Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Garmin of Navigatie inbouwen - beste plek

16 jun 2011 16:49

Om de mooiste routes te kunnen rijden heb ik een Garmin (Zumo 660) aangeschaft.

Dat apparaat moet natuurlijk wel ergens vast in de auto zitten... dus nou zit die met een zuignap aan het raam of op het dashboard.. Geen gezicht! Dat moet beter kunnen 8) .

De meest logische plek is volgens mij de ruimte tussen de asbak en de pook. Heeft iemand daar wel eens iets ingebouwd? En zoja hoe? Volgens mij moet het mogelijk zijn om een strip aan de onderkant van het dash te maken en daar dan de Garmin aan te besvestigen. Maar zie graag een voorbeeld voordat ik ga knutselen...

Oja, ik heb een 964 C4 Targa :lol:

Re: Garmin of Navigatie inbouwen - beste plek

16 jun 2011 16:57

Dit ga ik even volgen
Heb ook een 660 voor op de brommer.
Misschien ook wel aardig in de 3.2
Krijt het ding nog wel genoeg GPS signaal daar onderin het dashboard?

16 jun 2011 18:06

over inbouwen is hier vaker geschreven, zoek eens op 'clip' van proclip dacht ik, bev. beugel die netjes in dashboard gleuven is te steken
suc6

16 jun 2011 18:26

Brodit Proclip heb ik voor mijn oude HTC foon.
Maar lijkt mij wat "licht" voor het gewicht van een Zümo.
Is, denk ik, ook wat anders dan NN. bedoelt met "inbouw"?

Afbeelding
Hé, een handremlampje; heb ik nog nooit gezien zittende achter het stuurwiel.
Porsche ergonomie :mrgreen:

16 jun 2011 18:37

Echt inbouwen hoeft idd niet. Het scherm wil ik gewoon ook eruit kunnen halen. Om in de andere auto of wandelend te gebruiken.

De plek bij de ventilatieopeningen zou idd kunnen. Maar liever werk ik draden + TMC weg onder het dash en plaats ik een beugel. Dan zit het scherm laag (beter afleesbaar vanwege zoninval als ik open rijd 8) ). En dan kan je van buiten niet zien dat er een navi inzit.

Bij die zuignap hoor je wel eens dat een auto wordt opengebroken als ze de afdruk van een zuignap zien in de veronderstelling dat het navi apparaat ook wel ergens in de auto zal ligen...

E.

16 jun 2011 20:00

Zoekfunctie :arrow: extra binnenwerk voor de asbak kopen/zoeken.
Deze pas ja aan zodat de beugel/zuignap van je scherm daar in past :idea:

16 jun 2011 20:16

Er bestaan handige steunen die je rechts naast de middenconsole kan monteren. Zijn verkrijgbaar in de kleur van je interieur & via diversen kanalen. Ik had in mijn 964 een steun van Techart, gekocht via ebay.de

Impressie:
Afbeelding

16 jun 2011 22:16

Afbeelding

Heb de carkit en telefoon inderdaad ook naast de middenconsole in mijn 993.

18 jun 2011 15:42

Afbeelding
Ik zie op het forum veel oplossingen voor plaatsing van navigatiesystemen. Voor de 964 vind ik met name wat voorbeelden van de wat latere 964-modellen (dan bedoel ik het klepje onder aan het dashboard waar het navigatiesysteem in wordt geplaatst). Mijn 964 heeft dit klepje nog niet.
Ik heb het opgelost door boven de asbak een zgn. dashboard montageschijf te plakken van tomtom. Daar zet ik de standaard houder op vast. Bij verwijderen van de houder kan ik gewoon de asbak weer terug plaatsen.

18 jun 2011 17:08

Na dat ik gister een tijdje met hout, zagen, schuren en passen ben bezig geweest.... zonder enig resultaat :oops: heb ik gekozen voor een hele simpele en voor de hang liggende oplossing. Beetja a la Indy (maar dat wist ik toen nog niet :) ).

De ronde schijf die meegeleverd wordt met de Garmin. Om de zuignap op te bevestigen (mooi glad oppervlakte, zuigt beter) heeft aan de andere kant een plakstrip. Deze heb ik aan de onderkant van de asbak vastgemaakt. Zodat de achterste rand net klemt tussen asbak en dashboard. Daar kan ik dan de zuignap aan vastmaken en de Garmin nog een beetje richten ook. De TMC draad loopt onder het dashboard naar de rechterportier toe. Niet de beste ontvangst maar goed genoeg om de files door te krijgen. Al een paar keer getest en de Garmin hang stevig en best trillingsvrij. En ook als de zon schijnt, als ie schijnt..., is het scherm goed afleesbaar.

Thanks allen! En hierbij wat foto's:

Afbeelding
ja, ik moet stofzuigen :oops:

Afbeelding

@Indy: hoe kom je aan dat opstartscreen? Vet!!

19 jun 2011 11:46

Nomen Nescio, opstartscherm is gratis te downloaden bij TomTom via het zgn. tomtom home programma, denk alleen wel, dat het alleen voor TomTom werkt.
Zo heb ik ook de standaard richtingspijl op de routekaart vervangen door een porsche 911.
Plaats een reactie