Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

nadat accu is leeggelopen - startproblemen

13 apr 2011 23:00

Beste mede p-liefhebbers.

Ik heb recent een 996 - 4S aangeschaft en afgezien van het rijgenot een hoop gedonder gehad op gebied van electra. Ik moest vanwege de verzekering een klasse V alarm installeren (weet niet of dit verder relevant is voor het verhaal).

De auto moest ik iedere week 'uitlaten' ander kreeg ik 'm niet meer zonder startkabels aan de praat. De auto is gemeten en schijnt geen electra weg te lekken.

Laatst een paar weken op rij geen gelegenheid gehad om in de porsche te rijden. Afgelopen weekend geprobeerd om te gaan rijden maar de accu was zo ver leeg dat ik beide zowel de koffer- als motorklep niet open kon krijgen.

Contact gehad met een technicus en die heeft uitgelegd hoe je middels de carrosserie de kleppen weer open kon krijgen. Enfin zo gezegd zo gedaan....

Vanavond geprobeerd om de porsche te starten en helaas zonder succes. De lampjes op het dashboard flikkeren nog wel op , de startmotor ratels nog wat maar de motor geeft geen sjoege. Kreeg nog een belletje van de alarmcentrale (klasse V alarm); hoop niet dat dat iedere keer gaat gebeuren als ik 'm met startkabels moet starten.

Mijn vraag aan de mede forum leden is als volgt:
1.) Wat is het probleem en hoe krijg ik 'm weer aan de praat
2.) zou een sterkere accu helpen ?

Alle input welkom !

Re: nadat accu is leeggelopen - startproblemen

13 apr 2011 23:42

Tenzij de accu niet in orde is, moet de P 3 weken zonder te rijden zonder startkabels kunnen starten. Ik zou iigv een druppellader aanschaffen. Zelf zet ik de druppellader er pas na 3 weken op. Na 10 jaar heb ik de originele accu dit weekend moeten vervangen.

Dus: Of je accu is niet in orde of je P lekt stroom.

Re: nadat accu is leeggelopen - startproblemen

14 apr 2011 0:00

of beide. :idea:

Re: nadat accu is leeggelopen - startproblemen

14 apr 2011 7:41

zoals gezegd: accu vervangen, druppellader erop (maar die zou eigenlijk niet nodig moeten zijn)

kun je bij wijze van test de auto veilig parkeren en het alarm een weekje uit laten staan om te kijken of het probleem dan ook optreedt?

lekstroom kan gemeten worden aan de accupool, maar kan je missch beter aan een specialist overlaten gezien de alarm perikelen.

Re: nadat accu is leeggelopen - startproblemen

14 apr 2011 8:06

lijkt me dat de accu gewoon kapot is; pas op met opladen: als de accu geheel leeg is en er (nog) niet genoeg spanning op staat tijdens opladen, niet starten omdat dan de electriek van slag /kapot kan raken

Re: nadat accu is leeggelopen - startproblemen

14 apr 2011 10:02

barolo schreef:Tenzij de accu niet in orde is, moet de P 3 weken zonder te rijden zonder startkabels kunnen starten. Ik zou iigv een druppellader aanschaffen. Zelf zet ik de druppellader er pas na 3 weken op. Na 10 jaar heb ik de originele accu dit weekend moeten vervangen.

Dus: Of je accu is niet in orde of je P lekt stroom.

In de laatste zin vul je de eerste terecht aan Edwin :wink:

Die '1e' accu van je, dat was beslist al de 2e: accu gaat echt niet langer dan ~ 5 jaar mee.

Re: nadat accu is leeggelopen - startproblemen

14 apr 2011 10:17

Ik heb onlangs het zelfde mee gemaakt. Door omstandigheden was ik niet in staat regelmatig (1x per week) een goed stuk te rijden met de 997, en was mijn druppelaar uitgeleend.
De wagen heb ik de eerste keer nog kunnen starten door hem uiteindelijk aan te slepen, met startkabels lukte het niet meer. Waarschijnlijk heeft de accu hierdoor toch een opdonder gehad en was gewoon te leeg.
Dit ging enkele weken goed totdat ik uiteindelijk een nieuwe accu heb moeten plaatsen, omdat het laden via de druppelaar ook niet meer ging. Nu staat de 997 weer gewoon aan de druppelaar, met een verse accu. Bij de dealer heeft men aangegeven dat een 996 / 997 met een standaard Porsche alarm ongeveer 10 tot 14 dagen zonder bijladen kan, is er een tracking systeem aan gekoppeld dan minder. Een simpele uitleg maar plaats maar een standaard Porsche alarm, een klasse 3 alarm en een klasse 4/5 tracking systeem aan een losse accu en kijk maar hoe de accu leeg getrokken word, dan begrijp je wel dat je of regelmatig een stuk moet rijden, of de accu via een druppelaar moet opladen.

