Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
14 sep 2011 18:08
Hallo,
Ik heb een raar probleem.
De Boxster heeft een paar keer een week stilgestaan i.v.m. het natte weer.
Dat gaf geen problemen en in het weekend starte hij gewoon. Vorige week maandagavond de auto weg gezet en toen ik hem zondagochtend mee wou nemen was hij helemaal dood. Zelfs het lampje van het alarm knipperde niet meer.
Vind het vreemd dat hij eerst gewoon een week kan staan en dan ineens met 5 dagen leeg is. Weet zeker dat er geen lampjes gebrand hebben.
Heeft iemand hier misschien ervaring mee of weet hoe dit kan???
Grtz, Michael.
14 sep 2011 18:12
Accu die overleden is......
14 sep 2011 19:13
binnenverlichting auto of bagageruimte aangelaten?
14 sep 2011 19:19
(Off topic)
Onder avatar:
Ex. 911 Carrera 3.2 targa. Nu 964 cabrio en 944
Topic over Boxster zonder stroom ...
Hebbie er nog meer verstopt?
14 sep 2011 19:53
Je asbakje in de middenconsole open laten staan. Zit ook een lampje in.
Maar wat Bully zegt is waarschijnlijker (overleden accu) en kan zo nagekeken worden bij garages.
14 sep 2011 20:51
amperemeter tussen je accukabel (- zijde) en accupool plaatsen ( dus min pool los trekken). dan amperes aflezen. daarna om en om dus stuk voor stuk zekering eruit trekken en weer terugsteken. als je het amperage dan bij een bepaalde zekering fors naar beneden ziet zakken heb je je verbruiker te pakken.
dit dus alleen doen als de accu zelf NIET defect is
album/album_page.php?pic_id=52447
14 sep 2011 20:59
Als je geen amperemeter hebt gaat het ook met een 12 volt lampje.
14 sep 2011 21:41
Sorry, Stom Stom Stom......
Accu is 3 weken oud. Een Bosch S4.
Het vreemde is dat hij al een paar keer een week heeft gestaan en afgelopen week binnen 5 dagen leeg was. Hij heeft 4 dagen aan de druppellader gelegen en net een stuk gereden. Staat nu weer zonder lader.
Heb een multimeter dus ga dat zeker nog proberen.
Net even naar de asbak gekeken en het lampje gaat alleen branden als de verlichting aan staat.
Heb ook Pc Amsterdam gebeld en deze vertelde mij dat dit heel normaal is en ik er maar een druppellader aan moet hangen???
15 sep 2011 11:46
Dynamo nog OK?
15 sep 2011 21:10
Amethist schreef:Heb ook Pc Amsterdam gebeld en deze vertelde mij dat dit heel normaal is en ik er maar een druppellader aan moet hangen???
echt onzin, moet zeker week of 3 probleemloos kunnen zonder lader
bij een installatie die 'in orde' is, dus geen rare gebruikers etc.
26 sep 2011 21:29
Kleine Update,
Hij heeft een paar dagen binnen gestaan en niet op het alarm, kast onder de stoel even los gehaald en opengemaakt. Zag er allemaal netje en schoon uit. Druppellader er aan en hij gaf hem binnen een nacht vol. Dit vonden wij verdacht omdat hij buiten na 4 dagen aan de druppellader met alarm nog niet vol was. Auto weer naar buiten gezet en alarm er op en nou bleef hij groen. Staat nu zonder lader buiten en we zullen van het weekend zien.
13 okt 2011 20:24
Mijn claxon van het alarm blijft iets brommen.(links onder het kunstof kapje naast de accu. En op het stekkertje meet ik 4.4 Volt. Weet iemand of dit normaal is en of dat dit hoort?
Na logiesch denken is dit denk ik normaal. Als je de claxon los trekt gaat het alarm af. Hij moet een signaal hebben of de claxon aanwezig is of niet.
Iemand sugesties???
05 jan 2012 23:33
Zo, 3 maanden verder, kleine update.
De lekstroon is gevonden.
Auto is terug geweest naar de verkoper i.v.m. garantie en deze konden het na 2 maanden niet vinden. Ze begonnen al over een zoekplaatje van maanden en dat ze alle stekkers een voor een los moesten halen, kortweg hier had ik niet veel zin in.
Heb wel de Amperetang van het desbetreffende bedrijf mogen gebruiken en toen zijn we zelf maar weer gaan meten.
Had nadat de auto warm was gereden en in rust is gegeaan(20 min.) een lekstroom van 2.8A.
Na een avondje stoeien en zekeringen en relais trekken was het er nog niet uit. Blijven er nog grofweg 2 dingen over. Dynamo en starter. Na demontage van de motorbeplating bleek het in de dynamo te zitten.
Dit zorgde er ook voor dat de dynamo erg warm werd. Haalde ik de accu los en koelde hij af dan was de lekstroom ook verdwenen, na het weer aansluiten van de polen. Dit verklaarde ook dat hij na een kort ritje geen lekstroom had.
De dynamo is afgelopen week vervangen en het gaat nogsteeds goed.
05 jan 2012 23:39
Ewout schreef:Dynamo nog OK?
He he
06 jan 2012 13:44
Alweer een zinvolle post mijnerzijds
Jullie weten het hè, als je een technische vraag hebt kun je altijd bij mij terecht
06 jan 2012 13:58
tssssssssssssssssss
Laatst bijgewerkt door
barolo op 06 jan 2012 15:54, in totaal 2 keer bewerkt.
06 jan 2012 14:31
Ewout schreef::cheers:
Alweer een zinvolle post mijnerzijds
Jullie weten het hè, als je een technische vraag hebt kun je altijd bij mij terecht
het moet niet gekker worden. Da's al de 2e keer in een maand als ik me niet vergis
Zou het aan die stacaravan liggen?
07 jan 2012 18:34
De dynamo laadde wel gewoon voldoende bij als de auto liep. Deze is door meerdere personen gecontroleerd. Helaas alleen op laadstroom en niet op lekstroom.
Laatst bijgewerkt door
Amethist op 07 jan 2012 19:46, in totaal 1 keer bewerkt.
07 jan 2012 18:39
Ewout schreef:Jullie weten het hè, als je een technische vraag hebt kun je altijd bij mij terecht
07 jan 2012 22:46
Amethist schreef:Accu is 3 weken oud. Een Bosch S4.
Het vreemde is dat hij al een paar keer een week heeft gestaan en afgelopen week binnen 5 dagen leeg was. Hij heeft 4 dagen aan de druppellader gelegen en net een stuk gereden. Staat nu weer zonder lader.
zou hem toch maar lekker aan de druppellader hangen zolang je het probleem niet hebt gevonden. anders kan je straks weer een nieuwe accu kopen...
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.