Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
25 mei 2011 22:04
Ik heb de zoekfunctie gebruikt zonder succes dus heb ik de volgende vraag? >>> behandeling cabriokap, impregneren? en waar kan je deze spullen (om je kap te behandelen) kopen? Groetjes, Frans.
25 mei 2011 22:19
Ik gebruik Meguiar's die is erg goed, daarvoor had ik altijd Tunap.....maar deze kan ik nergens meer vinden.......vergeet niet je kap eerst schoon te maken voor dat je begint met impregneren.....let op dat je de auto goed afdekt.......laat soms nare plekken achter dat spul.......succes.
25 mei 2011 22:49
Goed schoonmaken, en stofzuigen met zachte borstel erop.
En daarna wassen met spons en ouderwetse groene zeep oplossing en afspoelen.
lach allemaal maar weer, maar is net als ruitje met koperpoets En klaar is Snarf.
25 mei 2011 23:12
Of een combi van beide bovenstaande . Ik heb diverse middelen gebruikt maar meguair`s bevalt me tot nu toe als beste . Bij het impregneren inderdaad de hele auto afplakken . Gebruik hier de gele schilderstape voor , deze is verkrijgbaar in de betere verf speciaalzaken . Deze kost een paar centen maar laat goed los en laat geen lijmresten na .
25 mei 2011 23:16
@dannyl:+1 afplakken is de bom.....
26 mei 2011 9:19
snarf02 schreef:Ik heb de zoekfunctie gebruikt zonder succes .....
M.b.v. hetzelfde gereedschap:
Impregneren? Onderhoud cabriokap?
26 mei 2011 9:39
Je kan er wel om lachen - maar het is eigenlijk wel de enige en beste manier om je cabriodak te behandelen
Lees je ook maar eens in - door op de gegeven linkjes van EriC4C te klikken
26 mei 2011 18:23
Heb onlangs Ragg Topp gekocht. Werkt echt goed! Water rolt er mooi vanaf en t dakje ziet er weer als nieuw uit na de behandeling... ook n aanrader dus!
(en is gewoon via internet te koop)
26 mei 2011 19:18
stotijn schreef:... ook n aanrader dus!
En wat doet het met het rubber 'vlies' dat in je dakje zit
26 mei 2011 19:59
stotijn schreef:Heb onlangs Ragg Topp gekocht. Werkt echt goed! Water rolt er mooi vanaf en t dakje ziet er weer als nieuw uit na de behandeling... ook n aanrader dus!
(en is gewoon via internet te koop)
Hepikookgekocht! Ga me 't weekend uitleven op 't dakje van de...Megane
26 mei 2011 20:01
Olaf schreef:Je kan er wel om lachen - maar het is eigenlijk wel de enige en beste manier om je cabriodak te behandelen
Lees je ook maar eens in - door op de gegeven linkjes van EriC4C te klikken
Ach Olaf, ik reageer daar dan niet meer op.
Zijn al discussies genoeg hier op het forum.
26 mei 2011 20:23
Normaal doet dit niets met het vlies, maar het is wel belangrijk te wachten met impregneren / waterafstotend maken tot het dak echt 100% droog is. Anders ga je het vocht opsluiten en dat ga je merken (en ruiken) na verloop van tijd
26 mei 2011 21:56
Perfect, ik ga aan de slag, groetjes Frans
26 mei 2011 22:06
Hopelijk kun je met dat gereedschap beter overweg.
27 mei 2011 0:27
@Olaf: ik had achter het lachen een knipoogje geplaats ...
Was een uitgelokte reactie van CabrioWim
lach allemaal maar weer, maar is net als ruitje met koperpoets
@cabriowim: Geen discussie, maar kennelijk een onbegrepen grap ...
Geloof mij maar: ik ga de groene zeep gewoon gebruiken
en de koperpoets heb ik ook al in huis!
27 mei 2011 9:19
.. niet per ongeluk (te) verwisselen
27 mei 2011 9:56
tja wat zal ik nog zeggen.
bart zegt dar er niks gebeurt,maar ben het er niet mee eens.
kan het laten zien met 2 stukjes sonnenland.
beide schoonmaken 1 impregneren ander niet dan een zakje maken(kuiltje)
water erin laten lopen en een nachtje laten zitten geheid dat de geinpregneerde gaat lekken.
in het verleden vaker mee gemaakt
dus gewoon groene zeep na spoelen en verder niets.
mijn advies van een simple autobekleder
27 mei 2011 11:10
Vraag van mijn kant is dan hoe en waarmee deze (lekkende) kappen zijn schoongemaakt en geïmpregneerd? Kom namelijk vaak zat verhalen tegen van klanten die het voorheen deden met allerlei spannende middelen die misschien goed zijn voor schoenen en tenten, maar dat hoeft niet automatisch te beteken dat die ook geschikt zijn voor het materiaal waarvan het dak is gemaakt.
EDIT: Goede info uiteraard! Altijd goed om andere ervaringen te horen en daar verder in te onderzoeken!
27 mei 2011 11:12
Ik neem aan dat RoVaKo de test met nieuwe stukjes Sonneland heeft uitgevoerd
- anders zou het geen goede test zijn
27 mei 2011 11:26
Ik heb sinds kort ook een 3.2tje cabrio van 87 erbij gekocht,en had een setje schoonmaak en impregneermiddel gekocht van Turtle Wax en ook gebruikt,moet ik de boel weggooien en alsnog hem behandelen met groene zeep? m vr groet Mr.Guzzi
27 mei 2011 11:29
Zou kunnen, denk het ook, al staat het er niet duidelijk bij vermeld...
Interessante discussie. Misschien wil Rovako iets meer vertellen hierover en welke middelen precies zijn gebruikt in de test. Ook welk soort materiaal het precies is waarvan die Sonneland kap(pen) vervaardigd zijn? Altijd goed om het ook eens in ons vakgebied in de groep te gooien en te kijken hoe en wat er aan de hand is
27 mei 2011 12:25
toendertijd was het een product van sonax,het algemene probleem is dat de weekmakers het rubber doen oplossen waardoor na van loop van tijd het materiaal gaat lekken.
en bart zeg maar ronald.
27 mei 2011 13:16
Zover ik weet, wordt het water tegengehouden door de rubberlaag die tussen de textiellagen zit.
Proberen textiel te impregneren heeft dus geen zin; dat doe je om tentdoek of regenjas waterafstotend maken. Je moet vooral zorgen dat het rubber goed blijft. Schoon houden met zachte zeep, geen chemische rommel gebruiken, auto lekker binnen stallen.
En iedere 10 - 15 jaar even langs Ronald voor een nieuw dak
27 mei 2011 13:33
Mijn dakje is nu 21 jaar oud en eigenlijk nog best goed. Klein scheurtje in het ruitje, meer niet.
T.z.t. voor de mooi toch een keer een nieuwe scoren bij Ronald idd...