Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
20 feb 2011 16:08
Al een tijd heb ik last van (hemel)water in mijn Porsche 911 3.2 uit '88. We dachten dat hij lekte bij het deurrubber, dus vervangen. Toen bleef het lekken en hebben we het raamrubber voor vervangen. Nog steeds ligt er na een regenbui een plasje water, vooral onder de bestuurdersstoel (en dus was laatst ook de computer aangetast, duur geintje geweest).
Mijn vermoeden is nu dat het uit de verbinding tussen het motorcompartiment en de achterbank komt. Daar loopt de draadboom van de compu naar de motor en daar lijkt nu vocht uit te komen (daar staat het plasje nu en is de bekleding vochtig maar hij staat niet helemaal recht). Is dit water dat uit een lekkend open dakje kan komen? Want waar blijft dat?
Wie kan me helpen deze vochtproblemen op te lossen? Thanks, John
20 feb 2011 16:18
Hoi John,
Heb je een schuifdak? Zo ja, dan even hemel aan de achterzijde (rits) openmaken en houten paneel (tweedelig) uitnemen. Hier zie je nu aan weerzijden een rubberslang zitten... Zit daar een lekkage? - ik moet even zoeken, ik heb daar zelf een half jaar geleden ook een topic met afbeeldingen over gemaakt.. -
HIER het topic... Vanaf pagina 3 kom ik er achter wat het bij mij is en op
Pagina 4 twee posts met afbeelding..
20 feb 2011 16:42
kan zijn dat je achterruit een beetje gezakt is. Ik had dit ook. Plasje water onder bestuurdersstoel. Kun je met kit verder dichtzetten.
20 feb 2011 17:13
Zou met een waterstraal en helper eerst op zoek gaan naar de oorzaak voor je vergeefs onderdelen vervangt.
20 feb 2011 17:23
de afwatering van je schuifdak gaat via buisjes in je a stijlen, misschien zijn die wel verstopt.
iig veel succes met zoeken.
21 feb 2011 15:08
ik had hetzelfde euvel met mijn C2 met schuifdak. Aan een kant bleek de rubberen slang niet vast te zitten aan de grommit (rubber ring in de rand van de motorklep) dus loosde het water in het interieur (voornamelijk achterin)
Een heel gepiel om die slang weer correct aan te sluiten, maar het helpt wel om de boel droog te houden.
Ook kun je met krijt werken om te zien waar het water binnenkomt.
Mijn volgende project(je) is om de rubberen rand van het schuifdak te vernieuwen, door de tijd krimpt dat en komt er een behoorlijk stuk open te staan waardoor bij hevige regen (te)veel water binnenkomt.
21 feb 2011 15:20
Thanx voor de reacties. Heb met veel vermaak over breinaalden en compressors gelezen in een andere uitwisseling van ideeen om het droog te houden. Denk dat ik eerst eens met wat krijt en een tuinslang aan de slag ga. Wat ik nu al wel mis is een rubber slangetje wat uit het gaatje bij de motorkap boven uit zou moeten komen (zgn grommit?). Weet iemand of dit ook bij een 911 uit '88 het geval zou moeten zijn?
21 feb 2011 22:35
Volgens mij wel ! mijn P is van 89, je kunt die grommits zien als je de motorklep opendoet.
Het slangetje zit aan de grommit vast, dus je moet die er uit trekken (voorzichtig) en dan zie je het slangetje
(of niet in mijn geval)
23 feb 2011 15:50
Kijk ook even of de onderrand van de deurbekleding soms nat is; als de folie direct achter de deurbekleding gescheurd is of los zit, dan komt er water vanuit de deur (het is normaal dat daar water komt) het interieur in.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.