Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
04 jul 2011 10:17
Hoi, heeft iemand hier ervaring met het inbouwen van een stinger (voorkeur gaat uit naar een Card met 3 lasers aan de voorkant).
Ik zou graag horen (of als er plaatjes zijn nog mooier) waar je in een 993 het mooist/makkelijkst/best een Stinger kan inbouwen, en wat te doen met de lasers (bv. in de bumper en meespuiten, of alle 3 onder in het grilletje van de originele 993 carrera bumper), etc. etc.
Eventuele tips over waar en hoe het te laten inbouwen zijn ook zeer welkom, in principe maakt het me niet uit waar dat zou moeten zijn, ik rijd liever 150km verder en dat het top wordt ingebouwd dan dat er wat geprutst word (is tenslotte geen straf om een stukje te moeten rijden
)
Laatst bijgewerkt door
phv op 04 jul 2011 13:28, in totaal 1 keer bewerkt.
04 jul 2011 11:13
phv schreef:Bij mij in de buurt staan ze steeds vaker ook te laseren, en op een of andere manier heb ik toch de indruk dat je als Porsche rijder er zeker niet als laatste uitgepikt wordt.....
Moet je niet te hard rijden, dan pikken ze je er ook niet uit.
04 jul 2011 11:50
Ik vind de pakkans te gering om veel geld uit te geven aan een duur apparaat.
Over het algemeen rij ik te hard met de Porsche en krijg vrijwel nooit ongewenste post uit Leeuwarden.
04 jul 2011 13:20
Als "bij mij in de buurt" betekent "binnen de bebouwde kom", dan hoop ik dat ze daar inderdaad vaak staan en je er net zo vaak uit pikken als je daar te hard rijdt.
Te hard door de bebouwde kom vind ik respectloos voor de omgeving. Niemand heeft het recht om zwakke verkeesdeelnemers (ouderen en jongeren op een fiets bv) extra zwaar letsel toe te brengen als zij per ongeluk een foutje maken.
04 jul 2011 13:24
Ewout, cabrio wim, lindemans dank voor jullie off-topic reacties, een ieder heeft daar ongetwijfeld zijn of haar ideeen en of meningen over, of dit wel of niet zin heeft, en hoe je generiek bonnen kan vermijden, etc. etc..
Ikzelf zou graag weten hoe je technisch/optisch zo'n Stinger setje het beste ingebouwd kan krijgen, en of daar nog grote verschillen in kunnen zitten. Mochten jullie daar verdere info over hebben, dan hoor ik dat graag.
grtjs, PHV
04 jul 2011 13:28
Ik vat "bij mij in de buurt" op als bijv. een straal van 10 km rondom je voordeur. Dan kunnen het maar zo kaarsrechte 80 km/h uit- en invalswegen zijn, met gescheiden fietspaden, waar ze recentelijk de max. snelheid voor de "verkeersveiligheid" naar 60 km/h verlaagd hebben. Dat is bij ons "in de buurt" namelijk het geval.....
Ervaring leert dat agenten met flitskast of lasergun helaas niet vaak in een woonwijk staan, maar eerder op B-wegen. Is ook makkelijker voor de combi lasergunner/motoragent stukkie verderop op parkeerplaats/haven.
04 jul 2011 13:31
Ik heb ook nog een oude stinger liggen, maar kan die niet inbouwen in mijn 911, daar het oog nergens naar buiten kan "kijken". Volgens mij is voor de 993 een mogelijkheid om een mistlicht op te offeren en daarin het stinger kastje te plaatsen. Weet alleen niet hoe dat met een card 3 moet...
04 jul 2011 13:35
Vraag stelling aangepast, dus zal je nu waarschijnlijk ook de adressen of tips geven krijgen.
En je vraag eerst was meer anders opgesteld (snelheid, laseren en uitpikken) dus waren niet off topic.
04 jul 2011 14:03
Ik begrijp hem wel hoor, hij stelt een vraag en krijgt daar gratis wat meningen bij. Zat hij waarschijnlijk niet op te wachten. Dat zegt ie dan ook op een nette manier.
04 jul 2011 14:35
Allen, met mijn relatief betrekkelijke onervarenheid op dit forum, heb ik vanmorgen om 10.17uur bovenstaande vraag gesteld.
