Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
08 sep 2011 14:33
Ik moet een nieuwe druppellader kopen voor de 997, nu zag ik bij een specialist de CTEC XS 3600 liggen, heb even gezocht op het net, en hij is te koop bij Conrad.nl voor 70 Euro.
Heeft iemand ervaringen met deze lader?
Ze leveren ook een "Accu-laadkabel voor sigarettenaansteker" (14 Euro) om aan te sluiten op de lader.
Is het een goed idee om het laden op deze manier te doen 's winters?? ( opendak open zodat daar de kabel doorheen kan)
Graag jullie advies! Bedankt.
08 sep 2011 14:58
Uitstekende lader, worden ook veel op scholen gebruikt en in zgn."storage facilities"
Bij de lader zit echter al een stekkertje dat je zo aan je accu kan bevestigen.
waardoor los en aankoppelen een eitje is.
BTW het is : C-TEK
08 sep 2011 15:02
Heb deze lader al een aantal jaar in gebruik voor de 964, bevalt prima.
Ik heb de kabel gebruikt die direct op de accu geplaatst wordt, en dan de kabel via de kofferklep.
Volgens mij hebben sommige modernere voertuigen het nadeel dat als je via de sigarettenaansteker wil laden
je het contact op de accesoirestand moet zetten. Je kan dit heel makkelijk controleren door met contact geheel
af te controleren of er spanning op de sigarettenaansteker staat.
08 sep 2011 15:06
Goede keuze.
RS-R schreef:Voor slechts €14 meer een nog betere.
Zelfs Porsche ( en o.a Ferrari, Lamborghini, Maserati en Aston Martin) zien dat zelfs in.
"DE OEM-AFNEMERS VAN CTEK
CTEK levert acculaders aan enkele van 's werelds meest exclusieve automobielfabrikanten. Misschien vraagt u zich af waarom dit zo is. De specifieke behoeften van deze autofabrikanten dragen bij aan de ontwikkeling van acculaders, omdat zij steeds meer behoefte hebben aan en afhankelijk zijn van een goed systeem voor het opladen, onderhouden en verzorgen van hun accu's.
Prestigieuze en snelle auto's zijn veelal rijkelijk voorzien van elektronica (voor beter rijgedrag, informatievoorziening voor de bestuurder en een beter comfort) en bovendien uitgerust met alarmsystemen. Al deze installaties stellen hoge eisen aan de accu van de auto.
Sportwagens worden vaak niet ver of niet vaak genoeg gereden om de accu voldoende op te laden.
Auto's worden ontwikkeld met het oog op betrouwbaarheid en een uitstekend rijgedrag voor veeleisende bestuurders.
Ook na de grote vooruitgang die is geboekt bij het perfectioneren van krachtige accu's, blijft de behoefte bestaan aan goed accu-onderhoud.
Er bestaat dan ook een duidelijk verband tussen exclusieve auto's en hoogwaardig accu-onderhoud. Bovendien zijn dergelijke auto's kostbaar, zodat er behoefte bestaat aan een oplaadsysteem voor de accu dat past bij de hoge eisen die aan de auto worden gesteld en dat gegarandeerd compatibel is met alle elektrische en elektronische systemen in de auto.
Daarom gingen deze automobielfabrikanten op zoek naar een geschikte en betrouwbare acculader van een producent met een welverdiende goede en duurzame reputatie.
In 2002, kort nadat de Duitse automaker Porsche zijn eerste acculader op de markt bracht, toonde het bedrijf belangstelling voor de nieuwe acculaders van CTEK. Binnen een jaar hadden we al de eerste OEM-acculaders afgeleverd. Na een zorgvuldige analyse van potentiële leveranciers over de hele wereld heeft ook Mercedes gekozen voor CTEK als officiële partner. Sindsdien zijn er nog vele andere auto- en motorfabrikanten van naam en faam gevolgd. Alfa Romeo, Aston Martin, Artic Cat, Audi, Bentley, BMW, Ferrari, Lamborghini, Maserati, Maybach, Scania en Yamaha hebben eveneens besloten om de acculaders van CTEK onder hun eigen merk uit te brengen."
http://www.ctek.com/nl/corporate/default.aspx
08 sep 2011 16:31
prima ding. als je de zoekfunctie gebruikt zie je vele happy campers. vind 70 euro veel geld. kan goedkoper...
