 17:15
't is m'n werk...
09 feb 2011 17:41
Wat, computerprogrammeur?
09 feb 2011 17:46
Nee, jurist
09 feb 2011 17:52
T'is maar te hopen dan dat deze tips niet gefatcureerd worden $$
09 feb 2011 18:37
Nee, forum is Pro Deo
09 feb 2011 20:21
M a r c schreef:makkelijk, dan is het de startmotor
Geef er eens een klap op. Of wiebel de auto eens even op en neer in de versnelling, dan verspringt de starterkrans en heb je kans dat de startmotor wél pakt.
Hoe geef je een 911 startmotor een klap ??? wel eens onder auto gekeken waar die zit.... onbereikbaar !!
het is een tiptronic dus weinig kans met wiebelen van de auto in de versnelling(denk ik ?)
de Millennium bug lijkt me waarschijnlijk ... dus een kwestie van het datum veld
2 posities vergroten... waar zit dat in de DME ???? oeps
09 feb 2011 20:24
En als je een jumpstarter erbij op de accu zet?.....
09 feb 2011 20:32
Stig larson lezen
09 feb 2011 20:46
bully schreef:En als je een jumpstarter erbij op de accu zet?.....
Heb ik gedaan. Luid geklik !!! Zelfs de central lock deed mee....
Ik denk toch dat de starter vast zit. (2maanden niks gedaan)
Maar bedankt voor de tips, de gouden tip moet nog voorbij komen
09 feb 2011 23:12
Luid geklik is het relais op de startmotor.... Dus startmotor defect of gewoon te lage spanning.
09 feb 2011 23:13
Je zegt dat je het alarm hebt afgezet met de sleutel. Als het een after market alarm is, kan de af fabriek startonderbreker(als die er op zit) nog wel functioneren doordat de accu was overleden? Een keer met de Audi TT gehad. Gemini alarm met sleutel toen uitgezet en wel contact maar originele startonderbreker was door stroomuitval gaan werken achter het nieuwe alarm.
09 feb 2011 23:14
De conclusie va M a r c lijkt mij de juiste.
10 feb 2011 0:04
Dat harde klikken is het startmotorrelais... dus de startblokkering is eraf. Anders hoor je dit geklik niet of ging de motor wel rond maar slaat ie niet aan (alarmafhankelijk).
Haal er gewoon de Porsche-dealer of specialist bij, dan kun je tenminste snel weer rijden.
15 feb 2011 21:41
Probleem opgelost ! Accu was kapot ... Dus veel te lage klemspanning...
Nieuwe 80ah erin en. Brooeeem. Lopen, eerst wat zagen om de ECU weer tot leven te wekken , daarna OK.
Alleen de spoiler staat nu omhoog, zit er op de 996 ook een schakelaar a la 964 ?
Schoonzoon vroeg ook of hij de accu polen los moet maken als de druppelaar er op gaat ?
15 feb 2011 21:54
Nee de accupolen moeten/kunnen gewoon aangesloten blijven.
De spoiler komt waarschijnlijk na de eerste keer rijden automatisch weer omlaag.
15 feb 2011 21:58
Links onderin zit er een knopje (bij rijderskant, bij de voeten) hier kun je de spoiler mee bedienen
15 feb 2011 22:08
rarebear schreef:p.s. ook nog de accu losgemaakt en de volle accu in de plaats gezet,
zelfde resultaat.
rarebear schreef:Probleem opgelost ! Accu was kapot ... Dus veel te lage klemspanning...
Huh? Volle vervangingsaccu ook kapot? Ik dacht nl als eerste aan een kapotte/lege accu. Maar daar je aangaf dat je er ook een andere - volle - accu ingezet had, streepte ik die mogelijkheid weg...
mooi dat het opgelost is.
15 feb 2011 22:17
Bedankt ! Wat een goeie mensen op dit forum ! Porsche mensen !
p.s. De vervangings accu was een kleine 45ah dus achteraf niet echt een start accu voor een P met zijn grote starter
15 feb 2011 22:28
Was dus geen jumpstarter
rarebear schreef:bully schreef:En als je een jumpstarter erbij op de accu zet?.....
Heb ik gedaan. Luid geklik !!! de gouden tip moet nog voorbij komen
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.