Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Verwarmingsknop verlicht?

31 aug 2011 12:57

Hoort de knop van de verwarming (tussen de voorstoelen) van een Porsche 911 3.2 Carrera verlicht te zijn?

Afbeelding

Het is mij nooit opgevallen, maar volgens de PET moet er daar ergens een lampje zitten, alleen ik zie niet zo snel waar.

Afbeelding

Bij voorbaat dank voor jullie hulp.

Hartelijke groet,
Kees.

Re: Verwarmingsknop verlicht?

31 aug 2011 13:05

Mooi , zo'n verlichting die je totaal mist, maar wel het gevoel van frustratie opwekt als je weet dat ie eigenlijk wel zou moeten schijnen.....

Succes bij deze zoektocht!

31 aug 2011 13:24

Ik zou niet weten waar die zit.
Bij de mijne brand die in ieder geval wel.

31 aug 2011 15:18

Hoort er inderdaad in te zitten.

Alleen om te vervangen een rot klus, want alles moet even los.

31 aug 2011 15:42

Joost996Me schreef:Mooi , zo'n verlichting die je totaal mist, maar wel het gevoel van frustratie opwekt als je weet dat ie eigenlijk wel zou moeten schijnen.....

Correcte samenvatting. :lol:

Bedankt Blijco en Cabrio Wim. Ga alles dan toch maar eens lostrekken en op zoek.

Hartelijke groet,
Kees.

31 aug 2011 21:15

nog een samenvatting: is het eigenlijk voorstelbaar dat deze schaal NIET verlicht is - bij een gerenommeerd merk dus :?: 8)

01 sep 2011 22:48

Gevonden.

Achteraf niet eens zo moeilijk. Je maakt de vier boutjes los, waarmee de behuizing aan de tunnel vastzit. Vervolgens verwijder je de rubber hoes, waar de handrem doorheen steekt. Je kunt nu de voorkant van de behuizing omhoog kantelen. Achter de potentiometer van de temperatuurregeling zie je twee witte stekkers (ééntje met twee bruine draden en ééntje met een blauwe draad). Deze zitten op de lamphouder. Deze trek je zo los. Het glaslampje (12V 1,2 W) bleek doorgebrand. Nieuwe erin en jawel: er is licht.

In de dertien jaar dat ik in het bezit ben van de auto nooit opgevallen en op zich "lekker belangrijk", maar wel errug leuk dat het weer werkt.

Hartelijke groet,
Kees.

02 sep 2011 8:17

Weet iemand of dit kastje en electronica hetzelfde onderdeel is als bij de SC?
En gaan die wel eens stuk, wat is een goede gebruikte waard om van eigenaar te wisselen?

02 sep 2011 8:18

Is helaas anders.
Plaats een reactie