Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
12 sep 2011 18:57
Vanochtend was blijkbaar de accu op. Ik denk iets aan laten staan want hij was helemaal dood.
Ik moest toch naar mijn werk, dus ik dacht: komt vanavond wel, ik doe de deur wel met die draaiknop dicht.
Ja, dat deed hij dus ook niet!
Uiteindelijk net even zitten kijken. Deurpaneel eraf enzo.
Hij doet het dus wel via de sleutel (accu inmiddels weer op peil), maar niet via de draaiknop.
Echter de draaiknop werk wel met de deur dicht, enkel niet met de deur open. Stangetjes allemaal OK.
De magnetische unit onder in het portier doet het wel.
Ik denk dat ik het slot er maar eens uit moet halen. Balen, moeten die raamstijlen ook eraf.
Iemand ideeën?
Uberhaubt wat een mechanisme tweedehands moet opbrengen?
Laatst bijgewerkt door
CJ op 18 sep 2011 19:10, in totaal 3 keer bewerkt.
12 sep 2011 19:40
.... hendeltje in de deurgreep ingeknepen houden, als je aan de knop draait met de deur open
dit om te verkomen dat je jezelf buiten sluit
12 sep 2011 20:14
Verder niks aan toe te voegen, dus zoals Olaf schreef.
12 sep 2011 21:23
Dan doet hij het dus ook niet
14 sep 2011 19:45
Probleem opgelost!
Zeer zeker niet de reden dat de accu leeg was.
Ik zit nu binnen 2 uur met een lege accu!
Het zit hem niet in de gezekerde kanalen.
Behoorlijk klaar hiermee inmiddels!
14 sep 2011 20:56
amperemeter tussen je accukabel (- zijde) en accupool plaatsen ( dus min pool los trekken). dan amperes aflezen. daarna om en om dus stuk voor stuk zekering eruit trekken en weer terugsteken. als je het amperage dan bij een bepaalde zekering fors naar beneden ziet zakken heb je je verbruiker te pakken.
dit dus alleen doen als de accu zelf NIET defect is
14 sep 2011 21:05
Dit is precies wat ik heel de avond heb staan doen.
Tot nu toe zonder resultaat.
Ik heb werkelijk alle zekeringen en relais er uitgetrokken, nog steeds een lekstroom van 14,5A!
Ja inderdaad, je leest het goed.
Heb op rennlistforum nu iets gevonden over dynamo en startmotor. Zou niet mogen kunnen. Startmotor juist gereviseerd, dynamo 3,5 jaar terug.
14 sep 2011 21:07
Accuplaten krom?..........
14 sep 2011 21:11
zou dit kunnen na helemaal leegtrekken?
Ben niet zo'n held op elektronisch gebied
14 sep 2011 21:24
CJ schreef:zou dit kunnen na helemaal leegtrekken?
Ja, accu kan spontaan overlijden...........
14 sep 2011 23:58
Bij platen krom heb je interne ontladingsstroom (in de accu zelf). Dat is heel wat anders dan 14,5A externe lekstroom.
Dit moet trouwens tot behoorlijke warmteontwikkeling leiden; 14,5 A x 12 V ~= 180 Watt.
Kapotgeklemde draad vóór de zekering lijkt me de enig mogelijke oorzaak naast een kortsluiting in in het startcircuit.
Het startcircuit heeft doorgaans een 80A zekering of daaromtrent.
15 sep 2011 9:19
Kan de multimeter ook niet al te lang er op zetten.
Wordt idd behoorlijkkk warm.
15 sep 2011 9:34
CJ schreef:... niet al te lang er op zetten ...
Misschien bedoel je het niet zo, maar je moet de A-meter er
tussen zetten.
Zie het plaatje van redriver.
Als je de A-meter er op zet, meet je de kortsluitstroom door de A-meter.
15 sep 2011 10:38
Idd, ertussen, maar ook dat kan niet te lang.
15 sep 2011 11:52
mmm link met je starter revisie?
15 sep 2011 15:43
haal de stekkers van je kachelbedieningspaneel eens los, die wil ook wel eens flink stroom verbruiken.
15 sep 2011 16:12
Die storing had ik tot voor kort. Maar daarmee duurde het minstens drie dagen voordat de accu zo leeg was dat er niet meer gestart kon worden.
Trouwens opgelost door de kachelbediening op een contactgeschakelde plus i.p.v. op een permanente plus aan te sluiten. Soort van permanent lapmiddel.
Het startercircuit is nog steeds mijn gok voor CJ's problemen. (Occam's raisor: waar je het laatst aan hebt gesleuteld is de meest waarschijnlijke boosdoener).
15 sep 2011 19:55
Ik denk ook aan oude(?) accu met "" kromme platen"" die maken dan onderin de accu kortsluiting, en daarom loopt de accu zer snel leeg
15 sep 2011 21:07
op de plusaansluiting zit de dikke kabel - -> startmotor - en een dunnere, toch?
haal die nu eens van elkaar en meet alleen de stroom die loopt via de dunne, dus zonder startmotor...
15 sep 2011 21:30
Ik heb vandaag de dynamo los gehad. Daar lag het ook niet aan. Morgen inderdaad naar startmotor kijken.
Kon ik vandaag niet meer doen want mijn vrouw kwam thuis. Die had samen met mijn schoon moeder een kinderwagen gekocht voor ons kindje, wat als het goed is over 4 weken wordt geboren.
En dan zie je dat alle problemen relatief zijn.....
17 sep 2011 11:28
GEVONDEN:
Inderdaad: dikke kabel van startmotor afgekoppeld: einde lekstroom
Nu dus startmotor verwijderen.
Krijg je dit voor elkaar zonder motor te moeten laten zakken?
Het betreft een C2.
17 sep 2011 11:47
Als je de P. op een brug zet, mag dat geen problem opleveren, dus motor laten zakken, NEE joh... dat hoeft niet voor de startmotor.
17 sep 2011 12:02
vermodelijk alleen het relais defect op de startmotor.
maar ja om dat te vervangen moet toch de hele motor uit elkaar.
Wel ff informeren wat een ruil of nieuwe kost, want vaak is dat nog goedkoper dan een startmotor revisie.
17 sep 2011 12:40
een neue bosch starter voor 3.2 kostte mij een kleine 500 euros in 2007.
17 sep 2011 12:45
anno 2011 kost die dat ook, alleen moet hij er nog wel ff ingeknutselt worden.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.