Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

996 Radiateurs schoongemaakt met pics!

28 maart 2011 20:08

Vandaag was een mooie dag om de radiateurs van m'n 996 schoon te maken. Het is van buitenaf niet zichtbaar hoeveel rommel er tussen beide (links en rechts) radiateurs en de condensors zit. Had eerder deze week de bekende "bladeren" voor de radiateurs weggehaald en vandaag dus de rest.

Zowel links als recht hadden ongeveer een gelijke hoeveelheid rommel....een blik vol :shock:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Re: 996 Radiateurs schoongemaakt met pics!

28 maart 2011 20:19

keurig :thumleft:

hijs weah zuivahhhh 8)

nou maar hopen dat ze niet kapot zijn, vaak als ze ze schoonamaken blijken ze daarna lek te zijn :(

28 maart 2011 20:24

heb je een stukkie off road gereden

kwam een heel bos uit :mrgreen:

28 maart 2011 20:27

Dat ze daar geen hogedrukspuit oid opzetten, bv bij een grote beurt... :shock:

28 maart 2011 20:30

Dat moet je nooit doen,zeker niet van dichtbij! Verbuigen de voorste lamellen :idea:

28 maart 2011 20:34

Ben zeer voorzichtig geweest tijdens het schoonmaken en ben me natuurlijk bewust van het risico, maar, niet schoonmaken is nog minder verstandig. Door de open en onbeschermde luchtinlaten slipt het langzaam aan dicht. Schat dat zo'n 20 a 25% afgedekt was.

edit, met een hogedruk spuit krijg je deze rommel er niet tussenuit. Het vuil zit klem tussen condensor en radiateur.

28 maart 2011 21:15

ik heb die van mij 2 weken geleden vervangen/schoongemaakt......er zat een soort deken van stof en vuil tussen.
waardoor 1 radiator het begeven had

ik was echt geschrokken van het vuil wat er tussen zat.
wat ik niet begrijp is wrm ze die onderkant tussen de 2 radiatoren dicht zit.
zo kan het vuil er toch ook nooit tussenuit vallen.
het is echt gemaakt om dicht te slippen

28 maart 2011 21:21

Nooit last van :mrgreen:

28 maart 2011 22:51

Misschien een rare vraag maar haal je de voorbumper er af en de radiateurs los van elkaar?

28 maart 2011 23:19

Jan A. (993 4S) schreef:Nooit last van :mrgreen:

Je hebt ook gewoon aan beide kanten een radiateur zitten die kapot kunnen gaan, olie en airco, rechts en links resp.

28 maart 2011 23:24

Ja, de bumper moet eraf want alleen dan kan je erbij!

29 maart 2011 12:28

29 maart 2011 15:02

Thanx Deepee! Ik ga van het weekend meteen schoonmaken (is toch mooi weer).

29 maart 2011 15:58

Zeker doen! De temperatuur meter staat tijdens rijden nu lager dan voor de schoonmaak. Het lijkt er ook op dat de koelventilatoren effectiever zijn. Theoretisch moeten ze nu wel effectiever zijn, maar in de praktijk, met de grote temperatuur verschillen moeilijk meetbaar.

Maak gelijk wat foto's van de schoonmaak!

29 maart 2011 18:32

deepee thanks voor het duidelijke filmpje, heeft me weer op een idee gebracht voor as weekend! ;)

arenarood schreef:Dat moet je nooit doen,zeker niet van dichtbij! Verbuigen de voorste lamellen :idea:

Ben benieuwd of dat waar is, ik doe regelmatig (zeg 1x per 2 maanden) de radiators via de openingen aan de voorkant kort met een hogedrukspuit schoonmaken, me niet realiserend dat die handeling juist schade kon veroorzaken. :shock:

We zullen het zien als de bumper en airducts er van het weekend af zijn...
Plaats een reactie