Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

hmmm ja ik weet jullie hebben het er al eerder over gehad

15 feb 2005 21:25

hallo vraagje een vriend van me oftwel een opgewongen kennis heeft een c2 en wilt die ombouwen naar 993.

maar wat is nou het verschil..

en waar moet je opletten...

en wat is het ergste om om te bouwen...

ik weet de ruitenwissers staan anders,de sparborden,moterkap,het stuur, deurbekleding, en ik geloof dat die van een 993 de ruiten geplakt zijn en niet met een rubber vast zitten.. wie weet nog meer het verschil...

m.v.g don carrera

15 feb 2005 21:56

Allereerst zou ik, als ik hem was, er nog eens heeeeel lang over nadenken... :roll:

15 feb 2005 22:04

weer die ombouwerij. wat is dat toch voor plaag.
ik snap het niet.
duurder of nieuwer laten lijken?
kenners zien het direkt.
je tzt verkoopprijs zakt als een baksteen.
je verneukt een originele auto.
zoek een andere hobby!

zo.
2 centjes. :!:

15 feb 2005 22:10

wolf schreef:zo.
2 centjes. :!:


En dan ook nog zo tactisch... :wink:

16 feb 2005 0:06

Ik snap't ook niet :cry: (dat mensen geen antwoord geven op de gestelde vraag maar alleen maar vertellen wat ze er niet leuk/goed aan vinden :x )

Wat ik overgens echt effe niet snap van die omgebouwde dingen naar 993 is dat ze altijd de ruitenwissers vergeten, ik bedoel als je dan toch grondig gaat verbouwen dan kan dat er toch ook nog wel bij ? De kosten/tijd lijken me op zo'n project niet echt meer uit te maken maar toch heb ik er nog nooit eentje gezien met de ruitenwissers direct naast elkaar zoals op een 993 :roll:

16 feb 2005 0:53

4 reacties en nog geen 1 fantsoenlijk antwoord alleen maar commentaar

laat die mensen toch ombouwen als ze dat willen en misschien dat de ''kenner'' zoiemand kan helpen

maar wees eerlijk ik denk dat het merendeel hier op de forum zijn auto niet meer 100% origineel heeft

16 feb 2005 0:54

don_carrera,

we willen je natuurlijk met van alles van dienste zijn maar verwacht voor dergelijke projecten hier om het maar heel voorzichtig uit te drukken - niet al te veel enthousiasme. Ik denk (weet wel zeker) dat de meeste hier ALLE originele modellen mooier vinden dan welk "travestie" project dan ook...

16 feb 2005 2:09

IK HEB HET IN DE GATEN WHA HA HA HA..

IK ZAL HET DOORGEVEN AAN DIE VRIEND VAN ME...

MAAR ZOU WEL FIJN ZIJN ALS IK TOCH NOG EEN BEETJE KAN DOORGEVEN WAT HET VERSCHIL IS ... M.V.G DON_CARRERA

PS TOCH BEDANKT VOOR DE REACTIES..

16 feb 2005 11:14

robbie965 schreef:maar wees eerlijk ik denk dat het merendeel hier op de forum zijn auto niet meer 100% origineel heeft

:res: Degene die zijn Porsche wil ombouwen, moet dat vooral voor zichzelf doen.
100% Origineel is echter ook wel het andere uiterste hè :!: :roll:

16 feb 2005 11:38

paulb schreef:De kosten/tijd lijken me op zo'n project niet echt meer uit te maken maar toch heb ik er nog nooit eentje gezien met de ruitenwissers direct naast elkaar zoals op een 993 :roll:


Ikke wel :shock:

@ don_carrera :arrow: het verschil zit 'm niet alleen in de koplampen, bumpers en ruitenwisser - buiten de ook de ingelijmde ramen moet er volgens mij ook het een en ander aan de binnenschermen veranderd worden ...

:idea: een 930 type 3.2 ombouwen naar old-school lijkt mij een een voudiger project :wink:

Informeer eens bij Rob & Tonny voor tips & truucs 8)

16 feb 2005 12:52

Hoi Don,

Een ombouw naar een 993 model kan natuurlijk maar dan het uiterlijk alleen. De 993 is een totaal andere auto als een C2 en niet alleen de vorm de ophanging achter is ook totaal verschillend om maar een voorbeeld te geven.

Optisch ombouwen kan natuurlijk en je heb meerdere opties de eerste is alles in polyester te doen. Voordeel daarvan is dat de auto lichter wordt en dus beter zal presteren nadeel is dat het nooit zo strak zal worden als staal en steenslag e.d. voor veel meer schade zorgt als bij stalen schermen.
Je kan ook voor staal kiezen wat kwa passing en uiterlijk mooier zal worden. Nadeel daarvan is de prijs, in staal zijn de schermen meestal 2x zo duur. Dan komen nog de reflector,knipperlichten,koplampen en een heleboel kleine dingetjes als rubbers die aardig in de papieren gaan lopen. Ik heb gedaan wat Olaf voorstelde en was daar meer dan 2 x zoveel aan kwijt dan ik zelf had begroot helaas en ik ben nog niet klaar :lol:

Ik denk dat het interesanter is de 964 te verkopen en een 993 aan te schaffen of het zal niet veel schelen in kosten ben ik bang voor.

De knutselaar in mij zegt stiekem gewoon doen want het is echt hardstikke leuk om zelf aan je Porsche te werken. :wink:


Succes,

Ed

16 feb 2005 21:02

NOU PERFECT HIER KAN IK IETS MEE...

MAAR IDD HET BLIJFT EEN HOBBY EN ELKE HOBBY KOST GELD.. DAS JAMMER...

PS TOP VOOR JULLIE REACTIES.

M.V.G MARCO CRIJNS

Re: hmmm ja ik weet jullie hebben het er al eerder over geha

17 feb 2005 19:29

hij heeft zich bedacht dankzij jullie is en blijft er weer een origineele porsche op de weg in nl.. hahahahah

maar toch bedankt.. greetz

17 feb 2005 20:18

Is je subscript trouwens als woordspeling bedoeld?

'your's' zou in dit geval namelijk gewoon 'yours' moeten zijn...

Als je echter Your 'S' bedoelt, issie erg leuk gevonden... :lol:

Re: hmmm ja ik weet jullie hebben het er al eerder over geha

17 feb 2005 22:33

don_carrera schreef:hij heeft zich bedacht dankzij jullie is en blijft er weer een origineele porsche op de weg in nl.. hahahahah

maar toch bedankt.. greetz


Oefffff, gelukkig! Feliciteer je kameraad met een wijs besluit! :lol: :wink:

17 feb 2005 23:13

kijk eens aan... :D
Plaats een reactie