Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
30 maart 2011 13:11
Hier een degelijke en goedkope oplossing voor de plof 996
http://forums.pelicanparts.com/porsche-911-technical-forum/599113-996-ls-v8-conversion.html En voor de puristen die zeggen dat het geen echte porsche meer is,was een 996 dat wel dan?..................
kom maar
30 maart 2011 13:19
Wees jij nu maar gewoon blij met je 3.0 en praat verder geen onzin.
30 maart 2011 13:46
Een 911 zonder 6 cilinder boxer?! Nee, dank je.
30 maart 2011 14:34
gast schreef:André schreef:.................kom maar
Ik kom wel even naar de achterhoek .....
Ik ook
30 maart 2011 15:07
Nu wil ik één keer behulpzaam zijn op 996 gebied,is het weer niet goed.
ps.Jullie zijn allemaal welkom in mijn nederige stulpje
30 maart 2011 15:29
Het valt niet te ontkennen,dat het erg mooi en netjes is gedaan
30 maart 2011 15:44
....mooi gedaan, maar ik zie (het nut van) de 'link' naar het gevoelige IMS Lager niet echt....
30 maart 2011 16:14
Gewoon een beetje "olie op het vuur", "oprakelen", "stoken" en wat je er maar meer voor wilt bedenken
volgens mij!
30 maart 2011 17:35
tja.... gezellig hoor
30 maart 2011 17:54
Jan A. (993 4S) schreef:Gewoon een beetje "olie op het vuur", "oprakelen", "stoken" en wat je er maar meer voor wilt bedenken
volgens mij!
+ 1
30 maart 2011 22:17
Een V8 (996, 986, etc.) wordt in Nederland APK afgekeurd! Tenzij een keuring bij het RDW >>> wordt dan een aardige CO2 belasting die moet worden betaald (+10000 Euro).
05 apr 2011 3:12
heel mooi gedaan, daar niks op aan te merken, maar naar mijn mening vergaat het grote plezier van de 6-cylinder boxer motor hierdoor
Zeg nu zelf, wat is er leuker dan zo'n lekkere boxer-motor ? Is toch typisch 911 ?!
05 apr 2011 3:46
Ik vind de titel erg leuk gevonden, humor!
En zeg nou zelf, het is toch ook een mogelijke oplossing?
Moet er persoonlijk niet aan denken maar voor de chauvinistische amerikaan is dit misschien wel een hele goeie.
05 apr 2011 14:37
Een V-motor kan toch onmogelijk even "plat" ingebouwd worden als een boxer motor. De ruimte die je boven de motor nodig hebt, verlies je ontegenspekelijk onder de wagen. Zou wel eens een foto willen zien van achter de wagen (misschien sleept de carterpan wel over de grond
)
Een dry sump lijkt mij onoverkomelijk, maar zelfs dan ...
05 apr 2011 16:53
OK, i rest my case
Ongelooflijk hoe ze die V8 in die ruimte gepropt hebben.
05 apr 2011 17:11
Als je het filmpje bekijkt leggen ze uit dat ze wat gespeeld hebben met de onderdelen rondom de motor, bepaalde dingen die onder de 996 motor zaten hebben ze nu naar boven gehaald.... hierdoor claimen ze ook dat de gewichtsverdeling nagenoeg gelijk is aan de configuratie met originele motor. Het zou niet direct mijn oplossing zijn maar ik heb wel diep respect voor het out of the box denken en de aanpak van deze mannen
05 apr 2011 18:31
Er staat in het verhaal dat de alu-v8 lichter is dan de originele porschemotor,dus....
ik vind het best mooi
05 apr 2011 19:13
gast schreef:out of the box denken
Dat zou het pas zijn als je er een 4 cilinder turbo motortje in hangt met tig pk's. (bijv. Subaru) Geen geworstel met ruimte en veel lichter
Die Yanks komen qua denkniveau nooit verder dan een US V8
Ehm... t.o.v. alle autofarm oplossingen e.d. vind ik dit idd behoorlijk out of the box denken. Geen gezeur met lastige revisies of dure ruilmotoren maar gewoon een blok dr in met betere prestaties tegen lagere kosten. Het geworstel met ruimte vind ik nogal meevallen, die motor zit er keurig in. Daarnaast hoefden ze niks aan het onderstel e.d. te veranderen omdat de gewichtsverdeling hetzelfde bleef, daar bespaar je dus weer kosten mee t.o.v. de 4-cylinder oplossing. Bovendien klinkt "ik heb m ge-upgrade door n 8-cylinder" toch duidelijk beter dan "m'n motor was aan gort en k heb er nu een 4 cylinder in gehangen omdat ik altijd al zo fan was van de 912".
Laatst bijgewerkt door
roenkie op 05 apr 2011 19:17, in totaal 1 keer bewerkt.
05 apr 2011 19:17
gast schreef:Dat zou het pas zijn als je er een 4 cilinder turbo motortje in hangt met tig pk's. (bijv. Subaru) Geen geworstel met ruimte en veel lichter
Subaru.........? Nou die blokjes leveren ten eerste veel minder vermogen dan een Porsche motor en gevoelige IMS Lager vaak nog eerder dan een 3.4
05 apr 2011 21:42
roenkie schreef: Geen gezeur met lastige revisies of dure ruilmotoren maar gewoon een blok dr in met betere prestaties tegen lagere kosten. ".
Dankjewel,dit bedoelde ik in eerste instantie ook met deze post. Een beter blok tegen lage kosten.
Ik durf nu alleen niet meer met het voorstel te komen om een gastank in het vooronder te leggen......
05 apr 2011 22:49
Leuk gedaan..... wel typisch Amerikaans..... misschien was een dikke W12 ook een goed idee geweest.......
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.