Hier al 59.
viewtopic.php?p=680935#p680935Ik had gewoon het meegeleverde laadkabeltje (zie linksonder op onderstaande foto) aan de accupolen gemonteerd. Voorklep open, CTEK aangesloten op laadkabeltje, tuinverlengsnoer aangesloten op CTEK, stekkerblok en stekker van ctek in het vooronder, kabel van tuinverlengsnoer in de hoek voor gelegd, klep dicht (rubber in de hoek laat stroomkabel gewoon door) en stekker in stopcontact. Prima oplossing.
08 sep 2011 16:33
Bedankt voor de reacties!
Lijkt dus een goede keuze die lader.
Maar nu de vraag of de 997 bijgeladen kan worden via de sigarettenaansteker? weet iemand dit?
De reden dat ik het op die manier zou willen doen is dat ik anders de voorklep open moet laten staan om de kabel door te voeren, en dan blijft het lampje van de koffer constant branden (of gaat dat uit na een bepaalde tijd??)
08 sep 2011 16:35
zie mijn post. ik voerde het snoer van het verlengsnoer gewoon in de hoek de voorklep uit (wordt opgevangen door kleprubber). de voorklep kon gewoon dicht, alarm erop en lampje uit. Heb geen garage dus auto stond gewoon te laden onder de carport.
08 sep 2011 16:37
horn schreef:prima ding. als je de zoekfunctie gebruikt zie je vele happy campers. vind 70 euro veel geld. kan goedkoper...
Hier al 59.
viewtopic.php?p=680935#p680935Ik had gewoon het meegeleverde laadkabeltje (zie linksonder op onderstaande foto) aan de accupool gemonteerd. Voorklep open, CTEK aangesloten op laadkabeltje, tuinverlengsnoer aangesloten op CTEK, klep dicht en stekker in stopcontact. Prima oplossing.
Dank voor de tip inmiddels ook bij die zaak gechecked, en kost momenteel daar 77 Euro (incl verzenden)
08 sep 2011 16:47
Ik gebruik de druppellader die PCG me heeft toegestuurd. Die steek ik in de aanstekeraansluiting. Het werkt dus in de 997.
08 sep 2011 17:21
Opgelet : De C-Tec "charger/maintainer" die Porsche verkoopt is ook niet feilloos !
Ik had een nieuwe C-tek en een nieuwe batterij .
Na een paar dagen flipt de C-tek en trekt de batterij naar 0 volt.
Resultaat : C-tek én batterij opnieuw te vervangen
08 sep 2011 18:09
advies over een druppellader kan ik U niet geven.
Zojuist heb ik een AA-batterijoplader aangesloten op de 12V sigaretten - aansluiting van de 997S.
Het toestelletje blijft werken terwijl de auto op slot is.
Uit deze logica kan ik opmaken dat de auto-batterij kan opgeladen worden langs deze aansluiting zonder sleutel op het contact.
Mvg,
08 sep 2011 18:36
mijn advies: investeer nu een paar euros meer en schaf je een c-tek 7000 aan
dan heb je meteen een paar extra functies die wel eens handig van pas kunnen komen.
08 sep 2011 18:37
WillemB schreef:Volgens mij hebben sommige modernere voertuigen het nadeel dat als je via de sigarettenaansteker wil laden
je het contact op de accesoirestand moet zetten.
Is omgekeerd Willem
Bij 3.2 was dit zo, bij de 993 (al) niet meer evenals bij de 997 gewoon mogelijk zonder contact aan.
Of het bij de 964 kan, weet jij denk ik wel
Licht in kofferbak - alle interieurlampen - gaan na enkele minuten uit na afsluiten.
Dus zoals ik in garage blijft de klep gewoon op een kier als aangesloten op accu.
