12 feb 2005 3:48
12 feb 2005 10:54
12 feb 2005 11:18
12 feb 2005 11:40
12 feb 2005 11:48
Marco schreef:oude kaars er overheen wrijven
12 feb 2005 11:55
ppp 356 schreef:Marco schreef:oude kaars er overheen wrijven
En daar zit dan weer parafinne in
12 feb 2005 11:56
12 feb 2005 12:01
12 feb 2005 15:32
12 feb 2005 15:40
frank 964 schreef:onder de 10 graden is het ook niet echt lekker om zonder dak te rijden
13 feb 2005 10:40
Marco schreef:ppp 356 schreef:Marco schreef:oude kaars er overheen wrijven
En daar zit dan weer parafinne in
kans is wellicht groter dat hij een oude kaars in huis heeft
maar jouw manier wel wat meer "sophisticated" dan lomp met een stompje kaars over een rits te raggen
13 feb 2005 10:44
EriC4C schreef:Niet aankomen ..... waarom zou je
Je kunt de kap prima openen met het ruitje er in, zolang je dat maar doet als de kap droog is en boven de 10 graden Celsius. Met het ruitje er uit geritst zou ik dezelfde voorwaarden in acht nemen.
Open ritsen (na gangbaar maken) is niet zo'n probleem, maar probeer het weer eens dicht te krijgen . Dat kan pas als je de kap eerst weer hebt gesloten ..... zonder ruitje er in staat er echter een andere spanning op de kap (ervaring!) ..... SUCCES dan
13 feb 2005 10:48
Joyman schreef:Ik weet dat het prima gaat met de rits dicht, alleen ik wil wel dat de rits kan werken, i.v.m. eventueel vervangen van het achterruitje bv.
13 feb 2005 10:48
Olaf schreef:Heb hetzelfde gehad .... maar voordat je 'm met kaarsvet in kunt smeren oid moet je 'm eerst open zien te krijgen ...
Ik heb toen heel voorzichtig WD 40 op het beginstukje van de rits gespoten en elke keer een tandje (meer) heen een weer geritst .... heeft me een halve zondag gekost, maar toen ging de rits wel heel makkelijk open en dicht .... is ff een piel klusje omdat je er niet echt goed voor kan zitten - zo op het achterbankje ..
Makkelijker is ook om even aan de voorzijde het dak te ontgrendelen (een klein stukje open dus) dan is de spanning van het dak en van de rits
Succes
13 feb 2005 10:50
Olaf schreef:Joyman schreef:Ik weet dat het prima gaat met de rits dicht, alleen ik wil wel dat de rits kan werken, i.v.m. eventueel vervangen van het achterruitje bv.
..... ook daar hoeft de rits niet voor los te kunnen
... het dak moet er dan in z'n geheel af los vanaf de voorkant
13 feb 2005 10:55
13 feb 2005 11:20
horn schreef:het risico op kapotmaken en weer een hoop euri neertellen om het te repareren. en hoevaak was je van plan die rits open te doen?
If it ain't broke.... leave it the f*ck alone...
13 feb 2005 12:16
13 feb 2005 13:13
Joyman schreef:Wat bedoel je met WD 40??
Joyman schreef:.... en duurde het lang om het begin los te krijgen???
13 feb 2005 13:16
Olaf schreef:Uiteindelijk ging de rits soepel open - heb nadien de rits eigenlijk nooit meer gebruikt
13 feb 2005 13:19
Marco schreef:Olaf schreef:Uiteindelijk ging de rits soepel open - heb nadien de rits eigenlijk nooit meer gebruikt
even voor de cabrio-leek, waar zit die rits en waar dient deze voor
13 feb 2005 13:21
Marco schreef:...even voor de cabrio-leek, waar zit die rits en waar dient deze voor
13 feb 2005 13:24
14 feb 2005 16:47
Olaf schreef:Joyman schreef:Wat bedoel je met WD 40??
Joyman schreef:.... en duurde het lang om het begin los te krijgen???
Een klein drama was het .... WD40 met het slangetje in het ritssluitmechanisme gespoten - met grote zorg zodat die bende niet op het dak zelf komt - koffie gedronken - weer ingespoten, zitten etteren en toen ik eenmaal een klein beetje beweging erin had de rits elke keer dat stukje open en dicht gedaan en steeds een stukje verder ...
Uiteindelijk ging de rits soepel open - heb nadien de rits eigenlijk nooit meer gebruikt