Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
11 sep 2011 11:03
Gisteren werd ik geconfronteerd met een niet startende 964.
Accu 100% OK, startmotor doet het prima, maar starten wil niet.
Remmen zitten vast, dus even uit de stalling rollen is er ook niet bij .
Ik heb de auto 6 maanden geleden gestald met volle tank - dacht ik (probleem met brandstof ?).
Al die tijd heeft de auto aan de drupellader gehangen.
Welke simpele checks kan ik uitvoeren om mijn Jubi dame weer aan de praat te krijgen?
Laatst bijgewerkt door
hackbox op 11 sep 2011 11:40, in totaal 1 keer bewerkt.
11 sep 2011 11:21
yep. ouwe meuk
11 sep 2011 11:22
Benzinepomp mss
11 sep 2011 11:39
DME check gedaan, mocht niet baten (uitgehaald, laten vallen en teruggezet).
De brandstoftank is voor 50% gevuld.
Loont het de moeite om wellicht nieuwe brandstof bij te tanken voor het geval ik met oude benzine te maken heb?
11 sep 2011 11:45
Misschien in de toekomst je auto's wat vaker verwennen met een ritje?! Jouw wagenpark is te mooi om stil te laten staan
Hoop dat je probleempje snel opgelost is.
11 sep 2011 12:29
Doet je brandstofpomp het wel ?
11 sep 2011 12:31
Hoor een mooi zoemend geluid voorin, dus lijkt me dat de brandstofpomp OK is.
Ben al naarstig op zoek naar andere brandstof gerelateerde issues ...
11 sep 2011 12:40
hackbox schreef:Hoor een mooi zoemend geluid voorin, dus lijkt me dat de brandstofpomp OK is.
Dat is waarschijnlijk de pomp van het hydraulisch systeem van de C4.
11 sep 2011 12:46
Zo'n C2 is zo gek nog niet..
11 sep 2011 12:54
Hoe kan ik checken of de brandstofpomp OK is?
11 sep 2011 13:04
... brandstofleiding loskoppelen - en kijken of er benzine uitkomt als je denkt dat de pomp draait
Heb je een (aftermarket) alarmsysteem op de Porsche zitten ?
... accu-pool even 30 minuten afkoppelen - en weer aankoppelen -
that might do the trick ..
11 sep 2011 13:12
Olaf,
Als non auto techneut zit ik met de vraag waar ik dit moet afkoppelen om de werking van de brandstofpomp te controleren.
Bij het brandstoffilter?
http://www.porscheforum.nl/album/album_page.php?pic_id=52419
11 sep 2011 13:45

Zit ongeveer vanvoor in het midden onderaan uiteraard, achter beschermplaat
11 sep 2011 13:55
Ik zou 'm inderdaad bij het filter loskoppelen, daar kan je een stuk makkelijker bij dan bij de pomp zelf.
Mss een klusje voor twee personen - als er brandstof uit komt, dat je meteen stopt met "starten" .. verdenk overigens zelf het evt. aanwezige alarm ..
Als je bij de brandstof pomp wilt geraken - die zit bij de 964 achter een luikje in de bodem van de auto - aan de onderzijde - net achter het rechter voorwiel ...
11 sep 2011 14:01
brandstof is niet 'oud' na half jaar, is het probleem niet
tijdens startpoging moet de brandstofpomp te horen zijn, door iemand die met hoofd in kofferbak hangt of onder de neus van de auto
vastzitten van de remmen: zijn los te krijgen door (met enkele personen) even heen/weer aan de P. te 'schudden' (bekend probleemje na wassen...)
11 sep 2011 14:03
Ik zou ook niet roken tijdens het loskoppelen van de brandstofleiding
11 sep 2011 14:47
Olaf,
Ik zal eerste de accu eens voor 30 minuten afkoppelen en dan weer aankoppelen (minste moeite) ...
Als blijkt dat het geen soelaas biedt ga ik voor brandstoffilter om te checken of er uberhaupt wel brandstof gepompt wordt.
Alvast bedankt voor deze tips ...
11 sep 2011 16:40
Ik kan de spanning niet aan:
er zijn al meerdere half-uurtjes voorbij ...
Doettieutofdoettieutnie
12 sep 2011 8:22
Helaas heeft het tijdelijk ontkoppelen van de accu niet geholpen.
Ik ga nu bellen met hulptroepen in de technische sector (woon zelf dicht bij Steenwijk) om te kijken of er ondersteuning op locatie kan komen (geen ANWB).
12 sep 2011 8:40
Op Maandag geef ik je weinig kans
12 sep 2011 9:07
Dat is waar ook, kreeg steeds voicemail, verklaart een hoop.
Begint nu toch wel een beetje problematisch te worden dan.
Cabrio afgelopen week vrijdag APK afgekeurd op achterbanden en remblokken rondom en dan nu ook nog de Jubi die niet wil starten.
Grrrr... geduld ...
12 sep 2011 9:48
Spuit gewoon even wat remreiniger in de inlaat van de motor (deksel eraf en filter eruit nemen) tijdens starten......
Als de motor een teken van leven geeft dan weet je dat de motor geen brandstof krijgt.....
Remmen die vast zitten heb ik regelmatig los gekregen door voorzichtig op de remklauw te kloppen met een verlengstuk van de ratel en een hamertje..... niet heel netjes maar het werkt prima.....
12 sep 2011 20:29
Neem dan een stuk hout als verlengstuk. Dat spaart de lak/ coating nog een beetje.
Maar de wielen eraf en een beetje wrikken tussen de remblokken doet denk ik genoeg zonder grof geweld te moeten gebruiken.
En oppassen met remmenreiniger of starthulpjes..................
Groet, Theo
SC
12 sep 2011 20:50

Inderdaad oppassen geblazen
12 sep 2011 21:20
Zekering brandstofpomp niet geoxideerd?...........