Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

achterlichten 964 US vs EUR

17 maart 2011 20:33

kan iemand me uitleggen wat de verschillen zijn bij de achterlichtbalk en hoekunits in Europese uitvoering ten opzichte van de Amerikaanse uitvoering?

Groet en dank, Klaas

Re: achterlichten 964 US vs EUR

17 maart 2011 20:39

Mistlamp misschien?

17 maart 2011 21:11

als het voor de keuring bij import is. Hij kan met standaard achterlichten door de keuring.

Keurder vertelde mij meen ik inderdaad destijds dat de er lichten aan 1 kant i.p.v. Alle 2 zaten, of aan de tegenovergestelde kant, van wat regulier was bij een nederlands geleverde auto van het jaartal. Dit maakte niets uit voor de keuring. Het kan goed zijn dat dit de mistachterlichten betrof.

Als je er niet uitkomt. Zeg maar even wat het bij nederlands geleverd is qua mistachterlichten, zet ik ze hier even aan.

17 maart 2011 21:34

klaas964 schreef:kan iemand me uitleggen wat de verschillen zijn bij de achterlichtbalk en hoekunits in Europese uitvoering ten opzichte van de Amerikaanse uitvoering?

De Amerikaanse hebben 1 lampje meer - aan de zijkant. Het bijbehorende kabeltje is dan ook anders, maar de stekkerverbinding met de (hoofd) kabelboom is wel gelijk.

Afbeelding

18 maart 2011 15:57

Die US- uitvoeringen hebben inderdaad een extra 'courtesy-light'.
Op zich wel geinig, maar of het legaal is?

18 maart 2011 16:46

Dat exrta lampje is een side marker, in mijn 993 heb ik het lampje laten zitten, geen probleem bij de RDW.

18 maart 2011 17:08

de mijne heeft ook twee mistlampen achter.hij komt origineel uit belgie.
maar is gisteren weer gewoon apk goed gekeurt met twee mistlampen.

gr anton964

18 maart 2011 23:16

Heel erg bedankt voor jullie reacties. Op mijn auto zijn ze zwaar gekraakt en de tussenbalk begint uit elkaar te vallen. Gezien de huidige schaarste in euro types kan ik dus net zo goed de goedkopere en wel beschikbare US spec kopen in de US? Er zit ook gewoon een achteruitrijlichtje in?

groet, Klaas

19 maart 2011 8:22

Klaas,

Ik ben ook opzoek naar een achterlicht set, heb je een goed adres in de US dan ?

19 maart 2011 8:51

Ik had een adres die aangaf dat er van alles nog eentje in inventory was en de prijs was een stukje lager dan de woekerprijzen die iedereen in west europa aanhoudt in deze tijd van schaarste. Maar of ie ook daadwerkelijk alle drie kan leveren moeten we nog uitvinden, dus of het echt een goed adres is weet ik ook nog niet. Ik hou je hier op de hoogte,

10 apr 2011 21:27

Ik heb ondertussen het europese set compleet. Ik begrijp dat alles ook weer "gewoon" wordt uitgeleverd. Deze week monteren, meteen even de rubbers invetten, alles erachter schoon maken... Leuk klusje!!!

11 apr 2011 15:52

Mag ik vragen waar je het gekocht heb en voor hoeveel? De balken en achterlichten zijn idd weer volop leverbaar.
Plaats een reactie