Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
25 mei 2011 12:32
Heeft er ook iemand een idee hoe je zo,n 3 spaaks Porschestuur demonteer,in het midden zit een aluminium ring van ongeveer 7 cm en is bevestigt door 6 inbusboutjes,dat was ook geen probleem ,er blijft in het midden allen nog de claxondrukknop over,en hoe nu verder,ik zal proberen wat foto's te plaatsen,al ben ik daar geen held in. m vr groet Mr.Guzzi (wil er een orgineel 4 spaaksstuur monteren)
25 mei 2011 12:59
Volgens mij juist het stuur aan de naaf laten zitten, de claxondop uit het stuur wippen, de grote moer losdraaien, het stuur rechtzetten en (misschien een beetje met aan het stuur wiebelen) het stuur afnemen.
25 mei 2011 12:59
EDIT: Roon schrijft eigenlijk al hetzelfde - op hetzelfde moment Die claxondrukknop moet je er uit halen - en het stuurtje had je beter kunnen laten zitten
Onder d(i)e claxondrukknop zie je 1 grote moer
die moet je losdraaien .. als je die moer en de daaronder liggende ring hebt verwijderd, kan je het geheel (stuur & hub) zo naar je toe trekken.
Plaatsen nieuwe/andere stuur in omgekeerde volgorde
25 mei 2011 13:01
claxondrukknop niet gewoon eruit wippen? zo was het met alle aftermarketstuurtjes iig. En dan de grote moer losdraaien en dan kon je stuur en naaf in een keer losnemen (wel even draadje van claxon loshalen). Die inbusjes hoefden in principe niet eens los. Maar als jij alle inbusjes los hebt, moet je het stuur met claxon en al toch een stukkie los kunnen halen van de naaf?
edit: moet toch eens leren sneller te typen
26 mei 2011 10:17
en als je de grote moer los hebt , niet er helemaal afdraaien maar een paar gangen laten zitten voor je aan het stuur
gaat rukken !
26 mei 2011 13:58
Heb met de laatste opmerking in gedachte, weer pijn aan mijn lippen en tanden!!!
26 mei 2011 15:13
felix bahama 912 schreef:Heb met de laatste opmerking in gedachte, weer pijn aan mijn lippen en tanden!!!
don't ask how I know !
26 mei 2011 15:47
.. een scheef stuur is minder pijnlijk om recht te zetten