Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Wijzerplaaten vervangen.

14 feb 2005 2:29

Weet iemand hoe je je wijzerplaaten kunt vervangen???

Ik zit er namelijk aan te denken om witte er in te zetten.

Is dit makelijk en zelf te doen??? :roll: :idea: :roll:

Iemand ervaring mee mischien.

En weet iemand een goed adres waar je deze plaaten kunt bestellen.

Alvast bedankt voor jullie reactie's

De Joyman :cheesy:

14 feb 2005 7:09

hier staat uitvoerig beschreven hoe dit voor een 993 moet, misschien dat je er iets aan hebt:

http://p-car.com/diy/alugauges/

14 feb 2005 8:09

Hier in alle kleuren. Standaard op de plaatsen waar je azzezwarus kan kopen (zie de linkssectie).

16 feb 2005 13:16

lijkt me een hele klus, sterkte :wink:

16 feb 2005 15:39

Benny 911 schreef:lijkt me een hele klus, sterkte :wink:


Ik wacht er ook nog even mee, tot ik iemand gevonden heb die het ook al een keer heeft gedaan.

Ik vond de uitleg op internet wel goed, maar ik wil eerst weten of iemand het hier al een keer gedaan heeft?

De Joyman. :cheesy:

Re: Wijzerplaaten vervangen.

16 feb 2005 16:27

Joyman schreef:Weet iemand hoe je je wijzerplaaten kunt vervangen???

Ik zit er namelijk aan te denken om witte er in te zetten.

De Joyman :cheesy:



Bezint eer gij begint....je kunt namelijk niet terug naar origineel als er gelijmd moet worden :!: :?

23 feb 2005 18:19

heb ik gedaan, piece of cake. is niks moeilijks aan. alleen heel voorzichtig te werk gaan en er voor zorgen dat je de naaldjes niet afbreekt. het aftekenen waar het naaldje hangt in rust stand is ook aan te raden. (voor alle metertjes)

23 feb 2005 19:16

RufBTR schreef:heb ik gedaan, piece of cake. is niks moeilijks aan. alleen heel voorzichtig te werk gaan en er voor zorgen dat je de naaldjes niet afbreekt. het aftekenen waar het naaldje hangt in rust stand is ook aan te raden. (voor alle metertjes)


Zou je een korte beschrijving van hoe je het gedaan hebt, hier neer kunnen zetten?? 8)

En waar heb je de wijzerplaten vandaan, en hoeveel waren ze??

Alvast bedankt voor je input.

De Joyman.

23 feb 2005 19:51

RufBTR schreef:heb ik gedaan, piece of cake. is niks moeilijks aan. alleen heel voorzichtig te werk gaan en er voor zorgen dat je de naaldjes niet afbreekt. het aftekenen waar het naaldje hangt in rust stand is ook aan te raden. (voor alle metertjes)


Met ruststand wordt bedoeld loodrecht naar BENEDEN dus :!:
Dus NIET achter het pinnetje dat het wijzertje netjes in de "0" stand laat staan :!: :!:

Vergeet dit niet of je bent de sigaar en al je meters staan verkeerd :!:

Meters er voorzichtig uithalen met een bot voorwerp.
ijzeren randjes voorzichtig omplooien zodat je het glas cq behuizing los kan maken.
Wijzertjes loodrecht naar beneden laten hangen.
Voorzichtig verwijderen ... gaan soms moeilijk.
plaatjes losschroeven en verwijderen
Nieuwe plaatjes erin
Wijzertjes weer monteren (in de loodrechte stand!)
Weer achter het stoppinnetje klikke
Alles netjes terug monteren, rubberen geribbelde ring beetje inwrijven met bv klein beetje dreft ofsow ... maakt alles weer veel gemakkelijker om erin te pleuren
Let erop dat je tellers van de eerste keer goed staan ... is best lastig om er weer opnieuw uit te prutsen.

Klaar ...

Nie komen "zeuren" dat de verlichting niet goed meer zichtbaar is hé :wink: :lol:
Is een eigenschap van die plaatjes ... laten minder licht door ...
Kan je ook oplossen.
Metertje openprutsen ... vooraleerst beginnen met te controleren of alle bestaande exemplaren werken.
Je kan er ook zwaardere in monteren.
Ken het wattage nie precies uit men hoofd ... maar ken wel iemand die het geflikt heeft met een goed resultaat.
Een stapje verder ... lampjes bijplaatsen ... ook te doen maar al ietsie lastiger ... :wink:

Mss ben je er wat mee ... :wink:

Dirk
:wink:

23 feb 2005 21:16

dus........... behoeft voor de rest geen uitleg meer, wat misschien nog handig is , is om foto's te nemen van de achterkant voor de bedrading, zodat je alles weer zo kan aansluiten zoals het hoort zonder een bedradings schema ernaast.