08 sep 2011 18:41
heb ook een CTEK via de sigarettenaansteker op de 993 en dat werkt prima (contactslot in bepaalde stand niet nodig)
08 sep 2011 18:53
deepee schreef:mijn advies: investeer nu een paar euros meer en schaf je een c-tek 7000 aan
dan heb je meteen een paar extra functies die wel eens handig van pas kunnen komen.
de 7000 lijkt mij een beetje een overkill omdat hij ook voor zwaardere accu's is! maar de Ctek Automatisch Acculader Multi XS 4003 is ook een 8 trapslader, misschien is dat wel een alternatief
09 sep 2011 0:01
Ik gebruik de C-tek XS 3600 ook al enkele jaren,
werkt perfect , en 't Kabeltje kan gewoon via de hoek
onder aan de kofferklep naar buiten/binnen
09 sep 2011 10:29
Ik heb een 4003 en het instapmodel. Beiden werken uitstekend. De 4003 is wat makkelijker als je een andere auto even snel wil bijladen. De kwaliteit van de cyclus is theoretisch ook beter. Voor een 997 lijkt me dit echter een beetje overdreven. Kabeltje om aan te sluiten wordt bijgeleverd, kan gewoon in de hoek de moterkap uit. Bij mij in de straat staan auto's gewoon zo op de oprit te laden. Werkt prima.
09 sep 2011 10:42
Ja, ja, de 'r' is weer in de maand, dus we hebben het weer over druppelladers.
Om aan al het gepiel met draadjes te ontkomen heb ik het CTek comfortpanel geïnstalleerd.
Je lader (ik heb een XS 800, prima ding) ligt dan buiten de auto, dus is meer iets voor binnen in de garage.
Waar blijft Wolf trouwens in dit draadje? Of heeft-ie inmiddels een medicijn gevonden tegen zijn druppelaar-allergie?
09 sep 2011 12:40
allemaal goed en wel, maar als je geparkeerd staat en er stopt iemand een stukje kleerhanger in jouw "comfortpanel" ???
door zo'n kortsluiting brandt in het slechtste geval de hele boel op
09 sep 2011 12:59
Past niet echt, zo'n kleerhanger. Maar een open gebogen paperclip vast wel.
En tja, dan springt er een zekering. Big deal.
09 sep 2011 15:39
Paulus, bedankt voor het meedenken, maar ik heb weinig trek om met de figuurzaag aan de slag te gaan. (en ik wil de 997 zoveel mogelijk origineel houden)
Ik begrijp dat de 4003 ook weer een beetje een overkill is ?? dan maar gewoon voor de 3600 gaan?
Ga eens kijken hoe het zit met de rubbers van de voorklep, of daar speling zit.
09 sep 2011 15:43
outletvalve schreef:Ga eens kijken hoe het zit met de rubbers van de voorklep, of daar speling zit.
Helaas zit op rubbers altijd speling...
09 sep 2011 15:58
outletvalve schreef:Paulus, bedankt voor het meedenken, maar ik heb weinig trek om met de figuurzaag aan de slag te gaan. (en ik wil de 997 zoveel mogelijk origineel houden)
Ik begrijp dat de 4003 ook weer een beetje een overkill is ?? dan maar gewoon voor de 3600 gaan?
Ga eens kijken hoe het zit met de rubbers van de voorklep, of daar speling zit.
Graag gedaan, joh.
Mijn 964 lag toch uit elkaar bij de carrossiers in Hulst.
De 4003 (4 A) en de 3600 (3,6 A) zijn 5 resp. 4,5 keer zo snel met laden als mijn 800, maar voor een druppellader maakt dat niet uit.
(Ik had voor het zware werk al een cheapo Halfords ding van 25 A.)
Een beetje googlen en je ziet dat er een nieuwe lijn van Ctek is. 6 staps oplaadcyclus en andere marketing prietpraat.
http://www.ctekbeneluxshop.com/component/virtuemart/?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=40&category_id=1Moet rond de 50 euro te krijgen zijn...
30 sep 2011 0:39
hoi outletvlv ik gebruik beide modellen de c-tek 3600 voor mijn boot en het nieuwe model de 4003 voor de auto deze heeft wat uitgebreide laad modus voor wat oudere accus weer een beetje op te peppen ook handig is als extra te krijgen een aansluiting voor vaste montage op de accu met batterij conditie status in een klik aansluiten van de c-tek lader zie ook de c-tek site artikel nr ctek056-382 of ctek056 -629 .
de laadstatus groene led > 90% oranje led tussen de > 50% en < 90% rode led < 50 % je kan dan mooi in een blik je accu conditie monitoren .
een aanrader dus deze led lampjes zitten ook op de aansluiting van paulus db je ziet deze dan wel op de bumper inbouw knipperen . ik heb deze mooi op mijn boot gemonteerd je kan dan perfect de accu conditie in de gaten houden zonder dat je hoeft te meten of een lader aan moet sluiten .
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.