Hello, vroeger heb ik eens met een Amerikaan als vervangwagen gereden, dat was ook een automaat en ik vond het reuze gezellig en gezappig rijden.
Nu ik met de triptronic rij heb ik toch enkele vragen. Ook al zeggen sommigen gewoon gas geven en remmen, ik heb het er niet makkelijk mee. Zelf heb ik al een mogelijke oplossing gevonden maar ik ben benieuwd naar betere oplossingen. Dus laat U volledig gaan...
Hier enkele bevindingen en vragen:
De 997 kan ook heel goed rustig rijden en het doseren van het gaspedaal begint te lukken.
In het begin, vorige week
, had ik de nijging bij een inhaalmaneuver wat meer gas te geven dan ik zinnens was.
Dit kwam vooral omdat ik gas geef de tiptronic soms de beslissing om eerst 1 of 2 versnellingen terug te schakelen. Juist tijdens die tijdspanne, van het terugschakelen, bleef ik gewoon maar meer gas geven met het gevolg dat ik uiteindelijk sneller accelereerde dan ik oorspronkelijk gepland had.
Op manueel zetten door op het stuur één versnelling terug te gaan en dan wanneer nodig gas geven, geeft een snellere reactie en is beter voor mijn (huidig ) inschattingsvermogen. Het inschakelen van de sportmodus is ook een optie, dan maakt de motor meer toeren voor hij opschakelt, maar dan blijft hij toch nog ongevraagd terug schakelen.
Tijdens de bochten (iets teveel) gas bijgeven is in drive modus, toch vragen naar verassingen en die zijn er geweest.
De tiptronic schakelt steeds terug en de gasrespons komt eigenlijk niet wanneer het nodig is, zeker als je hem in de bocht wil drukken.
Gelukkig kan op een fantastische wegligging van deze auto rekenen, al een geluk zeg maar, zeker als PASM ingeschakeld is.
btw psm staat dus op rookie en dat zal naar mijn gevoel nog lang zo zijn. Momenteel blijven de drift ambities uit.
Zoals U ziet ben ik niet gewoon om met een automaat te rijden, maar tijdens een file heb ik er duidelijk van kunnen genieten.
Heeft iemand nog fantstische tips of opmerkingen voor deze 'newbee- tiptronic' rijder.
Dank bij voorbaat,