Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
08 mei 2011 18:24
Beste ieder,
Spontaan ontstaan probleempje: normaal gaat raam (rechts) stukje naar beneden nar aanraken deurgreep, nu echter niet meer. Met de knopje in de midden console kan ik het raam wel bedienden dus dat werkt wel maar niet meer op de deurgreep. Ook blijft lampje op centraledeurvergrendelingsknopje branden (sleuteltje op dashboard). En als ik auto sluit hoor ik twee claxongeluidjes alsof er iets open blijft staan, maar dat is natuurlijk niet zo...
Iemand een suggestie?
dank!
08 mei 2011 18:27
Heb sinds kort een vergelijkbaar probleem, maak je de deur van buiten open dan is er niks aan de hand maar als je hem van binnen openmaakt zakt de raam wel maar gaat daarna weer omhoog waardoor je een probleem hebt bij het dichtgooien van de deur.... Zit te denken aan een defecte microswitch ofzo?
08 mei 2011 18:43
Awww drama
08 mei 2011 18:44
junggg schreef:... blijft lampje op centraledeurvergrendelingsknopje branden (sleuteltje op dashboard). En als ik auto sluit hoor ik twee claxongeluidjes alsof er iets open blijft staan, maar dat is natuurlijk niet zo...
- wat betekent dat lampje (handleiding heb ik niet
)
- wat betekenen de 2 clanonnetjes (idem...)
- waarom is dat natuurlijk niet zo? deuren, 2 kleppen, handschoenkastje, armleuning deksel, ..., dicht?
zoek functie hier al gebruikt, want komt me bekend voor.
08 mei 2011 19:06
H: om het forum overzichtelijk te houden, volledige quote van direct bovenstaand bericht verwijderd
Lampje: zit in knopje van deuren op slot doe lampje. Betekent onheil....
2 claxonnetjes beteken dat er iets niet klopt bij sluiten van auto met alarmafstanbediening.
Dus idd alles voor de rest dicht...
En zoekfunctie al gebruikt maar heb het magisch antwoord nog niet...
Dank
08 mei 2011 19:07
wolf schreef:Awww drama
nou echte een drama zou anders zijn !
08 mei 2011 19:27
Google met 'porsche 996 door window dos not move a bit' geeft
dit draadje zelfs met DOS ipv DOES
08 mei 2011 22:24
H: om het forum overzichtelijk te houden, volledige quote van direct bovenstaand bericht verwijderd.
Bedankt voor de vertaling en het zoeken ondanks DOS en DOES
09 mei 2011 21:10
Niemand een oplossing uit ervaring?
09 mei 2011 21:23
Lampje op sleutel blijven branden heb ik ook wel eens gehad. Auto was toen niet meer met de sleutel op alarm te zetten. Heb toen de batterij 10 minuten uit de sleutel gehad, waarna de sleutel weer gewoon werkte.
Raam niet meer zakken bij openen en sluiten heeft MS964 wel eens gehad met zijn 996TT, vlak nadat zijn alarm was ingebouwd. Is toen door de dealert opgelost, dus ik weet niet of hij weet wat er toen aan gedaan is.
09 mei 2011 21:31
junggg schreef:Niemand een oplossing uit ervaring?
Denk zelf dat de topicverwijzing van Paul II je een stuk verder kan brengen.
09 mei 2011 21:57
H: om het forum overzichtelijk te houden, volledige quote van direct bovenstaand bericht verwijderd.
dank allemaal, ga ermee aan de slag en zal jullie op de hoogte houden!
09 mei 2011 23:10
Nu is het wachten op de post over een versplinterd raam bij sluiten portier
10 mei 2011 11:59
en? Werkt het al weer?
10 mei 2011 12:38
Nee nog niet Mark, nog geen tijd gehad, maar ik vrees voor een nieuw raamophangsysteem als ik het zo eens nalees...
10 mei 2011 12:38
thedutchguy schreef:Nu is het wachten op de post over een versplinterd raam bij sluiten portier
En die zou ik natuurlijk nooit hier posten!
10 mei 2011 19:33
junggg schreef:Nee nog niet Mark, nog geen tijd gehad, maar ik vrees voor een nieuw raamophangsysteem als ik het zo eens nalees...
Zelf heb ik vorig weekend dat raammechanisme vervangen. Op zich valt dat wel mee, maar als het raam omlaag en omhoog wil, dan denk ik eerder aan de 'switches' die gekoppeld zijn aan je deurklink. In de link zag ik ook iemand uitleg geven dat hij het met het goed 'smeren' van het ophangsysteem geslaagd was.
Succes.
12 mei 2011 13:43
H: om het forum overzichtelijk te houden, volledige quote van direct bovenstaand bericht verwijderd. Klopt ja, denk wel dat ik het nu heb kunnen determineren tot het contactje in het slot aan de binnenkant van de deur. Als ik friemel aan die stekker dan doen de ramen het wel weer. Zou defecte kabel/contacten kunnen zijn of toch defecte microswitch. Krijg slot er nog niet helemaal uit ivm afwezigehdi van goed materiaal (torx40)
Zal jullie geinformeerd houden!
15 mei 2011 8:55
Zo, het werkt weer! Na veel gedoe slot opengemaakt en contactje was afgesbroken en soldeerpuntje slecht: gesoldeerd en nieuw draadje eraan gemaakt en dat was het: alles doet het weer als nieuw!
Dank voor jullie tips!
15 mei 2011 9:26
junggg schreef:Nee nog niet Mark, nog geen tijd gehad, maar ik vrees voor een nieuw raamophangsysteem als ik het zo eens nalees...
Als je een beetje handig bent, makkelijk zelf te vervangen, heb het al gedaan bij die van mijn pa.
Tip 1: Koop org. bij Porsche ong. 180€
Tip 2: Markeer alles met stift voor je begint te slopen.
Tip 3: Let op met de aibags, en de box moet er uit.
EN BLIJF RUSTIG, SOMS GAAT HET WAT MOEILIJK
16 mei 2011 17:56
JMS schreef:EN BLIJF RUSTIG, SOMS GAAT HET WAT MOEILIJK
Tsja en dat is soms wel eens een probleem, had idd 3 schroefjes "over" aan het einde van de klus, maar die heb ik later weer vakkundig kunnen vast schroeven aan de binnenzijde van het deurpaneel.... Dus de markeertruc is een goede tip!
16 mei 2011 20:01
en normaal stelt de boordcomputer de fijnafstelling van het raampie.
16 mei 2011 21:09
Ik heb het zelfde fenomeen met beide deurramen in het verleden gehad, in beide gevallen was het deurslot vervangen.
18 mei 2011 14:12
Duncan schreef:Ik heb het zelfde fenomeen met beide deurramen in het verleden gehad, in beide gevallen was het deurslot vervangen.
Is dus waarschijnlijk niet nodig geweest, kost wat tijd, beetje soldeer en wat gevloek!
18 mei 2011 14:21
i love the simple technology of my 3.2