Nadat ik zag dat er, door ervaren mede forum gebruikers, off-topic gereageerd werd op een, voor de vraag, onbeduidend stukje tekst in mijn post, heb ik om 13.28uur dit specifieke stukje verwijderd (precies en alleen datgene wat cabrio wim 'gequote' had).
Hierbij heb ik mijn vraag niet anders opgesteld; om precies te zijn, in de hele vraagstelling is niets veranderd.
Ik hoop hiermee de voor dit forum geldende gedragsrichtlijnen te onderschrijven, zodat verdere off-topic reacties achterwege blijven.
Ik wil alleen graag wat technische informatie inwinnen (en bv. later gelijksoortige info delen als ik een project ten uitvoer heb gebracht).
Grtjs PHV
04 jul 2011 15:49
Bij mijn 993 zat het bedienkastje in de asbak ingebouwd. waar de rest zat (of zit) weet ik niet, ik heb het voor de aankoop laten verwijderen. Heb dezelfde ervaring als Ewout.
04 jul 2011 16:17
de dsi past niet in de asbak, decard wellicht wel.
ik heb mijn dsi boven de spiegel zitten, binnen handbereik voor mute en afleesbaar welke frequentie.
je kan een gebruikte zonneklep kopen en hem daarin laten bouwen, was ik altijd van plan maar heb ik uiteindelijk niet gedaan.
voor een meer prijs kan je hem in de huidige spiegel laten zetten, je verliest dan een stuk zicht in je spiegel
de analyzer kan gewoon achter de bumper en hoeft geen vrijzicht te hebben , gaat gewoon door kunststof heen,
alleen de nummer plaat is weer een beperking.
zou hem links voor achter de openig zetten in de onder spoiler.
tevens twee laser blokkers is voldoende kijk maar de test op flitsservice.nl
kan je die derde achter doen, want 1 is ook al voldoende.
vergeet ik nog iets in deze beknopte opzet?
04 jul 2011 17:04
Hi rob964.c4,
Hartelijk dank voor de info, interessante tip, die van de zonneklep, daar ga ik zeker naar kijken (de spiegel oplossing klinkt heel verleidelijk, maar voor mijn gevoel wil ik geen stuk van m'n binnen-spiegel verliezen). Als ik kijk naar de breedte van de Card met card-holder, dan denk ik ook niet dat dit alles in het asbakje gaat passen, maar ook dat is het verder onderzoeken waard.
Goed om te lezen dat de analyzer achter de bumper kan, dat vergroot de inbouw mogelijkheden (de nummerplaat wordt zeer waarschijnlijk een sticker, dus dat zou ook geen verdere impact moeten hebben).
Als 2 laser blokkers al afdoende zouden zijn, is het alleen maar beter......, heeft er iemand ervaring met het plaatsen van deze achter/in de zogenaamde "Turbo S Air scoops" Ik zou me kunnen voorstellen dat je in deze gaten iets probeert te maken om de lasers te monteren?
Alle verdere ideeen en tips zijn nog zeer welkom.
Nogmaals dank, grt, PHV
05 jul 2011 15:48
OK, ook nog een inhoudelijke reactie !
Het lastige zowiezo met
laser is dat het gerichte spotmetingen zijn.
Radar staat permanent aan en is met de juiste techniek goed en redelijk voortijdig te detecteren. Bij gebruik van laser apparatuur daarentegen ben je op het moment dat je hem kunt detecteren eigenlijk al gemeten.
Het enige effectieve middel daartegen is zelf een bende infrarood naar voren schieten waardoor je de meting saboteert. Dit is echter door de betreffende veldwachter ook direct te detecteren waardoor je met grote kans alsnog aan de kant gaat. Dan ben je aan de beurt voor een veel zwaarder delict. Ik weet niet precies wat maar dat ligt in de orde van "hinderen van politie bij handhaving / opsporing". In ieder geval iets waarvan ik heb besloten dat ik dat niet wil...
Als ik al wat zou knutselen, dan zou ik IR lasers in de vorm van een boutje gebruiken om mn nummerplaat mee vast te zetten... Ik weet alleen niet welke golflengte infrarood wordt gebruikt, maar bij
www.conrad.nl moet dat wel te krijgen zijn.
