Het bevalt me prima, let op die van mij is een Gen1 dus die Black edition is nog iets anders.
Gisteren heb ik een tripje van iets meer dan 250km gereden, zalig gewoon.
Vroeger altijd maar geluisterd naar de andere Porsche-rijders, het is toch anders zou je ook eens moeten proberen.
De aankoop was een harde noot om te kraken maar hoe meer ik rijd hoe breder mijn glimlach, de jaloerse blikken zijn gratis. (WHOOEHAHA)
Ik moet nog wel goed leren rijden met de triptronic, hier enkele bevindingen en vragen:
De 997 kan ook heel goed rustig rijden en het doseren van het gaspedaal begint een beetje te lukken.
In het begin, vorige week
, had ik de nijging bij een inhaalmaneuver wat meer gas te geven dan ik zinnens was.
Indien men gas geeft dan maakt de tiptronic soms de beslissing om eerst 1 of 2 versnellingen terug te schakelen. In die tijdspanne, van het terugschakelen, bleef ik gewoon maar meer gas geven met het gevolg dat ik uiteindelijk sneller accelereerde dan ik oorspronkelijk gepland had.
Op manueel zetten door op het stuur één versnelling terug te gaan en dan wanneer nodig gas geven, geeft een snellere reactie en is beter voor mijn (huidig
) inschattingsvermogen. Het inschakelen van de sportmodus is ook een optie, dan maakt de motor meer toeren voor hij opschakelt, maar dan blijft hij toch nog ongevraagd terug schakelen.
Tijdens de bochten (iets teveel) gas bijgeven is in drive modus toch vragen naar verassingen en die zijn er geweest.
Wat een wegligging heeft deze auto, al een geluk zeg maar, zeker in PASM ingeschakeld.
btw psm staat dus op rookie en dat zal naar mijn gevoel nog lang zo zijn. Momenteel blijven de drift ambities uit.
Zoals U ziet ben ik niet gewoon om met een automaat te rijden, maar tijdens een file heb ik er duidelijk van kunnen genieten.
Heeft iemand nog fantstische tips voor deze 'newbee- tiptronic' rijder.
Verder vind ik als zovelen het geluid boven de 4000rpm heel mooi.
Die van de 930 turbo is nog mooier maar het totaal pakket van de 997 sprak me meer aan.
Mvg,