04 sep 2011 13:34
04 sep 2011 13:49
05 sep 2011 5:10
05 sep 2011 7:06
05 sep 2011 15:49
10 jul 2017 18:25
10 jul 2017 19:21
10 jul 2017 19:49
10 jul 2017 20:15
WillemB schreef:Volgens mij moet er toch een geschakelde + in de voedings-bedrading zitten naar de radio..........
Vaak is dit een draad met rode kleur icm met een andere kleur dus rood/wit oid.
Zoals zo vaak is "meten is weten" dus met een multimeter is het snel te vinden welke draad de geschakelde + is
Succes
10 jul 2017 20:24
Octaaf schreef:Sinds de introductie van het CANBUS systeem is er geen geschakelde plus meer bij de fabrieksradio te vinden. De fabrieksradio zit ook op het canbus systeem en weet wanneer hij aan moet gaan. Wat altijd werkt is in de zekeringkast links bij je voeten een zekering vinden die stroom krijgt als het contact ingeschakeld is. Daarvandaan (van de kant NA de zekering) dan een draad trekken.
10 jul 2017 22:05
onderblok schreef:Dag WilemB, de rood/zwarte draad in de radiobedrading is een constante +, het is wat Octaaf hierboven schrijft.
10 jul 2017 22:34
10 jul 2017 23:11
onderblok schreef:Ik heb headfirst bij de pedalen naar de kabelboom van het contactslot gekeken maar vind die te indrukwekkend om er een geschakelde + van af te tappen.
11 jul 2017 8:28
dpRide schreef:
wil je dit niet, dan moet je een metalen voetje halen (van zo'n sicherungshalter) die in zo'n lege positie van je fusebox past.
Octaaf schreef:onderblok schreef:Ik heb headfirst bij de pedalen naar de kabelboom van het contactslot gekeken maar vind die te indrukwekkend om er een geschakelde + van af te tappen.
Ik bedoel niet het contactslot maar de zekeringkast (op MY2002 996 zekering D7 of D6 bijv. denk ik). Als dat te ingewikkeld is en je geen geschakelde plus kan vinden bij je radio dan kan je een canbus adapter kopen.
23 jul 2017 23:10
23 jul 2017 23:33
23 jul 2017 23:59
24 jul 2017 11:11
25 jul 2017 11:25
horn schreef:Dat ziet er echt netjes uit! Top gedaan