Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
02 okt 2011 13:48
Op 31 juli 2008 werd mijn 996 GT3 1999 als gevolg van een maritaal beslag opgehaald in opdracht van mij Ex (ja echt, tot die tijd zou ik gedacht hebben dat een maritaal beslag iets met boten te maken zou hebben).
De wagen staat nu al ruim 3 jaar in opslag bij een expediteur in Eindhoven. Ik hoop maar dat ze er in ieder geval een doekje overheen gedaan hebben...
Het ziet er naar uit dat de GT3 een deze dagen 'vrij' komt. Ik vraag me af met wat voor mogelijke (motor)schades ik rekening zal moeten houden. Ik neem sowieso aan dat de vier banden op de vuilnishoop moeten. maar wat kan ik verder verwachten?
02 okt 2011 13:54
Dat is bijna net zo fijn als het ophalen van een zojuist aangekochte auto denk ik.
Just curious:
Zijn de eventueel te verwachten kosten nog te verhalen? En hoe zit dat met verzekeringsplicht en houderschapsbelasting in de tijd dat hij stil heeft gestaan?
02 okt 2011 14:06
Het enigste dat aan de GT3 aan vernieuwen toe is zijn in ieder geval de accu en de remvloeistof en hoogstwaarschijnlijk de banden. Maar met die banden zou ik in Nederland nog wel durven rijden.
Als ze tenminste nog rond genoeg zijn.
Het mooiste zou zijn dat voordat de motor gestart wordt eerst de olie ververst wordt door nieuwe verse Mobil 1.
Maar dat is logistiek misschien een probleem en is het niet heel erg dat later te doen.
02 okt 2011 14:15
Henk, De verzekering heb ik na een jaar stop gezet, evenals de MRB, al betaal ik die laatste sinds een tijdje alweer. Of ik de kosten nog kan verhalen is twijfelachtig. het enige voordeel is dat de kilometerstand relatief laag is gebleven
Erwin, zou dat alles zijn? Ik heb hier op het forum ook wel eens andere horrorverhalen gelezen....
02 okt 2011 14:19
Verse brandstof!
02 okt 2011 14:22
Brandstof vind ik geen probleem, maar iemand nog serieuze suggesties of zijn jullie allemaal door de hitte bevangen?
02 okt 2011 14:29
Hoe serieus wil je het hebben
Erwin schreef:Het enigste dat aan de GT3 aan vernieuwen toe is zijn in ieder geval de accu en de remvloeistof en hoogstwaarschijnlijk de banden. Maar met die banden zou ik in Nederland nog wel durven rijden.
Als ze tenminste nog rond genoeg zijn.
Het mooiste zou zijn dat voordat de motor gestart wordt eerst de olie ververst wordt door nieuwe verse Mobil 1.
Maar dat is logistiek misschien een probleem en is het niet heel erg dat later te doen.
Laatst bijgewerkt door
Erwin op 02 okt 2011 14:30, in totaal 1 keer bewerkt.
02 okt 2011 14:29
Niet vergeten even langs het huis van je ex te rijden en kort te claxonneren?
02 okt 2011 14:32
Op laten halen door een dealer/specialist, beurt geven en een lekkere lange rit door Duitsland.
02 okt 2011 14:44
Benzine begint na 3 weken te verouderen en dit kan problemen veroorzaken na een lange stalling. verstopping van injectoren etc.
Bij motorfietsen is het een veel voorkomend probleem na de winterstalling, vocht in de tank, slecht lopen, doorgeroeste tanks.
Heeft niks met de temperatuur van vandaag te maken.
02 okt 2011 14:47
resto schreef:Heeft niks met de temperatuur van vandaag te maken.
Idd. benzine kan goed tegen kou!
02 okt 2011 15:14
Ok, dank. Dus geen grote problemen voor de motor, remmen etc?
Ik overweeg om hem af te laten leveren bij car Care, dat is hier zowat om de hoek in Soest.
Iemand nog andere tips?
02 okt 2011 15:19
Goed adres, verder zoeken niet nodig.
Paul houdt jouw auto sowieso in nieuwstaat.
Nee, geen grote problemen voor remmen en motor. Er vanuit gaande dat de auto niet in een super vochtige stalling heeft gestaan.
Natuurlijk is een beurt aan te raden, remmen reinigen, ( remschijven niet ingeroest ?) alle olieën verversen en algehele controle laten uitvoeren.
