@ Dunkelblau / Kees
Ik ben van plan om op dit moment alleen beide basspeakers te vervangen, de andere speakers kunnen denk ik wel nog even mee, maar alvast bedankt voor de tip!
@ carbio wim
Hahaha, tja maar smaken verschillen, tenslotte niet iedereen luistert naar Radio 4!
In het filmpje is tenminste duidelijk te horen dat de normale tonen nog goed klinken, maar de bastonen juist niet.
Ben gisteren bij een speciaalzaak geweest en die kunnen de basspeakers inbouwen voor 59 euro (basspeakers) en 1,5 uur werk (90 euro arbeid), totaal ongeveer 150 euro. Als ik het goed vertel moeten de oude speakers worden uitgezaagd en de nwe speaker er ingezet worden om er voor te zorgen dat het goed in het interieur en rooster past. Er zit ook nog wat elektronica aan de oude speakers, waarvan er kabels verder doorlopen naar de 2 andere speakers achterin. Deze elektronica moet dan worden vastgekit in de ruimte bij de basspeakers, omdat de elektronica niet op de nieuwe speakers passen.
Foto's ter verduidelijking volgen hopelijk vanavond.
Is 150 euro een redelijk bedrag voor de nieuwe speakers + het inbouwen? Speakers zijn van het merk Kenwood, tpye/model weet ik niet, maar zal gewoon standaard zijn.