Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
14 apr 2011 14:46
Hall allemaal,
ik heb jullie hulp nodig. Onlangs een vrij nette 928S ingeruild, ging allemaal prima.
Terug van proefrit, wilde hij ineens niet meer voor of achteruit. Alsof versnellingsbak niet snapte dat ie in D of R stond. Stangetjes, kabels gecontroleerd, allemaal vast.
Toen maar uitgezet, nu start ie niet meer. Staat wel in zijn vrij, maar als ik contactsleutel omdraai, gaat startmotor niet rond maar gaat lampje OELDRUCK knipperen.
Ik zie het verband niet.
Wie wil mij helpen?
Dank voor de moeite,
Maurice
16 apr 2011 21:37
Als de automaat 'in de war' was de laatste keer dat hij liep, zou dat nu wel de oorzaak kunnen zijn van het niet starten. Misschien geeft hij wel aan dat hij in z'n vrij staat, maar staat hij het niet, en weigert hij daardoor te starten.
Of andersom misschien staat hij netjes in z'n vrij, maar denkt hij van niet met hetzelfde resultaat.
Het oliedruklampje zal sowiezo branden als de motor niet loopt, aangezien dan de pomp niet wordt aangedreven en er dus geen oliedruk is.
Het verband moet in ieder geval gezocht worden in de storing in de automaat. Het oliedruklampje zou ik even negeren.
Alleen het knipperen van het lampje snap ik niet, hij zou gewoon moeten branden. Dus misschien geeft het knipeeren van het lampje wel weer een aanwijzing? Ik zou zeggen het probleem ligt in ieder geval in de elektronica. Zou ook de automaat kunnen verklaren.
- accu simpelweg te leeg door een kapotte dynamo?
- alle zekeringen/relais nagekeken?
- startonderbreker defect?
- kabelboom naar automaat nagekeken? Die van mij was een keer bijna beschadigd vlakbij de versnellingsbak zelf (vlak naast de bak/aandrijfassen). Dan kan onmiddellijk allerlei storingen opleveren.
succes en laat maar eens weten wat je nog meer vindt
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.