Vandaag was een mooie dag om de radiateurs van m'n 996 schoon te maken. Het is van buitenaf niet zichtbaar hoeveel rommel er tussen beide (links en rechts) radiateurs en de condensors zit. Had eerder deze week de bekende "bladeren" voor de radiateurs weggehaald en vandaag dus de rest.
Zowel links als recht hadden ongeveer een gelijke hoeveelheid rommel....een blik vol
Ben zeer voorzichtig geweest tijdens het schoonmaken en ben me natuurlijk bewust van het risico, maar, niet schoonmaken is nog minder verstandig. Door de open en onbeschermde luchtinlaten slipt het langzaam aan dicht. Schat dat zo'n 20 a 25% afgedekt was.
edit, met een hogedruk spuit krijg je deze rommel er niet tussenuit. Het vuil zit klem tussen condensor en radiateur.
ik heb die van mij 2 weken geleden vervangen/schoongemaakt......er zat een soort deken van stof en vuil tussen. waardoor 1 radiator het begeven had
ik was echt geschrokken van het vuil wat er tussen zat. wat ik niet begrijp is wrm ze die onderkant tussen de 2 radiatoren dicht zit. zo kan het vuil er toch ook nooit tussenuit vallen. het is echt gemaakt om dicht te slippen
Zeker doen! De temperatuur meter staat tijdens rijden nu lager dan voor de schoonmaak. Het lijkt er ook op dat de koelventilatoren effectiever zijn. Theoretisch moeten ze nu wel effectiever zijn, maar in de praktijk, met de grote temperatuur verschillen moeilijk meetbaar.
deepee thanks voor het duidelijke filmpje, heeft me weer op een idee gebracht voor as weekend!
arenarood schreef:Dat moet je nooit doen,zeker niet van dichtbij! Verbuigen de voorste lamellen
Ben benieuwd of dat waar is, ik doe regelmatig (zeg 1x per 2 maanden) de radiators via de openingen aan de voorkant kort met een hogedrukspuit schoonmaken, me niet realiserend dat die handeling juist schade kon veroorzaken.
We zullen het zien als de bumper en airducts er van het weekend af zijn...