Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
27 apr 2011 16:39
Hallo mensen,
Ik ben opzoek naar een nieuwe kabelboom voor mijn 911 uit 1969. Heeft iemand hier een goed adres (NL of Duitsland) voor?
Ik hoor wel...
Laatst bijgewerkt door
GHMartijn op 27 apr 2011 17:01, in totaal 1 keer bewerkt.
27 apr 2011 17:00
Het probleem is namelijk dat de kabelboom op sommige plekken nogal raar zit met een hoop blauwe stekkertjes en gekleurd tape. Ik vond dit niet heel spannend totdat de zekering van mijn lichtschakelaar sprong toen ik het dimlicht aan deed. Nu word ik de elektra een beetje zat.
Wellicht heeft iemand ook nog tips om dit probleem op te lossen totdat ik een nieuwe kabelboom heb.
Wanneer het dimlicht aan gaat, wordt de rode draad van zekeringkast tot lichtschakelaar warm, en springt de zekering welke er tussen zit met 10minuten.
(Ik heb geen kortsluiting bij de koplampen)
27 apr 2011 17:19
Mijn maat lost het zo voor je op
Heb je een PB gestuurd
27 apr 2011 17:40
Deze heb ik 'for future reference' ooit in mijn favorieten gezet.
http://www.kabelboom.comGeen ervaring mee, maar zag er degelijk uit. Is alvast voor als ik (ook) aan de beurt kom. Ik zit nl. met een door muizen afgeknabbelde kabelboom in de motorruimte, die op wonderbaarlijke wijze nog steeds geen storing geeft. Bij het inbouwen van een K3 alarm heeft het inbouwstation de aangevreten kabelboom ingespoten met een of ander transparant isolatiegoedje. Ziet er niet uit, maar werkt blijkbaar wel.
27 apr 2011 18:18
Heel goed adres !!
27 apr 2011 18:46
Want het is toevallig dezelfde maat?
27 apr 2011 18:57
Kabelbomen staan nog steeds in PET. Bv, de hoofdboom door de tunnel is 911 612 001 00. Verder heb je allemaal sub bomen.
Maar ik zou eerst eens naar een specialist gaan op het gebied van auto elektonica om het probleem uit te zoeken. Wellicht helemaal niet nodig om alle kabelbomen te vervangen..... Het adres in de bovenstaande link is dan wel een optie.
Heb je al geprobeerd om te kijken hoeveel Ampere die lampen zelf trekken??? Wellicht is dat wel het probleem en heeft iemand er 100W lampen in gezet zonder de bekabeling aan te passen. Doen ze in de US heel vaak.
27 apr 2011 20:38
PaulusdB schreef:Want het is toevallig dezelfde maat?
Yep, en ook nog eens een eerste klas vakman, en vak-idioot
27 apr 2011 21:27
Waarschijnlijk heb ik dit adres dus al eerder van jou opgepikt, Wout.
Lachen, man.
28 apr 2011 12:04
Heb hem gemaild.. ben benieuwd
28 apr 2011 13:48
Gerard Kroon op het 912 forum maakt hem ook voor je, zie deze topic:
http://forum.deklassieke912.nl/frm/topi ... =kabelboomHeeft ondertussen al enkele zeer tevreden klanten!!
29 apr 2011 14:49
heb je een email adres van die meneer?? ik ben niet lid op dat forum
30 apr 2011 16:45
Hessel schreef:Kabelbomen staan nog steeds in PET. Bv, de hoofdboom door de tunnel is 911 612 001 00. Verder heb je allemaal sub bomen.
Maar ik zou eerst eens naar een specialist gaan op het gebied van auto elektonica om het probleem uit te zoeken. Wellicht helemaal niet nodig om alle kabelbomen te vervangen..... Het adres in de bovenstaande link is dan wel een optie.
Heb je al geprobeerd om te kijken hoeveel Ampere die lampen zelf trekken??? Wellicht is dat wel het probleem en heeft iemand er 100W lampen in gezet zonder de bekabeling aan te passen. Doen ze in de US heel vaak.
De lampen zijn gewoon 55W 12V.
Ik kwam er net achter dat van de 2 draden welke van de lichtschakelaar naar het relais gaan, 1 er niet zit(de gele) en dat als ik de andere ook van de lichtschakelaar af haal(groen/wit), dat het dimlicht nog steeds werkt. Ook zonder relais trouwens. Zou er niet iets verkeerd kunnen zitten in de lichtschakelaar of de schakelaar in de stuurkolom?
30 apr 2011 17:52
Even kijken in het elektrische schema en even controleren. Er hebben wel een stel beunhazen aan jouw auto gezeten zeg met alle elektrische bedradingszaken die je al eerder hebt gemeld. Ik zou even de belangrijkste punten kontroleren; lichtschakelaar, contactslot en zekeringkasten. Gewoon of de kleuren kloppen.
Ik heb ook wel wat dingetjes gehad die niet klopte, maar als je er 2 draden afhaald en je lamp doet het nog steeds zonder relais, dan vind ik het niet vreemd dat de bedrading warm word en de zekering door gaat. Een relais is noodzakelijk voor veel verbruikers als verlichting.
30 apr 2011 19:17
Nou en of.. vandaar dat ik liever de bedrading helemaal opnieuw leg, en dat soort zaken zijn wel een goede investering omdat oude 911jes steeds meer waard worden. En het belangrijkste nog.. dat ik van het gezeur af ben haha. Ik heb wat met auto's waarvan de bedrading niet klopt.. dit is nummer 3 al.
19 mei 2011 20:47
Ik heb een nieuwe kabelboom besteld.
De relais, lichtschakelaar enz waren goed. Heb ze getest, een kennis had ze liggen voor een 69er.
Ik wil nu ook de plaat in de motorruimte weer origineel maken. Wat is er verkeerd? Noem maar op.. haha
19 mei 2011 22:31
Bij wie heb je de kabelboom nu besteld?
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.