05 jul 2011 16:04
bij de stinger
signaleert hij dat je gemeten word, stoort het meteen en schakelt op een bepaalde ingestelde tijd uit,
zo weet je dat er gemeten word kan je afremmen en kunnen ze een tweede meeting doen.
de storingscode die in beeld komt bij de politie is een gewone ze hebben dus niks door over stooraparatuur.
uit tests blijkt dat een sensor voldoende is
ik zelf heb geen laser shield vond ik erbij net ff te kostbaar.
05 jul 2011 16:18
Laser module van Stinger werkt perfect, ben vaak in Frankrijk gelaserd (toen ik nog een Stinger in mijn vorige A8 had zitten), maar nooit aan de kant gezet voor de snelheid.
05 jul 2011 16:26
Off topic (sorry, maar ik vinnum zelluf wel leuk):
maar reed je dan niet in je Porsche in Frankrijk te hard?
05 jul 2011 22:08
Stinger is super!! zou wel voor de DSI gaan.
Doet hetzelfde maar geeft middels het grotere display meer info.
Het grotere display maakt het mijn inziens ook makkelijker uit te leggen dat het slechts een rit registratie systeem is.
Daar de lasers slechts een beperkte ruimte kunnen bedekken heb ik voor beide auto's 3 lasers gekozen.
Ze richten op reflecterende delen van je auto 2 dekken de koplampen af de 3e de kenteken plaat.
Ik had reeds een dsi in de P en door de goede praktijk ervaring in mijn nieuwe DD bij aflevering ook een dsi laten monteren, wat denk je ben ik met de de familie espace van de vrouw laatst geflitst..... zit nu te twijfelen of er daar ook één in moet.
05 jul 2011 22:27
Als je het echt goed wilt doen zul je ook achter laserblokkers moeten monteren.
Sportwagens met hoge 'stingerwaarschijnlijkheid' worden meestal niet eens meer van voren, maar direct van achteren gelasert.
Zelf heb ik card met 3 blokkers voor (beide koplampen en kenteken) en twee achter (beide in zwarte rand van kentekenplaathouder)
Sinds ik de Card heb nooit meer prent gehad.
05 jul 2011 23:11
Ja dat klinkt allemaal wel als relaxed rijden ....
Maar ja, rittenregistratie in een 22 jaar oude 3.2 ... ?
05 jul 2011 23:18
met sluitende historie is die toch meer waard.
en jij gaat zelfs zo ver dat je het per km-ter bij houd.
en verder hoeveel km-ter rijd je tegen het aantal boete`s is het het waard.
05 jul 2011 23:44
BOXTUR schreef:Off topic (sorry, maar ik vinnum zelluf wel leuk):
maar reed je dan niet in je Porsche in Frankrijk te hard?
Mijn Porsche houdt het op net boven de 200, terwijl mijn ABT getunede 4.2 TDI 279 liep.
Rij wel tussen de 10.000 en 15.000 per jaar met de Porsche, naar de Eiffel, Italie en regelmatig meetings, maar ook veel in NL!
06 jul 2011 7:46
Automat heeft momenteel een aanbieding, meen ik gelezen te hebben.
08 jul 2011 13:20
Dank je wel voor alle goede tips en info...!!
ps, ik heb nog even gezocht op de automat site, maar daar niets gevonden over een aanbieding, mocht iemand een specifieke vestiging weten waar er hiervoor aanbiedingen gelden, dan hoor ik het graag.
Mochten er nog foto's zijn van hoe het een en ander is ingebouwd, dan zou het heel interessant zijn dit te zien.
Grt, PHV
08 jul 2011 17:25
quote
Mijn Porsche houdt het op net boven de 200, terwijl mijn ABT getunede 4.2 TDI 279 liep.
unquote
waar zijn de goeie oude tijden gebleven, het is toch erg dat je door een diesel zoek wordt gereden.
Le Mans is ook al zo'n debacle.... diesels...
Rudolf hebben ze van de veerboot gekieperd, maar heeft niet geholpen...
just kidding natuurlijk ! ongelofelijk zoals die diesels tegenwoordig lopen...
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.