Maar echte problemen, nee daar geloof ik niet in.
02 okt 2011 15:57
ik heb goede ervaring met ..
EDIT by MOD: Reclame voor eigen zaak.die is net begonnen voor zichzelf, maar heeft bijna 12 jaar ervaring opgedaan in leusden bij Pon.
hij kent de gt's als geen ander, en hij is ook nog eens voordelig!
Stel jezelf eens netjes voor in het daarvoor bestemde sub-topic
02 okt 2011 17:26
Eindhoven - Soest = + 100KM
Ik zou geen risico nemen en de auto door Porsche Centrum Eindhoven met een auto ambulance op laten halen en het voorgeschreven onderhoud uitvoeren met extra aandacht voor banden, accu en vloeistoffen (of indien een specialist de voorkeur heeft boven de dealer zit er in Heeze, naast Eindhoven, een goede optie geloof ik).
Daarna lekker een lange rit op rustige snelheid met als toetje een ritje door Duitsland om de auto weer te gebruiken zoals hij bedoeld is!
Anyhow enjoy
(again) !!
02 okt 2011 19:56
bully schreef:Op laten halen door een dealer/specialist, beurt geven en een lekkere lange rit door Duitsland.
+1
en veel plezier met je 'nieuwe' auto!
02 okt 2011 20:22
RB911 schreef:Eindhoven - Soest = + 100KM
Hoewel FMSGT3 schreef:Ik overweeg om hem af te laten leveren bij car Care, dat is hier zowat om de hoek in Soest.
Ik ging er zo maar vanuit dat 'laten afleveren' op een auto ambulance zou zijn. Zou ik die jokers ook de opdracht geven hem niet te starten en Paul Veens eerst effe nieuwe olie erin laten kieperen.
Iets anders, weer op goede voet met je ex dat ze het maritaal beslag heeft opgeheven? Samen eerste stukje in de GT3 rijden?
horn -
ook gescheiden...
02 okt 2011 20:50
Airco zal wel leeg staan? Hoewel je zonder natuurlijk ook prima kan rijden.
02 okt 2011 20:55
Horn, ik denk niet dat ik nog een stukje gezellig met haar ga rijden...
Voor alle duidelijkheid. Ik wil de wagen laten halen of brengen naar bijvoorbeeld Car care. Het alleen al starten zou ik na 3 jaar al niet aandurven, laat staan er direct in gaan rijden.
02 okt 2011 22:36
Breng hem anders gewoon naar Visser in Hilversum. Ook super dichtbij en erg goed.
03 okt 2011 6:01
+1 (dacht hetzelfde)
@fmsgt3 - misschien past ze op de spoiler...
wel cool om na 3 jaar weer in je eigen gt3 te kunnen gaan rijden!
03 okt 2011 7:02
Leuk voor je. Na 3 jaar weer met je P op pad.
Wijs besluit. Laten ophalen en een beurtje laten geven. Vloeistoffen i.i.g. laten vervangen en wellicht hier en daar een rubbertje. Banden zullen ook wel vervangen moeten worden. Kan toch nog redelijk in de papieren lopen maar dan heb je wel weer een heerlijke GT3.
03 okt 2011 8:20
Bedankt voor alle tips. Ik houd jullie op de hoogte. Ben ook vooral benieuwd hoe de GT3 er uitziet, want ik heb geen idee of ze hem enigszins met respect behandeld hebben of niet.
Wanneer het zover is zal ik direct wat foto's posten.
03 okt 2011 8:44
resto schreef:Benzine begint na 3 weken te verouderen en dit kan problemen veroorzaken na een lange stalling. verstopping van injectoren etc.
Bij motorfietsen is het een veel voorkomend probleem na de winterstalling, vocht in de tank, slecht lopen, doorgeroeste tanks.
Heeft niks met de temperatuur van vandaag te maken.
Als je er zo over denkt dan veroudert benzine al vanaf het moment dat ie de raffinaderij verlaat. Benzine van een paar maanden tot een jaar oud levert echt geen problemen op, en dus ook niet overal een probleem van maken....
03 okt 2011 9:42
Maar ruim 3 jaar is toch wel een lange tijd als ze hem zo een loods in geduwd hebben en niks gedaan verder... @ Marcel - hoe zit dat met 3 jaar oude benzine? Wel vervangen voor de zekerheid? Of gewoon tank afvullen met nieuwe benzine in de hoop dat de mix voldoende is?
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.