23 feb 2005 21:39

Andere vraag, redelijk on topic:

Heb het al aan Erwin gevraagd, maar die vond het zo'n onzinnig idee dat hij het nooit geprobeerd had... :lol:

Ik heb nog niet zo lang geleden mijn standaard stuurtje vervangen door het RS stuur (aka het forumstuur). Nu heb je daardoor slecht zicht op de snelheidsmeter boven de 100 (en dat rij ik nog wel eens... :twisted: ).

Nu had ik bedacht: een 964 heeft 5 meters. 1 en 5 zijn even groot en 2 en 4 zijn even groot. Je raadt het al: zou je 2 en 4 kunnen omwisselen, zodat je weer goed zicht hebt op je snelheidsmeter? Zouden de kabels lang genoeg zijn? Het stuur of de stoel zit kennelijk niet exact recht in het midden want je kan teller 2 helemaal zien (olietemperatuur en druk) en teller 4 (snelheid) niet.

Iemand een idee? Anders moet ik het maar eens gaan proberen... :roll:

23 feb 2005 21:43

Of je ene hand is groter dan de ander.................... :shock: :lol: :lol:

Kijk zelf meestal op die grote in 't midden :wink:

23 feb 2005 21:55

Kijk maar...

Afbeelding

23 feb 2005 22:02

horn schreef:Het stuur of de stoel zit kennelijk niet exact recht in het midden want je kan teller 2 helemaal zien (olietemperatuur en druk) en teller 4 (snelheid) niet.


Grumphffff ....

't is een Porsche - waarbij olietemperatuur, oliedruk en toerental het belangrijkste zijn .... :wink:

Toerenteller zit dan ook recht voor je snuffert :shock:


Als het weer weer iets beter is kan ik tijdens het inbouwen van je lichtverklikker ook wel even kijken of de kabels langgenoeg zijn en de uitsparingen even groot - of heb je al verwarming onder de carport ?

23 feb 2005 22:08

Olaf schreef:Grumphffff ....

't is een Porsche - waarbij olietemperatuur, oliedruk en toerental het belangrijkste zijn .... :wink:

Toerenteller zit dan ook recht voor je snuffert :shock:


Als het weer weer iets beter is kan ik tijdens het inbouwen van je lichtverklikker ook wel even kijken of de kabels langgenoeg zijn en de uitsparingen even groot - of heb je al verwarming onder de carport ?


Als je ze wisselt kan je olietemp probleemloos zien en voor druk moet je even je best doen. Maar daar flitsen ze niet op... :lol:

Nog geen heater onder carport (maar ook geen sneeuw op de 911), lijkt me een heel vriendelijk aanbod, waar ik graag een keer gebruik van maak... 8) :salut:

24 feb 2005 7:34

Horn,

Kabels zijn nie lang genoeg. Da weet k wel heel zeker.
Die vd snelheidsmeter is bv maar net lang genoeg om op zen eigen plaatske te zitte.

Uiteraard kanje die kabels gaan verlengen ... maar ... als ik t goed heb zit er een (ong) 12 polige stekker aan ... "have fun" zou ik zegge :wink: maar het is te doen.

Anders een HUD kopen hé ... Head Up Display ... krijg je netjes de snelheid op je voorruit geprojecteerd ... :wink:
Zag het laatste op een M3 zitte (E36) ... :?

Dirk
:wink:

24 feb 2005 8:36

Maar als de kabel van de snelheidsmeter nou van links komt, zou hij voor de linkerkant misschien ruim lang genoeg zijn? Of niet? :roll:

En als je me al veel plezier wenst met het verlengen van een kabel met een 12 polige stekker, wat moet het inbouwen van een hud dan wel voor een lol geven... :? :wink:

24 feb 2005 8:40

horn schreef:Maar als de kabel van de snelheidsmeter nou van links komt, zou hij voor de linkerkant misschien ruim lang genoeg zijn? Of niet? :roll:

En als je me al veel plezier wenst met het verlengen van een kabel met een 12 polige stekker, wat moet het inbouwen van een hud dan wel voor een lol geven... :? :wink:


Horn,

Je komt er niet hoor links ... weet k wel zeker ... :wink:
Die HUD is op zich 2 keer nix ... is een "blokje" op je dash van ong. 1x1cm ... en 1 kabeltje naar je snelheidspulsgever.

Dirk
:wink:
Plaats een reactie