Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
04 apr 2011 11:47
Ik heb 2 jaar geleden een Zeintop (ongespoten als bouwpakket) voor een Porsche 986 gekocht. Vanwege privéomstandigheden kon ik deze niet eerder plaatsen, maar 2 weken geleden ben ik hier vol enthousiasme aan begonnen. Nu lukt het mij niet om de kap goed op de auto te krijgen. De achterrand van de kap (dus zonder klep) komt aan passagierkant 2 cm omhoog en aan bestuurderskant 1 cm. Dit wordt nog erger als ik de voorhandel sluit. Heeft iemand anders ook deze ervaring (en) en wat is een goede manier om de Zeintop te stellen?
Iedere suggestie wordt gewaardeerd.
04 apr 2011 14:07
Misschien kun je even een P.B. tje sturen naar
RobbertR of
matie, die hebben een boxster icm Zeintop (gehad) dus kunnen je vast verder helpen.
04 apr 2011 22:33
heb je de respectievelijk 2 en 1 cm opening aan de achterkant van de kap met aangedraaide hendels (aan de hoogste gordelpunten)?
ik vermoed dat je gewoon de spinlocks nog moet voormonteren zoals op onderstaande foto:
09 apr 2011 10:28
Dank voor jullie opmerkingen, het is mooi weer dit weekend dus ik ga het weer proberen.
De spinlocks zijn aanwezig en in eerste instantie heb ik ook de vulplaatjes geprobeerd (die zijn ook nodig anders kan de hendel niet draaien). Is er misschien een bepaalde volgorde die gevolgd moet worden?
Of kan ik ergens meten of de kap wel goed is?
Zoals gezegd iedere suggestie etc. is welkom.
09 apr 2011 10:38
Heb je het originele derde remlicht verwijderd, want meestal steunt de kap daarop en komt hij te hoog liggen.
Voor de rest is het jammer genoeg veel passen, meten en afstellen.
09 apr 2011 11:59
Zo'n Zeintop gaat er in oktober op en in april er weer af, maar jij draait het om.
09 apr 2011 13:17
ik heb de zeintop er net 2 weken af en rij nu weer met een "tentje"
nu wil je toch topless rijden met dit weer!!!!!
09 apr 2011 16:21
Zo is het maar net.....
tenmintste in Limbo-Land
11 apr 2011 11:56
Top zit erop en past.
Hoewel ze geloof ik niet meer verkocht worden, hieronder mijn volgorde (voor het nageslacht):
- Voorste geleiders plaatsen
- 3e-Remlicht verwijderen
- Rubber achter 3e-remlicht loshalen (zijkanten laten zitten)
- Zijhendels plaatsen (en locken)
- Kap plaatsen
- Ruimte opvullen met vulplaatjes (nb aan iedere kant een 1 rubber vulplaatje gebruikt, had ik ergens in een forum gelezen) totdat kap aan de achterkant in hoogte in lijn loopt met rest auto
_ Bouten in de zijhandels maar nog niet volledig vastdraaien
- Nu komt het grote stelwerk dus kap schuiven totdat kieren overal even groot zijn
- Achterklep plaatsen
- Weer stellen
- Bouten vastdraaien zodat alles goed vast zit
- Centrale voorklem (waar ook de sensor zit) plaatsen (hiervan moet ik wel de gaten in de lengterichting opruimen)
Reden waarom het eerst niet lukte is volgens mij:
- 3e remlicht en rubber + centrale voorklem (deze trekt de achterkant omhoog)
En ja: de kap gaat nu naar de spuiter (ruitjes en rubbers worden later geplaatst) zodat ik ook weer open kan rijden.
Toch nog 1 vraagje: ik heb de softtop eruit gehaald zodat ik overal beter bij kan. Doen jullie dat ook tijdens het rijden met de zeintop?
En zo nee beschadigd het canvas dan niet?
11 apr 2011 14:12
Het canvas kan er wel tegen, maar het ruitje wordt er niet mooier op. De kans op scheuren in de ruit wordt een stuk groter.
11 apr 2011 15:37
ik haal de softtop er altijd uit....het is een kleine moeite....6 bouten en een parker en de trekarmen ff losklikken
deze leg ik dan warm op zolder.
ik kan me niet voorstellen dat een opgevouwen softtop er beter van word (vocht,schuren/trillen)
het 3e remlicht en rubber blijft bij mij wel zitten.....
dit is de mijne
viewtopic.php?f=33&t=25682&hilit=zeintop
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.