Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Schakelen met fluwelen voet

04 aug 2011 14:20

Salut,

Het volgende is al een tijd aan de hand met mijn Porsche 911 uit 1975.
Bij het opschakelen moet ik heel zorgvuldig en goed getimed koppelen, dus niet teveel en niet te weinig over-/ondertoeren op het moment van aangrijpen, om alles soepel te laten verlopen. Zit ik er een eindje naast dan hoor en voel je een ijzerachtige tik/bok, alsof er spel staat op een deel van de aandrijflijn. Zoiets als schakelen met een motor (of bromfiets, weet je nog wel) met een slappe ketting.
Zelf lukt het me aardig maar nu de kids ook op zijn tijd een toertje willen maken, en ik er naast mag, merk ik dat schakelen voor de verwende schakelaars die zij zijn erg moeilijk is. Ook is het zo natuurlijk dat vlot rijden met snel schakelen en gelijk weer gas geven moeilijk is omdat je eerst op moet vangen en dan pas weer op het gas kunt.
Ik ben geen techneut maar kan wel lezen (op dit forum) en zou zelf denken dat de homikineten en/of de aandrijfassen de boosdoener(s) kunnen zijn.
Heeft iemand een vergelijkbare ervaring of de gouden tip?

Re: Schakelen met fluwelen voet

04 aug 2011 16:11

Denk eerder speling dif.

Re: Schakelen met fluwelen voet

04 aug 2011 22:17

Ik denk eerder homokineet van één of beide aandrijfassen.
Hoeft niet duur te zijn om te laten vervangen.

Ik heb het bij 2 van mijn SC's ook gehad. Speling in dif. zou kunnen maar komt toch niet vaak voor...

Succes,

dick

Re: Schakelen met fluwelen voet

04 aug 2011 22:33

Homokineten merk je ook zonder te schakelen (merkje bij gas geven en gas los laten)
Check de motor en bak steunen even

Re: Schakelen met fluwelen voet

05 aug 2011 22:24

Dat doet hij dan ook. Als je bij constante snelheid gas loslaat en weer gas geeft gebeurt hetzelfde. Klap-klap.
Motorsteunen zijn al een keer vervangen dus dan denk ik dat de verdachten de homokineten en/of aandrijfassen blijven.
Wat gaat zo'n geintje kosten denk je?

Re: Schakelen met fluwelen voet

06 aug 2011 6:04

dan zijn het idd de homokineten...

Re: Schakelen met fluwelen voet

06 aug 2011 7:56

Jeroen914 schreef:Homokineten merk je ook zonder te schakelen (merkje bij gas geven en gas los laten)


Bij speling op dif ook hoor. :wink:

germenso schreef:de verdachten de homokineten en/of aandrijfassen.
Wat gaat zo'n geintje kosten denk je?


Ben je handig, dan kun je homkineten zelf repareren, heb het op het forum nog ergens gepost hoe dit te doen.

Re: Schakelen met fluwelen voet

06 aug 2011 10:02

Misschien is het wijzer om als je toch alle homokineten zal moeten doen compleet nieuwe assen te monteren. Kost volgens mij niet heel veel meer en scheelt een hoop troep. Soms kun je zelfs je oude assen inruilen...

Re: Schakelen met fluwelen voet

27 aug 2011 14:00

cabrio wim schreef:Ben je handig, dan kun je homkineten zelf repareren...
Homokineten kun je repareren? Wat bedoel je?

Re: Schakelen met fluwelen voet

27 aug 2011 14:07

Lui :pig:

zoekfunctie reviseren van Gordonkineten

:wink: :salut:
Plaats een reactie