Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
01 apr 2011 15:16
ik wil mijn Porsche na bijna 6 maanden uit de stalling halen en weer gaan gebruiken. Heeft netjes aan de druppellader gezeten en in een verwarmde garage gestaan. Is het starten en rijden of moet ik nog ergens rekening mee houden. Ik zie namelijk veel verschillende berichten.
Bedankt alvast voor de tips.
01 apr 2011 15:26
Moet je snel doen, kun je zondag nog meerijden! (klik hieronder). Mbt je vraag kan ik je helaas niet verder helpen.
01 apr 2011 15:29
Ik haal na de winter de zekering van de benzinepomp van de 3.2 om eerst even oliedruk op te bouwen met de startmotor.
De meesten zullen dit overdreven vinden.
Verder bandenspanning en verlichting controleren en eerst even lekker rustig warmrijden.
Op de terugweg de 5500/6000 toeren aanraken om te kijken of ie goed de winter is doorgekomen.
01 apr 2011 15:36
Gewoon rustig aan doen. Het is natuurlijk beter dat een auto wat vaker gebruikt wordt......
01 apr 2011 15:46
Is hierboven al geschreven
starten - op je gemak naar de dichtsbijzijnde banden-pomp rijden - etc. etc.
... daarna lekker 'n stukje toeren - tot alles op temperatuur is - olie peilen .. en gaaaaaaaaan
maar mss voor die tijd even proberen of 'ie netjes "rechtuit" remt
02 apr 2011 12:42
wat Olaf zegt + voor warmrijden + na warmrijden even onder achterkant (motor) en middenvoor (waar je cardanas en voor differentieel samenkomen) kijken. kan wel eens keer gaan lekken na een wintertje stalling.
Verder: wanneer is olie voor het laatst ververst? als die er alweer een flink tijdje inzit (meer dan 1 a 1,5 5 jaar) kan het een optie zijn deze weer even te vervangen is als hij warm is geweest.
Wil overigens wel eens gebeuren dat je accu niet meer zo lekker is na een wintertje aan de druppel lader (eigen ervaring).
Als hij hele winter op zijn banden heeft gestaan (vooral bridgestone potenza's die ik heb) even rustig rijden eerste 10 minuten. kunnen 'vierkant zijn' en is niet zo gezellig voor wiellagers, etc. na paar minuten is dit er weer vanaf.
verder is benzine behoorlijk tijdje in tank. als niveau laag is, lekker snel bijtanken, wordt de verouderde benzine goed gemengd met veel nieuwe.
maar ook zonder al deze dingen zal hij waarschijnlijk direct lopen en rijden. Daar is je 911 namelijk voor ontworpen.