Groet,

Ricky

Re: nadat accu is leeggelopen - startproblemen

14 apr 2011 11:26

dus slechte batterij en klasse V. lekker allemaal druppelen jongens.

Re: nadat accu is leeggelopen - startproblemen

14 apr 2011 12:22

Gewoon een paar x per week bijladen :drive: , dan heb je dat gezeur niet.

Re: nadat accu is leeggelopen - startproblemen

14 apr 2011 17:49

Teveel druppelen krijgt ie daar dan gene "drupper" van? :wink:

Re: nadat accu is leeggelopen - startproblemen

14 apr 2011 19:29

Al is de druppel nog zo snel Wolf geneest 'm wel :mrgreen:

Re: nadat accu is leeggelopen - startproblemen

15 apr 2011 20:28

Ik ben u alleen zeer erkentelijk voor de input.

ik denk dat ik maar eens een nieuwe accu gaat aanschaffen. Enige tips mbt welke type en waar aan te schaffen ?

Re: nadat accu is leeggelopen - startproblemen

15 apr 2011 20:29

bosch silver altijd goede ervaringen mee gehad. even rondbellen.

Re: nadat accu is leeggelopen - startproblemen

15 apr 2011 20:39

Hier ook Bosch silver.

Re: nadat accu is leeggelopen - startproblemen

15 apr 2011 21:17

hier ook de Bosch silver, kost wat maar tot nu toe geen gezeur..

Re: nadat accu is leeggelopen - startproblemen

15 apr 2011 23:13

+1 voor 195 erin gezet.

Re: nadat accu is leeggelopen - startproblemen

15 apr 2011 23:29

hier ook een bosch silver.

Re: nadat accu is leeggelopen - startproblemen

16 apr 2011 10:36

horn en enkele anderen adviseren hier regelmatig de Bosch Silver :D

maar hoe goed, hoeveel beter, is deze t.o.v. andere A-merken?
levensduur bijvoorbeeld: gewoon 4-5 jaar? :roll:

Re: nadat accu is leeggelopen - startproblemen

16 apr 2011 10:44

adviseer niks. zelf goede ervaringen mee in de 964. bij 3 van de 4 964's gekloot met de accu gehad. vervolgens vervangen voor een Bosch Silver en daarna geen problemen meer gehad. 't Is maar een advies, doe ermee wat je wilt. Heb nooit de moeite genomen om, als ik een andere accu nodig had, er 4 van verschillende A-merken te kopen en die vervolgens te vergelijken.

Re: nadat accu is leeggelopen - startproblemen

16 apr 2011 12:56

Niet??! :shock: :mrgreen:

Re: nadat accu is leeggelopen - startproblemen

20 apr 2011 16:15

Ok heeft iemand een adres in de buurt van Amsterdam ? Ik kan ze nergens vinden. Welk ampere sterke raden jullie aan ?

Re: nadat accu is leeggelopen - startproblemen

20 apr 2011 20:13

gewoon bij de brezan oid.

en daar kunnen ze hem op het kenteken zo opzoeken.

Re: nadat accu is leeggelopen - startproblemen

20 apr 2011 20:37

406 schreef:Ok heeft iemand een adres in de buurt van Amsterdam ? Ik kan ze nergens vinden. Welk ampere sterke raden jullie aan ?

Bosch Car Service hebben gewoon Bosch Silver liggen.

Bosch Car Service Geurts
Pieter Baststraat 5
1071 TV Amsterdam
0206791333
garagegeurts@xs4all.nl

Bosch Car Service Cees Thomas
Zocherstraat 26-28
1054 LZ Amsterdam
0206182805
thomas.cars@planet.nl

Bosch Car Service van den Berg & Wiggers
De Wittenkade 182
1051 AP Amsterdam
0206820475
autobedrijf.wiggers@12move.nl

Bosch Car Service Westergarage
2e Jacob van Campenstraat 144-
1073 XZ Amsterdam
0206791924
http://www.westergarage.nl
info@westergarage.nl

Bosch Car Service MoritzTuning
Isolatorweg 35
1014 AS Amsterdam
0206862709
http://www.moritztuning.nl
info@moritztuning.nl

Bosch Car Service Buitenveldert
Buitenveldertselaan 80 -82
1081 AB Amsterdam
020 3112793
http://www.bcsamsterdam.nl
info@bcsamsterdam.nl

http://www.boschcarservice.nl/
Plaats een reactie